WEC 2025 – JOTA na pole position do prowadzenia Cadillaców w Hypercar

Według naszych informacji oczekuje się, że JOTA będzie obsługiwać dwa Cadillaki serii V.R w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA w 2025 roku.

opublikowany 21/04/2024 à 07:00

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

WEC 2025 – JOTA na pole position do prowadzenia Cadillaców w Hypercar

Oczekuje się, że JOTA i Action Express Racing będą obsługiwać Cadillaki po obu stronach Atlantyku w 2025 r. – Zdjęcie: Julien Delfosse / DPPI

Choć współpraca Cadillaca i Chip Ganassi Racing zakończy się wraz z końcem sezonu 2024, amerykański producent znalazł nowego partnera dla WEC.

Ogłoszony i nieuchronny rozwód producenta z Detroit (Michigan) z zespołem z Indianapolis otworzył drzwi do różnych spekulacji na temat sezonu 2025, jeśli Action Express Racing odzyska wpis IMSA, na Mistrzostwa Świata w Pucharze Świata powinna się tym zająć inna formacjaWytrzymałość FIA.

W rankingach znalazło się kilka zespołów LM P2, w tym United Autosports, TF Sport i Vector Sport, ale na korytarzach 6-godzinnego wyścigu Imola, drugiej rundy sezonu FIA WEC 2024, nagle pojawił się inny pretendent.

Z naszych informacji wynika, że ​​za eksploatację dwóch V-Series.R w 2025 roku powinna odpowiadać firma JOTA. Amerykańskie zaangażowanie faktycznie powinno zostać podwojone, co powinno dotyczyć każdego producenta w kolejnym sezonie.

Zapytana o to przez AUTOhebdo Laura Wontrop Klauser, szefowa programu wyścigowego w General Motors, nie chciała komentować tej kwestii, stwierdzając jedynie, że nowy partner zostanie ujawniony w odpowiednim czasie.

« Stale oceniamy, co chcemy zrobić z programem, co czasem skutkuje zmianami, czasem kontynuacją tego, co robimy, opowiedziała nam także o zakończeniu współpracy z CGR. W tym przypadku zaowocowało to zmianą. »

Taka zmiana jest prawdziwym zaskoczeniem, ponieważ współpraca Hertz Team JOTA z zeszłym sezonem wydaje się doskonale układać, a głównym wynikiem jest podium na 1 km Kataru (812. miejsce).

Zwracając się do Cadillaca, zespół Sama Hignetta uwolniłby się jednak od statusu zespołu klienta…

CZYTAJ TAKŻE > Dlaczego Cadillac zdecydował się nie przyjmować trzeciego kierowcy na 3H toru Imola?

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)