Matt Campbell (Porsche): „Zarządzanie ryzykiem będzie ważnym czynnikiem” w Imola

Opierając się na podium zdobytym w Katarze podczas otwarcia sezonu WEC, Australijczyk za kierownicą Penske Porsche nr 5 spodziewa się zupełnie innego wyzwania w najbliższy weekend we Włoszech, gdzie osiągi kierowcy mogą być częstsze niż samochodu.

opublikowany 18/04/2024 à 18:10

Doriana Grangiera

  Skomentuj ten artykuł! 0

Matt Campbell (Porsche): „Zarządzanie ryzykiem będzie ważnym czynnikiem” w Imola

© Julien Delfosse / DPPI

Słuchając przemówień kierowców na torze Imola, wszyscy są zgodni co do jednego: w niedzielę kluczowym elementem osiągów będzie zarządzanie ruchem. Na tej historycznej, ale przede wszystkim wąskiej trasie, mogą wystąpić liczne korki i kolizje. Wyzwanie, któremu będą musieli sprostać kierowcy Hypercars na środku pola wypełnionego LMGT3. Matt Campbell, pilot Porsche Penske nr 5 mierzy wyzwanie stojące przed Emilią-Romanią.

Imola, przeciwieństwo Kataru dla Porsche

„To z pewnością będzie wyzwanie, szczególnie jeśli będzie zła pogoda, co wydaje się możliwe, zwierzył się Australijczyk, autor podium w Katarze obok Frédérica Makowieckiego i Michaela Christensena. W porównaniu z Katarem przeszliśmy z jednej skrajności w drugą: z bardzo szybkiego i niezwykle gładkiego toru z dużą ilością off-torów, [jesteśmy] na znacznie bardziej „staromodnym” torze z mniejszą liczbą zjazdów z toru w niektórych miejscach i trochę węższy. »

„Myślę, że moglibyśmy zobaczyć nieco więcej samochodów bezpieczeństwa i żółtych flag, mówi. Nam, kierowcom, nadal będzie dość trudno, jeśli chodzi o zarządzanie ryzykiem i moment wyprzedzania, aby nie stracić zbyt dużej pozycji i czasu na torze. »

W Katarze Matt Campbell doskonale zarządzał ruchem ulicznym za pomocą LMGT3, dzięki czemu Porsche z numerem 5 wróciło na czoło, do czego z pewnością przyczyniła się jego znajomość kategorii GT. „ LMGT3 na niektórych odcinkach Imoli z dużą liczbą krawężników będą równie szybkie, a nawet szybsze niż my w Hypercar, ponieważ oczywiście mogą być znacznie bardziej agresywne. Myślę więc, że zarządzanie ryzykiem będzie ważnym czynnikiem, podobnie jak w Katarze, ale w nieco inny sposób. Bez wątpienia będzie to wyzwanie i myślę, że będzie to bardzo pracowity wyścig dla nas, kierowców, na torze ze względu na liczbę samochodów. »

Udany powrót Campbella do WEC

W Imoli były mieszkaniec Porsche 963 w IMSA – po wymianie miejsc z Danem Cameronem poza sezonem – przeżyje także swój drugi wyścig w Hypercar, u boku Frédérica Makowieckiego i Michaela Christensena w WEC. „Jak dotąd przejście przebiegło gładko, zgodnie z oczekiwaniami, podkreśla Matt Campbell. W ostatnich latach zdobyłem duże doświadczenie zawodowe w Porsche, więc przejście i powrót do WEC przebiegły pomyślnie. »

„Z drugiej strony Michaela i Freda znam od wielu lat w szeregach Porsche i jeździłem już z Fredem, on pamięta. Zawsze bardzo dobrze się z nimi dogadywałem, nawet jeśli w niektórych kwestiach mamy zupełnie inne osobowości. Myślę, że to naprawdę pozytywne, ponieważ wszystko się równoważy w naszym podejściu i sposobie, w jaki podchodzimy do wyścigów. Jak dotąd działa bardzo, bardzo dobrze. »

6-godzinny wyścig Imola będzie można śledzić na AUTOhebdo przez cały weekend. Pierwsza sesja bezpłatnego treningu odbędzie się w najbliższy piątek, 19 kwietnia o godzinie 12:00.

CZYTAJ TAKŻE > Program 6 Godzin Imoli 2024

Sklep Autohebdo / Wyprzedaże błyskawiczne

Zobacz sklep

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

Skomentuj ten artykuł! 0

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz