Jokery, opony, spoiler… Peugeot podsumowuje swój nowy 9X8 przed Imolą

Wersja 9X8 2024 zadebiutuje w najbliższy weekend we Włoszech. Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport, omawia najnowsze gorące punkty przed 6. godziną wyścigu na torze Imola.

opublikowany 19/04/2024 à 09:30

Doriana Grangiera

  Skomentuj ten artykuł! 0

Jokery, opony, spoiler… Peugeot podsumowuje swój nowy 9X8 przed Imolą

© Julien Delfosse / DPPI

Wielkie początki Peugeot 9X8 2024 – czyli wersja „2.0”, jakkolwiek chcecie to nazwać – nadchodzi! Nowa broń marki Lion w czwartek wzleciała w powietrze na padoku Imola, gdzie przeszła przeglądy techniczne i pierwszą publiczną prezentację przed publicznością złożoną z ciekawskich dziennikarzy. Nowe tylne skrzydło było oczywiście w centrum dyskusji, ale nie tylko…

W przeddzień pierwszego bezpłatnego treningu w Emilii-Romanii francuski klan odpowiedział na pytania przed wyścigiem, w szczególności w celu wyjaśnienia kilku kwestii dotyczących nowego francuskiego Hypercaru. Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport, w szczególności powrócił do wyborów, które popchnęły firmę Sochaux do wprowadzenia tych zmian, oraz do postępu, jaki nastąpił od czasu wprowadzenia wersji 9X8 z roku 2024.

„W poprzedniej wersji [9X8] ograniczenie osiągów wynikało z faktu, że utknęliśmy w swego rodzaju «impasie optymalizacyjnym» związanym z naszymi oponami, to znaczy, że jeśli wybierzemy kierunek, w którym będziemy podążać, , były zyski, ale nieuchronnie były i straty... Wszystkie te kompromisy, wszystkie te równowagi, znaliśmy je na pamięć, na siłę, podkreśla francuski inżynier. Wiedzieliśmy więc, że możemy osiągnąć równowagę między większym komfortem zawieszenia, a mniejszą aerodynamiką. Pomysł polega na tym, aby przerobić taki samochód, aby nie być już zamkniętym w „ślepych zaułkach” obszarów regulacji, aby móc rozszerzyć ten obszar i jednocześnie odzyskać przyczepność aerodynamiczną i mechaniczną . »

Peugeot nie ma „bez wątpienia nowy 9X8 jedzie szybciej niż stary”

Poza tylnym błotnikiem najbardziej widocznym dodatkiem nowego 9X8 są asymetryczne opony o szerokości (29″ z przodu, 34″ z tyłu), które stanowią centrum nowej koncepcji i które narzuciły resztę rozwój francuskiego hipersamochodu. To nowe mocowanie pneumatyczne i wynikające z tego konsekwencje powinny pozwolić Peugeotowi na większą łatwość regulacji i optymalizacji mocowania na dowolnym torze.

„Mamy większe okno [dostosowań]. Dla nas nie ma absolutnie żadnych wątpliwości, że nowy samochód jedzie szybciej niż stary, zapewnia Olivier Jansonnie. Zmierzyliśmy to. Wątpliwości nie ma. Wątpliwości budzi sposób, w jaki jest to realizowane w porównaniu z konkurencją. W tej kwestii część odpowiedzi mamy z nami – i którą zobaczymy w ten weekend – a drugą część odpowiedzi należy do ACO i FIA, które oceniły samochody. » Innymi słowy, jeśli chodzi o BoP, oczywiście niekorzystne dla Peugeota na pierwsze wykonanie swojego nowego 9X8.

W Imola Peugeot (prawie) zacznie od zera w zakresie użytkowania opon. Na tak wymagającej i nietypowej trasie trudno będzie wyciągać wnioski, szczególnie przy groźnej pogodzie w najbliższy weekend... ale Lew zamierza wykorzystać każdą sekundę jazdy na naukę.

„Prawie dotarliśmy do końca fazy uczenia się opon „kwadratowych” (szerokość 31 cali z przodu i z tyłu, przyp. red.). Rzeczywiście jest prawdopodobne, że w przypadku 29″/34″ okna użytkowania nieznacznie się przesuną, podkreśla dyrektor techniczny Peugeot Sport. I nawet nie mówimy jeszcze o oponach deszczowych, na których przejechaliśmy bardzo mało. Zobaczymy, co się stanie w ten weekend na mokrych oponach z oponami 29″/34″. Widzieliśmy już wcześniej, że całkiem dobrze zrozumieliśmy przejście z opon deszczowych na opony typu slick na oponach kwadratowych... ale teraz musimy się tego wszystkiego nauczyć. »

Jokery czy akceptacja? Niejasność utrzymuje się…

Jednak w ten czwartek bez odpowiedzi pozostało tylko jedno pytanie: czy Peugeot 9X8 w wersji 2024 jest nowym samochodem, czy jest po prostu ewolucją poprzedniej iteracji? Niejasność pozostaje: Olivier Jansonnie przywołuje: „ewolucja formularza homologacji samochodu”, nie precyzując jednak, czy chodzi o homologację nowego samochodu (na lata 2021–2027 wydano dwie homologacje w Hypercar, przyp. wydawcy), czy też o wykorzystanie żartownisiów spośród pięciu przyznanych na rozwój samochodu pod względem osiągów.

Francuski inżynier szczególnie ubolewał nad „rozporządzenie [które] nie zostało skonstruowane tak, aby zapewnić przejrzystość” na ten temat, pomimo pragnienia Peugeota, aby mieć jasną komunikację na temat nowego 9X8. Jednak brak odpowiedzi ze strony ACO i FIA zmusił francuski zespół do zachowania tej informacji w tajemnicy.

CZYTAJ TAKŻE > Peugeot spokojny przed debiutem nowego 9X8

Sklep Autohebdo / Wyprzedaże błyskawiczne

Zobacz sklep

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

Skomentuj ten artykuł! 0

Aby przeczytać także

komentarze

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz