Doświadczenie Lotterera, „manna w maści” dla IDEC Sport i Genesis podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Wchodząc do ELMS na sezon 2025, IDEC Sport przygotowuje się do wyścigu swoim samochodem LMP2 nr 18 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. To okazja, aby sprowadzić zwycięzcę wyścigu André Lotterera do młodego zespołu, który już skupia się na Genesis i projekcie na 2026 rok.

opublikowany 08/06/2025 à 11:52

Mathieu Chambenoit

  Skomentuj ten artykuł! 0

Doświadczenie Lotterera, „manna w maści” dla IDEC Sport i Genesis podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans

© Fabrizio Boldoni / DPPI

Po dwóch rundach European Le Mans Series, załoga nr 18 Mathysa Jauberta, Jamiego Chadwicka i Daniela Juncadelli jak dotąd odniosła czyste zwycięstwo. Zwycięzcy dwóch pierwszych wyścigów sezonu w swojej kategorii – IDEC zajął drugie miejsce w Barcelonie za załogą nr 83 Pro/Am – wydają się być w temacie przed wzięciem udziału w 24H Le MansMathys Jaubert powiedział, że jest zachwycony tą możliwością.

„To coś wyjątkowego, odkąd byłem mały, marzyłem o 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Ściganie się tutaj w wieku 20 lat jest czymś wyjątkowym, a mając za sobą Genesis i IDEC Sport, to istne szaleństwo”. mówi, już skupiony na przyszłości. Rzeczywiście, IDEC Sport przybywa do Le Mans z przybyciem Genesis w kategorii Hypercar jako tłem. WEC od przyszłego sezonu. W tym kontekście Daniel Juncadella, już zaangażowany w Corvette w LMGT3, ustępuje miejsca bardzo doświadczonemu André Lottererowi, trzykrotnemu zwycięzcy imprezy w kategorii LMP1 i w pełni zaangażowanemu w projekt Genesis na tym etapie.

„André wnosi do nas wiele. Widzieliśmy to podczas testów, które przeprowadziliśmy w Le Castellet, to był tylko krótki dzień, ale on już nam bardzo pomógł, dodaje Mathys JaubertJego znajomość toru pozwala nam dostrzec wszystkie błędy, których powinniśmy unikać. On przyniesie nam wiele. Nie mam też wątpliwości co do jego maksymalnej prędkości”. Szybkie przypomnienie, że przepisy narzucone przez 24-godzinny wyścig Le Mans sprawiają, że samochody w kategorii LMP2 są wolniejsze niż w WIĄZYMathys Jaubert będzie mógł liczyć na opinię swojego starszego kolegi, który wyraźnie czuje się bardzo swobodnie w towarzystwie młodszych kolegów z drużyny.

Lotterer chce podzielić się swoim doświadczeniem

„To mój pierwszy raz w LMP2, nigdy wcześniej nie prowadziłem takiego samochodu, wspomina ten, który ma rozpocząć 14 rok życiae udział w Le Mans. Przeszedłem dzień testów w Paul-Ricard i od razu poczułem się jak w domu w tym samochodzie, który jest bardzo zwinny, bardzo instynktowny, naturalny w prowadzeniu. Robi to, o co go prosisz, więc szybko czujesz się pewnie. Zespół jest również bardzo dobry, wykonali już bardzo dobrą robotę, wygrywając dwa wyścigi w ELMS. A potem, wszystko to we współpracy z Genesis, który pojawi się w przyszłym roku, ważne jest, aby być tam teraz i dzielić się tym doświadczeniem między IDEC a Genesis. Nauczą się wiele na poziomie operacyjnym, w szczególności poprzez sprowadzenie mechaników z rallye i angażując ich w pracę zespołu”.

Członkowie programu Genesis TrajectoryMathys Jaubert i Jamie Chadwick, którzy tworzą zespół, skorzystają z pełnowymiarowej sesji treningowej w Le Mans. Aby zostać wybranymi, będą musieli udowodnić swoją wartość i zyskać pewność siebie u boku swojego kolegi z zespołu tygodnia, który jest szczególnie skłonny dzielić się i oszczędzać czas dla zespołu w celu szybkiego postępu.

„To doświadczenie jest prawdziwym darem niebios, nie mogłem sobie wymarzyć nic lepszego! Wyjechałem Porsche jako mistrz świata i myślałem, że zakończę z nimi karierę, ale kierownictwo już mnie tak nie motywowało, zgadza się André Lotterer. Zmienili liczbę kierowców z trzech na dwóch w WEC, powiedzieli mi, że mogę zostać i zająć się GT lub zostać ambasadorem… Ale dzwoniąc do Cyryla, szybko zrozumiałem, jakie mają ambicje i to jest naprawdę idealne na tym etapie mojej kariery.. "

Genesis już przygotowuje się na rok 2026

„Celem jest stworzenie czegoś wyjątkowego przy użyciu niezbędnych zasobów. Marka, która pojawi się w przyszłym roku, jest bardzo dynamiczna. Wchodzą do WEC, ale także do Europy i na cały świat ze swoimi samochodami, a fakt, że wybrali sporty motorowe, aby wstrzyknąć adrenalinę do swoich produktów, jest świetny”. Zachwycony swoją nową rolą, niemiecki kierowca zamierza wstrzyknąć trochę pozytywnego rozpędu do zespołu przed przybyciem Genesis w przyszłym roku. Ponieważ Luis Felipe Derani ukończył już testy symulacyjne, oczekuje się, że samochód przejdzie pierwsze jazdy testowe w sierpniu przyszłego roku. André Lottrer jest pewny siebie w tej kwestii.

„Mam nadzieję, że będziemy mogli zaatakować dość szybko. Myślę, że samochód będzie dobrze urodzony. Oni (Oreca. Uwaga redaktora) mieć doświadczenie z Alpine i Acura w Stanach Zjednoczonych, powinno być ukończone. Jeśli chodzi o silnik, niezawodność musi być, ale działa na stanowisku testowym, a zespół pracuje nad tym, aby nie było problemów. Myślę, że powinniśmy szybko znaleźć nasz rytm. W jakim oknie ustawień możemy pracować, amortyzatory, okno aerodynamiczne... te pytania są ważne, podobnie jak układy hybrydowe i hamulcowe, które odgrywają dużą rolę. Naszą rolą będzie szybkie zrozumienie samochodu”.

W międzyczasie IDEC Sport celuje w dobry wynik w tym roku na torze Le Mans w LMP2. W przypadku pierwszego udziału Jamiego Chadwicka i Mathysa Jauberta pewność siebie z pewnością wzrośnie dzięki kolejnemu zwycięstwu załogi, ze wsparciem André Lotterera.

Komentarze zebrane przez Michaëla Duforesta w Le Mans.

CZYTAJ TAKŻE > Jamie Chadwick odkrywa Le Mans: „Zupełnie nowe wyzwanie”

Sklep Autohebdo / Wyprzedaże błyskawiczne

Zobacz sklep

Skomentuj ten artykuł! 0

Aby przeczytać także

komentarze

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz