Przeżyj ponownie zwycięstwo Hertz Team JOTA w 6 Hours of Spa z komentarzem na żywo

Śledź 6-godzinny wyścig na torze Spa-Francorchamps, trzecią rundę sezonu FIA WEC 2024, na żywo z komentarzem na AUTOhebdo.

opublikowany 11/05/2024 à 19:55

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Przeżyj ponownie zwycięstwo Hertz Team JOTA w 6 Hours of Spa z komentarzem na żywo

JOTA prowadzi po restarcie - Fot. Julien Delfosse / DPPI

6-godzinny wyścig na torze Spa-Francorchamps, trzecia runda sezonu FIA 2024 WECodbędzie się w najbliższą sobotę od godz. 13:00. Autor najlepszego okrążenia w Hyperpole, Antonio Fuoco w końcu stracił czas z powodu: Ferrari 499P nr 50 poniżej dopuszczalnej masy za mały kilogram, a włoski prototyp wystartuje z 19. miejsca. Tam Porsche W ten sposób Matt Campbell z numerem 5, Frédéric Makowiecki i Michael Christensen odziedziczyli pole position przed Cadillakiem z numerem 2 Alexa Lynna i Earla Bambera, a także Porsche z numerem 99 Proton Competition Juliena Andlauera i Neela Janiego.

Pierwszy Alpine, numer 35 Charlesa Milesiego, Paula-Loupa Chatina i Julesa Gounona wystartuje z 7. rzędu. Pierwszy Peugeot, numer 93 Nico Müllera i Mikkela Jensena, wystartuje z 13. pozycji. Najlepsze Toyota na siatce jest nr 8 Sébastien Buemi, Mike'a Conwaya i Ryo Hirakawa na 6. miejscu.

W LMGT3 to Żelazne Damy wystartują z pole position po występie Sarah Bovy w Hyperpole w ten piątek. BMW nr 46 z Valentino Rossi wystartuje z drugiej pozycji po dyskwalifikacji McLaren nr 95.

CZYTAJ TAKŻE > Pole startowe 6 Hours of Spa po dyskwalifikacji Ferrari

6 Hours of Spa – Wyścig z komentarzem na żywo

21h02 - Znajdź podsumowanie tych 6 godzin Spa tutaj.

20h56 - Zwycięstwo Porsche nr 91 Manthey EMA w LMGT3!

20:55 – Callum Ilot przekracza linię mety, Jota Porsche z numerem 12 wygrywa 6 Hours of Spa!

20h54 - Ostatnie okrążenie Porsche nr 12 z Team Jota, podczas gdy Lamborghini Iron Lynx zjeżdża do boksów w LMGT3! Porsche nr 91 i 92 obejmują prowadzenie, Richard Lietz właśnie wyprzedził Klaysa Bachlera!

20h50 - Na przystanku autobusowym Chicane pomiędzy Porsche Manthey Pure Rxcing a Lamborghini Iron Lynx było gorąco! Walka o drugie miejsce w LMGT3 trwa.

20h45 - Ostatni pit stop, dziewięć minut przed metą, dla Grégoire’a Saucy’ego w McLarenie z numerem 59.

20h44 - Pięć sekund kary za Kamui Kobayashi (Toyota nr 7) za spowodowanie kontaktu z Żelaznymi Damami Lamborghini wkrótce po wznowieniu zawodów.

20h41 - Trwa dochodzenie w sprawie Ferrari nr 51. Alessandro Pier Guidi przeciąłby ostatnią szykanę na torze!

20h37 - Franck Perera przejmuje kontrolę nad wydarzeniem w LMGT3, wyprzedzając Grégoire Saucy! Dlatego Lamborghini prowadzi przed McLarenem na 17 minut przed końcem!

20h34 - Pozostało 20 minut tego wyścigu, aktualizacja klasyfikacji LMGT3:

20h31 - Bardzo dobra walka o dziewiąte miejsce pomiędzy dwoma francuskimi hipersamochodami, Julesem Gounonem (Alpine nr 35) ponownie przed Mikkelem Jensenem (Peugeot nr 93)!

20h27 - Alessandro Pier Guidi (Ferrari nr 51) wyprzedza Kamui Kobayashiego (Toyota nr 7) i zajmuje czwarte miejsce. Dwa Porsche prowadzą przed dwoma Ferrari i Toyotą!

20h24 - Pierwsza dziesiątka w klasyfikacji generalnej na ostatnie pół godziny na Spa-Francorchamps!

20h21 - Ostatni przystanek dla Ferrari z numerem 50 i Toyoty z numerem 7, najnowszego zwycięzcy WEC, podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Imola.

