Ostatni bilans wydajności wcześniej 24 godziny Le Mans (15-16 czerwca) jest znany. Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) opublikowała dokument przedstawiający nowe dane, które będą obowiązywać podczas wyścigu 6 Hours of Spa (11 maja) w najbliższy weekend, bez żadnych wyjaśnień towarzyszących tej rewizji.
Nic dziwnego, że po autorytarnym hat-tricku podczas kwalifikacji do 6-godzinnego wyścigu na torze Imola, cała trójka Ferrari 499P są znacznie cięższe w porównaniu do włoskiej rundy, przy czym waga jest o nie mniej niż 12 kilogramów większa. Moc przydzielana poniżej 210 km/h jest zmniejszana o 4 kW i dodatkowo 1 MJ na przekaźnik.
Włoski producent jest zdecydowanie najbardziej ukarany przed tym wydarzeniem. Toyota, Porsche i Peugeot 9X8 ze spojlerem to dodatkowe 4 kilogramy w porównaniu do Imoli. Francuski samochód będzie najcięższy na boisku – waży 1 kg, tuż przed japońskim prototypem – 065 kg. Isotta Fraschini Tipo-1 będzie trzecią najcięższą, przewożąc 064 kg, o trzy kilogramy więcej niż Ferrari (6 kg).
Po stronie LMDh Alpine pozostaje najcięższym – 1 kg, o trzy więcej niż we Włoszech. Dwóch francuskich producentów odzyskuje również najwięcej mocy na przekaźnik – o 045 MJ więcej: 4 dla strzałki A i 913 dla Lionne. Obydwa samochody tracą nieco mocy maksymalnej poniżej progu 910 km/h (-210 dla Alpine co spada do 513, -2 w przypadku Peugeota, który plasuje się na poziomie 508).
Najlżejszym samochodem w tej dziedzinie będzie Cadillac serii V.R, którego masa własna wynosi 1 kg.
Nowa dźwignia tego BoP oczekiwana na sezon 2024, moc powyżej 210 km/h, pozostaje niewykorzystana.
Hipersamochód BoP w ramach 6-godzinnego spa:
Po stronie LMGT3,Aston Martin Vantage jest o 21 kg cięższy, natomiast Ford Mustang traci na wadze 11 kg, ale przy zmniejszonej mocy.
BoP GT3 z 6-godzinnego spa:
CZYTAJ TAKŻE > Program telewizyjny i harmonogram 6 Godzin Spa 2024
Skomentuj ten artykuł! 0