Nico Müller, zeszłoroczny wyścig 6 Hours of Spa charakteryzował się problemami z temperaturą opon, szczególnie na nawierzchni twardej. Michelin zmienił wybór opon na ten weekend, wybierając wyłącznie opony średnie i miękkie. Co to zmieni dla Ciebie?
Nico Muller: « Warunki powinny być trochę inne. Spodziewamy się dość stabilnego weekendu pod względem pogody. To pomoże. Wybór opon będzie podyktowany degradacją na sztafecie lub podwójnej. W zeszłym roku widzieliśmy, że Medium ucierpiało w jednym przypadku i to najtrudniejsza opcja, jaką mamy w ten weekend. Zawsze będziemy musieli sobie poradzić z ogrzewaniem, ale zwłaszcza z degradacją. »
Czy to pierwszy ważny test dla nowego Peugeot 9×8 na torze znanym z tego, że jest prawdziwym przygotowaniem 24 godziny Le Mans ?
« Pierwszym dużym testem była Imola. Spa to kolejny przystanek. Tam wyzwanie było większe, bo był to tor, którego nie znaliśmy, pierwszy wyścig na nowym 9x8. Tutaj mamy już trochę doświadczenia z samochodem bazowym (stara wersja, bez lotek. Wyd.), pomoże nam to rozpocząć weekend z całkiem jasnym pomysłem i ruszyć dalej. »
Jean-Éric Vergne i Stoffel Vandoorne podczas wizyty w Berlinie Formuła E, będziesz jeździć tylko duetami w obu samochodach. Jak to wpłynie na Twój weekend?
« Ma to ogólny wpływ na weekend. My (obecni piloci. Przypis redaktora) Podczas treningów wolnych mieliśmy więcej jazdy, co nie jest negatywne. Przygotowania do wyścigu są bardziej przejrzyste, mamy mniej zmian podczas sesji, mamy informacje zwrotne tylko od dwóch kierowców, kiedy próbujemy różnych rzeczy podczas treningów, to trochę upraszcza sprawę na ten weekend, ale jeśli chodzi o przygotowania do Le Mans, najważniejsze wyścigu roku, byłoby nas trzech. Oczywiście tęsknimy za JEV-em, ale nie widzę zbyt wielu negatywów na ten weekend. »
NA OBRAZACH, NA ZDJĘCIACH - Padok ma swoje położenie w 6H of Spa
Skomentuj ten artykuł! 0