20h17 - Kévin Estre zajmuje drugie miejsce w Ferrari nr 50 przeciwko Antonio Fuoco! Na 13 minut przed końcem Francuz traci 37 sekund do prowadzącego Porsche Joty!

20h14 - Dziś kolej na lidera Calluma Ilotta, aby zatrzymać się po raz ostatni! Zmiana opon po lewej stronie i ruszamy ponownie w stronę Porsche Jota nr 12.

20h11 - Kévin Estre zjeżdża do alei serwisowej Porsche z numerem 6, które było na drugiej pozycji! To ostatni przystanek francuskiego pilota.

20h02 - Klaus Bachler zatrzymuje się po kolei Brendon Hartley harpuny Michelle Gatting przy pierwszym hamowaniu. Oba samochody kontynuują jazdę pomimo niewielkich uszkodzeń.

19h59 - Na czele GT3 Michelle Gatting (Iron Dames) przejeżdża przez aleję serwisową, ale postój jest długi z powodu problemu z prawym tyłem. Klaus Bachler (Manthey Pure Rxcing) dziedziczy zamówienia w tej kategorii.

19:54 – Ostatnia godzina wyścigów w Spa! Callum Ilott (Jota nr 12) prowadzi przed Kévinem Estre (Porsche nr 6).

19h50 - Znowu Andlauer! Francuz płonie i po raz kolejny wyprzedza w Raidillon Brendona Hartleya (Toyota) i zajmuje 6. miejsce!

19h45 - ⚠️ 30 sekund zatrzymania i ruszania dla BMW nr 15 za wykroczenie w depot.

19h40 - Julien Andlauer wyprzedził Paula-Loupa Chatina w Raidillon dzięki doskonałemu wyprzedzeniu i zajął 7. miejsce!

19h35 - Ilott i Estre są dużymi beneficjentami tej sytuacji dzięki pit stopom przed czerwoną flagą.

19h32 - Nowa klasyfikacja po pit stopach:

19h30 - Michelle Gatting odzyskała prowadzenie w wyścigu GT3.

19h27 - Fuoco nurkuje do dołów, a za nim De Vries. Ilott obejmuje prowadzenie na Jocie z numerem 12, przed Kévinem Estre w Porsche z numerem 6.

19h26 - Hypercary nurkują do boksów! Antoio Fuoco prowadzi przed Nyckiem de Vriesem i Callumem Ilottem.

19:25 – 🟢 Wyścig wreszcie się rozpoczął! 

19:22 - Sytuacja pozostaje niejasna, ponieważ SC wciąż jest na torze, a Isotta Fraschini jest na pierwszym miejscu.

19h18 - Samochód bezpieczeństwa wciąż na torze…

19:15 – 🛠️ Na czele wyścigu Ferrari nr 51 jest zmuszone do awaryjnego zatankowania, aby zatankować benzynę. To samo dotyczy AF Corse nr 83 i Peugeota nr 93! Ferrari z numerem 50 dziedziczy pierwsze miejsce!

19:10 – 🟢 Wyścig zostaje wznowiony na 1h44! Samochody przed wypuszczeniem odbędą dwa okrążenia formacyjne za samochodem bezpieczeństwa. 

19h00 - Wyścig zostanie wznowiony o godzinie 19:10. Przypominamy o rankingu:

18h55 - Ostatecznie będzie to dodatkowe 1h44 na zegarze.

18:50 – Oficjalnie: wyścig zostanie wznowiony o 19:10 za samochodem bezpieczeństwa przez 1 godzinę 47 i 30 sekund.

18:48 – Czas może zostać wydłużony o 1 godzinę 40 minut.

18:30 – Na zegarze pozostało tylko 30 minut i nadal nie widać oznak wznowienia.

18h26 – 💬 Mark Stielow, dyrektor ds. inżynierii sportów motorowych w General Motors: „ Cieszymy się, że Earl (Bamber) nie odniósł obrażeń w zdarzeniu, został przebadany i zwolniony z ośrodka opiekuńczego. Systemy bezpieczeństwa Cadillaca spełniły swoje zadanie. Earl i Alex Lynn, a także cały zespół mieli wszystkie karty w ręku, aby walczyć o miejsce na podium. To samo zrobią w przyszłym miesiącu 24 godziny Le Mans. »

18h20 - 💬Vincent Vosse: „ Co za dzień... To naprawdę wielka szkoda, gdy widzisz całą pracę, którą wykonaliśmy z numerami 31 i 46. I wszystko minęło, a nasi piloci nie mieli z tym nic wspólnego. Trudno to przełknąć. Zobaczmy teraz, co możemy zrobić w Le Mans, aby odzyskać wszystkie punkty, które tutaj straciliśmy! »

18h11 - Film z wypadku Bambera i Gelaela.

