Spa Classic zaprezentuje wyjątkową wystawę Porsche 917

Kultowe samochody na najpiękniejszym torze świata... co może być lepszego? Spa-Classic zapowiada się jako miejsce spotkań, którego nie można przegapić dla miłośników zabytkowych samochodów.

opublikowany 08/05/2024 à 11:10

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Spa Classic zaprezentuje wyjątkową wystawę Porsche 917

©DPPI

Oprócz atrakcji na torze edycja 2024 zapowiada się także wyjątkowo, gdyż zorganizowana zostanie wyjątkowa wystawa Porsche 917, ponadczasowa ikona świata wyścigów. W tej kolekcji znajduje się kilka kultowych modeli, z których każdy opowiada wyjątkową historię w świecie zawodów.

Porsche #917-043

Zmontowany w czerwcu 1970 roku w wersji z długim ogonem, zasłynął z zajęcia drugiego miejsca w klasyfikacji 24 godziny Le Mans 1970 z Gérardem Larroussem i Willim Kauhsenem, za innym Porsche. W 1971 roku ponownie wzięła udział w zawodach Sarthe pod barwami Zatoki Perskiej, ale musiała zrezygnować pomimo najlepszego czasu na treningach. W 1975 roku nabył go Vasek Polak pod numerem podwozia #917-044. Po ekspertyzie potwierdzonej przez Porsche zmieniono nazwę zgodnie z jej pochodzeniem i przywrócono ją do konfiguracji z długim ogonem.

Porsche #917-021

Porsche nr 917-021 zostało wyprodukowane w marcu 1969 r., a następnie przebudowane na wersję z krótkim ogonem w kwietniu 1970 r., zanim zostało sprzedane zespołowi AAW Aarnio Wihuriego. Brała udział w biegu na 1000 km Spa i Monza. Następnie samochód wystartował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z Davidem Piperem i Gijsem Van Lennepem, ale wycofał się po wypadku. Podwozie zostało przebudowane na podwozie nr 917-012 i przemianowane na nr 917-021/012. Bierze udział w Interserie z Van Lennepem, uzyskując obiecujące wyniki. W 1976 roku Joachim Grossmann nabył podwozie bez silnika, przebudował je z silnikiem zakupionym od Willi Kauhsen i zarejestrował pod numerem 917-021/012.

Porsche #917/10-002

Podwozie ukończono w lipcu 1971 roku. Samochód rywalizował w Can Am z Jo Siffertem, która osiągnęła imponujące osiągi. Siffert zajął 4. miejsce w mistrzostwach pomimo ograniczonego udziału. Po sezonie numer 917/10-002 został sprzedany Williemu Kauhsenowi, zmodyfikowany pod kątem europejskich wyścigów Interserie i w 1972 roku stanął na podium w dziewięciu wyścigach. Jednak we wrześniu 1972 roku uległ poważnemu wypadkowi na torze Nürburgring. Samochód został poważnie uszkodzony , a Kauhsen, choć spalony, zdecydował się go zatrzymać. W 1998 roku Kauhsen zdecydował się go odnowić. Wykorzystał oryginalne rysunki i zwrócił się do osób odpowiedzialnych za jego początkowy rozwój w Porsche. Po kilku zmianach właścicieli w 2017 roku został odrestaurowany i przemalowany na kolory Sifferta z 1971 roku.

W sumie na torze pojawi się blisko dziesięć podwozi, które wyjadą na tor podczas 4 20-minutowych sesji od piątku do niedzieli! Jednak atrakcja nie będzie ograniczona tylko do legendarnych samochodów, ponieważ na wystawie pojawią się także znani kierowcy, tacy jak Gérard Larrousse, David Piper, Jürgen Barth, Reinhold Joest, Mario Casoni i Phillippe Siffert Jr., którzy będą reprezentować jego zmarłego ojca. Wszystko to gwarantuje wyjątkowe spotkanie z charakterystycznymi postaciami ze świata wyścigów samochodowych, oparte na ich wiedzy i fascynujących anegdotach, które wprowadzą zwiedzających w fascynującą historię Porsche 917.

Wioska wystawców

Potwierdzając także skalę uzyskaną podczas poprzednich edycji, wioska wystawców pozostanie w sercu padoku w pobliżu Eau Rouge. Zapewni artystom, kredensom, księgarzom i innym sklepikarzom możliwość podzielenia się swoimi cudami z publicznością składającą się z entuzjastów.

Animacje

Spa-Classic zaoferuje liczne atrakcje odpowiednie dla wszystkich grup wiekowych: koncerty, wystawy i parady starych hulajnóg, tancerzy z lat 40., 50. i 60., wizażystów vintage, efemeryczny tatuaż, mini wesołe miasteczko, fotokomórkę... A wszystko to w świątecznej i muzycznej atmosferze dzięki płycie winylowej Disc Jockey.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz