Ambitne Porsche po obu stronach Atlantyku

Zgłoszone do zawodów WEC w Imola i IMSA w Long Beach, Porsche 963 w najbliższy weekend będą chciały podbić zarówno Stary Kontynent, jak i Nowy Świat.

opublikowany 17/04/2024 à 15:11

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Ambitne Porsche po obu stronach Atlantyku

Zdjęcie: Porsche

6 godzin Imola z jednej strony, Long Beach z drugiej. Porsche w najbliższy weekend będą rywalizować po obu stronach Atlantyku z tą samą ambicją: wygrać. W Mistrzostwach ŚwiataWytrzymałość FIA, producent ze Stuttgartu (Niemcy) będzie chciał kontynuować dynamikę swojego spektakularnego hat-tricka na 1812 km Kataru. W IMSA, niemiecka firma zwyciężyła rok temu w Long Beach wraz z Mathieu Jaminetem i Nickiem Tandym, co było pierwszym zwycięstwem modelu 963 w zawodach.

« Naszym wyraźnym celem jest natychmiastowe osiągnięcie kolejnego doskonałego wyniku po dobrym rozpoczęciu sezonu w Katarze i umocnienie naszej pozycji na szczycie mistrzostw, wyjaśnia Thomas Laudenbach, wiceprezes Porsche Motorsport. Charakterystyka toru Imola jest zupełnie inna niż w Doha. Niemniej jednak jesteśmy zdeterminowani, aby być poważnym pretendentem do kolejnego zwycięstwa we Włoszech. To będzie intensywny i ekscytujący weekend dla Porsche i naszego fabrycznego zespołu Porsche Penske Motorsport. Podczas gdy zespół WEC walkach o punkty mistrzowskie w Imola, nasza załoga IMSA w Long Beach zamierza powtórzyć ubiegłoroczny sukces. W przyszły weekend chcemy odnieść sukces po obu stronach Atlantyku. »

Imola, inny tor w Katarze

Aby zrozumieć te bardzo różne cechy Losaila, Porsche przeprowadziło testy na trasie Ferrari, " Nasz zespół przeprowadził w zeszłym miesiącu testy na torze Imola i zdobył niezwykle cenne informacje. Wchodzimy w drugą rundę sezonu dobrze przygotowani, mówi Urs Kuratle, dyrektor fabryki LMDh. Nasz zespół kliencki, Hertz Team Jota, również wykorzystał pełny potencjał Porsche 963 podczas otwarcia sezonu w Katarze (2. miejsce). Naszym celem jest maksymalne wykorzystanie potencjału Imoli i obrona prowadzenia w mistrzostwach świata. Jednocześnie spojrzymy za ocean, gdzie nasz zespół Porsche Penske Motorsport rywalizuje w tym samym czasie w wyścigu IMSA w Long Beach. Jak na razie nasze wyniki za 2024 rok wyglądają bardzo dobrze. Chcemy to kontynuować. » Rekord obejmujący także zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Daytona pod koniec stycznia.

Ze względu na charakter asfaltu zespoły spodziewają się znacznie większego zużycia opon podczas wyścigu we Włoszech w porównaniu z rozpoczęciem sezonu w Katarze. Tor charakteryzuje się również interesującą mieszanką szybkich zakrętów i ciasnych szykan, z których niektóre są otoczone wysokimi krawężnikami, co pozostawia niewiele miejsca na błędy. „ Tor jest zasadniczo przeciwieństwem tego w Katarze: staromodny układ, prawdziwe krawężniki i praktycznie brak strefy odbiegu., podsumowuje Laurens Vanthoor, kierowca modelu nr 6, który zwyciężył w Katarze obok Kévina Estre i André Lotterera. lubię bardzo dużo i nie mogę się doczekać, co konkurencja przyniesie Imoli. Będzie to duże i piękne wyzwanie dla wszystkich zespołów i wszystkich kierowców. »

Porsche będzie również liczyć na to, że zespoły swoich klientów uzupełnią nadwyżkę. Z Hertz Team JOTA i Proton Competition we Włoszech, z JDC-Miller MotorSports, a także Proton Competition w Kalifornii. Mike Rockenfeller wzmocni tego ostatniego na piątym miejscu obok Gianmarii Bruni.

Start do 6 Hours of Imola, 3. rundy kalendarza 2024, odbędzie się w niedzielę o godzinie 13:00.

CZYTAJ TAKŻE > 6H Imola – Kiedy WEC wkracza na tor wysokiego ryzyka

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)