Przez kilka miesięcy Peugeot sport pracuje nad kolejnym Dakarem 2016, którego trasa jest zgodna z zapowiedzią zapowiedź w numerze 2029 AUTOhebdo, skupi się głównie w Argentynie po wycofaniu się Peru.
Po powrocie na początku roku ze swoim DKR 2008 Lion rozpoczął dogłębne prace, które doprowadziły do zaprezentowanej dzisiaj wersji DKR16. Poszerzone rozstawy kół, zwiększony rozstaw osi, francuski napęd na dwa koła wyraźnie wzmacnia swoją grę, otrzymując jednocześnie zmiany aerodynamiczne na poziomie przedniej maski, czy wlotu powietrza.
Pod kadłubem również widać liczne przekształcenia, ze znacznymi pracami związanymi z zawieszeniem. Nie zapomniano o części silnika. 6-litrowy silnik wysokoprężny V3 z podwójnym turbodoładowaniem został przerobiony i rozwija zapowiadaną moc 350 KM.
„Nie ma takiej zmiany, która przewyższałaby inne, komentuje Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport. W rzeczywistości jest to szereg zmian w różnych obszarach, które, mamy nadzieję, łącznie doprowadzą do ogólnej poprawy. Punktami, na których się skupialiśmy, nadal była stabilność samochodu i łatwość obsługi silnika. »
Po dostosowaniu wersji 2015+ do Rajd Jedwabnego Szlaku w Chinach, wydarzenie zakończyło się dubletem z Stéphane Peterhansel i Cyril Despresw celu potwierdzenia niektórych osiągnięć przygotowania do Dakaru będą kontynuowane. „Wiemy, że będziemy musieli jeszcze zebrać dużo doświadczenia, zanim będziemy naprawdę gotowi na spotkanie w Dakarze, gdzie wiemy, że trasa i warunki wyścigowe mogą być niezwykle zróżnicowane”. podsumowuje Bruno Famin.
Jeśli chodzi o kierowców, Hiszpan Carlos Sainz szczegółowo przetestował DKR2008 16 i odnotował rzeczywisty postęp poczyniony w ciągu ostatniego roku. „Jego potencjał jest o tej porze znacznie większy niż w ubiegłorocznym samochodzie! Jego niezawodność jest również bardzo zadowalająca. Zmieniliśmy wiele elementów w kluczowych obszarach. Na tyle, że możemy uznać, że jest to samochód zupełnie nowy w porównaniu do tego z 2015 roku. »
„Naprawdę uważamy, że samochód jest dłuższy, szerszy i ma obniżony środek ciężkości: jest znacznie stabilniejszy! Dzięki temu będziemy mogli szybciej pokonywać zakręty. Różnicę czujemy także w silniku: jest on nie tylko mocniejszy, ale potrafi wykorzystać całą swoją moc już przy niskich obrotach. » dodaje Peterhansel.
Peugeot musi się dostosować Rajd samochodowy Maroka NPO na początku października m.in obecność Sébastiena Loeba który latem jeździł wersją 2015+.
>>>>> Film Peugeot 2008 DKR16 <<<<
>>>>> Galeria zdjęć Peugeota 2008 DKR16 <<<<
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)