Mick Schumacher ma nadzieję, że na tym skorzysta Alpine z jego doświadczeń w Imoli

Ze względu na swoje doświadczenie na włoskim torze Mick Schumacher może być cennym nabytkiem dla francuskiego producenta w nauce tego toru podczas 6-godzinnego toru Imola, drugiej rundy sezonu WEC 2024.

opublikowany 19/04/2024 à 07:02

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Mick Schumacher ma nadzieję, że na tym skorzysta Alpine z jego doświadczeń w Imoli

Foto: Germain Hazard/DPPI

Nowy etap w kalendarzu Mistrzostw ŚwiataWytrzymałość 2024, Autodromo Enzo e Dino Ferrari jest nieznanym czynnikiem dla kilku producentów zajmujących się kategorią Hypercar WEC w najbliższy weekend podczas 6-godzinnego wyścigu Imola, drugiej rundy sezonu WEC 2024.

Dzieje się tak w szczególności w przypadku Peugeot, ZAlpine lub Toyota którzy w odróżnieniu od nich nie przeprowadzili testów na trasie transalpejskiej Porsche (zarówno urzędnicy, jak i zespół klientów JOTA Hertz Team) czy Ferrari, które będzie rywalizować u siebie.

Strzałka A może jednak się liczyć Mick Schumacher kto zna tę trasę ze swoich lat jednomiejscowy. pomiędzy Formuła 3The Formuła 2 i Formuła 125-letni kierowca wie, gdzie postawi koła w ten weekend.

« Dzięki temu doświadczeniu łatwiej będzie mi odłożyć naukę toru i skupić się na tym, czego oczekujemy od samochodu », powiedział nam w czwartek kierowca na padoku Imola.

« W zasadzie mamy tylko dwie sesje bezpłatnych ćwiczeń, aby wszystko połączyć w jedną całość. Znając już trasę, moje działania i raporty będą nieco szybsze i być może pomogą zespołowi i przyspieszą tę procedurę. »

Oprócz deszczu, który może zepsuć niedzielną imprezę, Mick Schumacher spodziewa się wyścigu” trudny » w środku prawdopodobnie największego ruchu w Emilii-Romanii, na bardzo wąskiej drodze.

W tych okolicznościach najmniejszy błąd może być bardzo kosztowny podczas 6-godzinnego wyścigu Imola w tę niedzielę.

Dla Schumachera i całego zespołu Alpineoptymalizacja weekendu rozpocznie się od bezpłatnego treningu 1, zaplanowanego na godzinę 12:00 w najbliższy piątek.

CZYTAJ TAKŻE > 6H Imola – Kiedy WEC wkracza na tor wysokiego ryzyka

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)