Wielki dzień coraz bliżej! Nieco ponad miesiąc przed wyjazdem 24 godziny Le Mans (15-16 czerwca) Automobile Club de l'Ouest opublikował pierwszą listę zgłoszeń zawierającą pełne 62 załogi. Jest to oczywiście tymczasowe, ponieważ może się jeszcze zmienić, ale w każdym razie znamy 186 kierowców spodziewanych w Sarthe za kilka tygodni.
Brak Vettela, jedyna prawdziwa niespodzianka?
Jednym z najczęściej sprawdzanych samochodów był tzw Porsche 963 nr 4, na którym w lutym ubiegłego roku ogłoszono jedynie Mathieu Jamineta. Od tego czasu pojawiło się kilka plotek, w szczególności ta o możliwym udziale Sebastian Vettel. Niemiec wypróbował Hypercar ze Stuttgartu i nigdy nie ukrywał, że pewnego dnia weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Pomysł pojawił się, ale producent zza Renu ostatecznie zdecydował się zaufać Felipe Nasrowi i Nickowi Tandy, reformując trio z poprzedniej edycji.
W Cadillacu spośród trzech zgłoszonych pojazdów serii V.R pojawiły się dwie nowe funkcje. Jeden był już znany od kilku miesięcy z kadencji mistrzaIndyCar w tytule Alex Palou na drugim miejscu, zastępując Richarda Westbrooka. Będzie to pierwsze doświadczenie Hiszpana w Le Mans.
Jeśli nr 3 nie zostanie przesunięty wraz z odnowieniem trio Bourdais-Van der Zande-Dixon, N°311 wita na pokładzie Felipe Drugovicha. Brazylijski kierowca Vector Sport w WIĄZY i rezerwistaAston Martin en F1, dołącza do Luisa Felipe Deraniego i Jacka Aitkena.
Ferdynand Habsburg, ofiara wypadku podczas testów w pobliżu Aragonii pod koniec marca, znajduje się wśród kontyngentuAlpine A424 nr 35 na chwilę obecną. Przypominamy, że Austriak opuścił zawody w Imoli i ponownie w Spa (10-12 maja) zastąpi go Jules Gounon.
W sumie w kategorii Premier znajdują się aż 23 Hypercary należące do 9 różnych producentów: Cadillac, Porsche, Toyota, Isotta Fraschini, BMW, Lamborghini, Alpine, Ferrari et Peugeot.
Wysoki poziom w LMP2
Zniknął z WEC i zarezerwowana dla ELMS na ziemi europejskiej, kategoria LMP2 będzie jedną z największych atrakcji 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2024 r. Pole wygląda świetnie z 16 zgłoszonymi Oreca 07 (w tym 8 w Pro-Am), które praktycznie wszystkie mogą konkurować. regularnie wygrywać.
Francję będą reprezentować trzy zespoły: Panis Racing (Rodrigo Sales-Mathias Beche-Scott Huffaker), Duqueine Team (John Falb-James Allen-Jean-Baptiste Simmenauer) i IDEC Sport (Paul Lafargue-Job van Uitert-Reshad de Gerus) .
Podczas zawodów Inter Europol niedawny zwycięzca 4-godzinnego wyścigu w Castellet Tom Dillmann zostanie zastąpiony przez Clémenta Novalaka. Po stronie Vector Sport pozbawiony w tym sezonie kierownicy Gabriel Aubry ustępuje doświadczonemu Patrickowi Piletowi. W Algarve Pro Racing Kanadyjczyk Roman de Angelis zadebiutuje w Le Mans. Wygrał 24-godzinny wyścig Daytona 2023 w GTD i nie jest spokrewniony ze zmarłym Włochem Elio de Angelisem.
Świetny pierwszy dla LMGT3
Cette 92e edycja podwójnej wieży zegarowej Sarthe będzie okazją do podziwiania LMGT3 po raz pierwszy na miejscu. Przypominamy, że niniejszy regulamin zaczął obowiązywać w tym sezonie w mistrzostwach świataWytrzymałość, następca LMGTE. Na liście zgłoszeń znajduje się dziewięciu producentów (Aston Martin, BMW, Ford, Ferrari, McLaren, Lamborghini, Lexus, Corvette i Porsche) łącznie 23 samochody.
W przypadku wycofania się ACO ma 5 rezerw na 24-godzinny wyścig Le Mans w 2024 r.: Proton Competition w Hypercar (Porsche 963), Inter Europol Competition i Staysail Motorsport w LMP2 oraz Racing Spirit of Leman (Aston Martin Vantage AMR LMGT3 nr .72) i Kessel Racing (Ferrari 296 LMGT3 nr 74) w LMGT3.
Pełna lista zgłoszeń do 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2024
CZYTAJ TAKŻE > Autohebdo x Porsche: wygraj 1 karnet medialny na 24-godzinny wyścig Le Mans + 2000 euro
Skomentuj ten artykuł! 0