18h00 - Na zegarze pozostała godzina, a czas ponownego uruchomienia nadal nie jest wskazany.

17h58 - A ty co myślisz?

17:50 – Nie podano jeszcze godziny wznowienia. Na zegarze pozostało 1:10.

17:47 – Zespoły będą mogły zmienić opony na 10–5 minut przed wznowieniem wyścigu.

17:31 – Bamber i Gelael czują się dobrze i zostaną zabrani do szpitala na dalsze badania, twierdzi WEC.

17:20 – Klasyfikacja jest pod czerwoną flagą, ponieważ zegar nadal tyka.

17:17 – Wyścig zostaje zneutralizowany, a do końca pozostało 1 godzina i 42 sekundy.

17h16 - Bamber radzi sobie dobrze pomimo tego poważnego wypadku.

17:13 – Earl Bamber chciał wyprzedzić Porsche nr 99 Neela Janiego, ale nie zauważył Seana Gelaela po swojej prawej stronie. Nowozelandczykowi niewiele brakowało, aby wylądował na dachu. Czerwona flaga.

17:12 – 🟡 Wielki wypadek Cadillaca nr 2 z BMW nr 31! Samochód bezpieczeństwa!

17h08 - ❌ Zwróć uwagę na porzucenie McLarena nr 95 United Autosports w GT3. Zespół podejrzewa problem ze skrzynią biegów.

17h06 - Powstała grupa do walki o 5. miejsce z Lottererem (Porsche), Ilottem (Hertz Team JOTA), Ye (AF Corse), Hirakawą (Toyota), Schumacher (Alpine), de Vries (Toyota) i Chatin (Alpine).

17h00 - Aktualizacja ogólnej 10 najlepszych po czterech godzinach wyścigów!

16:57 – Ferrari nr 50 jest badane pod kątem naruszenia przepisów technicznych!

16h52 - Nie odeszliśmy daleko od kontaktu Porsche Proton z Ferrari w Blanchimont! Obaj kierowcy musieli wyprzedzić dwa LMGT3, a Fuoco (Ferrari) w końcu zdołał awansować na drugie miejsce po Raidillon!

16h48 - Ferrari z numerem 20 ma teraz prawie 51 sekund przewagi, podczas gdy drugi 499P, numer 50, wywiera presję na Porsche Proton z numerem 99, co oznacza wspaniałą walkę o drugie miejsce!

16h43 - Pierwsza 10-tka w kategorii LMGT3, gdzie na czele znajduje się obecnie Manthey Porsche z numerem 91

16:36 – ⚠️ 5 sekund kary na kolejnym pit stopie dla Ferrari nr 83, które nie zastosowało się do wytycznych kierunku wyścigu.

16:35 – 🟡 Pełny kurs żółty, tym razem bardzo krótki, aby usunąć trochę gruzu z toru Spa.

16:27 – ❌ Porsche potwierdza rezygnację z #5. Niemiecki zespół wyjaśnia, że ​​wypadek był poważniejszy, niż sugerowały obrazy telewizyjne, ponieważ ze względów bezpieczeństwa system hybrydowy został wyłączony.

16h22 - Następnie Porsche Proton z numerem 99 i Ferrari z numerem 50 wjeżdżają do alei serwisowej. Cztery opony zmienione na Ferrari, tylko lewe opony na Porsche. Ferrari nr 51 odzyskuje kontrolę!

16h20 - Pit stop Jamesa Calado w Ferrari z numerem 51 ustąpi miejsca Alessandro Pierowi Guidiemu.

16h19 - Earl Bamber (Cadillac nr 2) wyprzedza André Lotterera (Porsche nr 6) i zajmuje czwarte miejsce.

16h18 - Zmiana lidera, James Calado obejmuje prowadzenie wyprzedzając Neela Janiego, Ferrari prowadzi przed Porsche! Brytyjczyk wykorzystał obecność Lexusa LMGT3 przy wyjeździe z Raidillon. W tym samym czasie Lamborghini Iron Dames z numerem 85 przejeżdża przez aleję serwisową.

16h16 - Numer 51 powrócił teraz do wydechów numeru 99. Calado próbuje znaleźć miejsce na Neela Janiego!

16h13 - James Calado (Ferrari nr 51) w ciągu sekundy znalazł się w czołówce Porsche Proton z numerem 99, a Ferrari nr 50 Miguela Moliny również jest tuż za nim!

16:10 – 🟢 Wyścig znów trwa! McLaren z numerem 59 natychmiast próbował zaatakować Lamborghini Iron Dames z numerem 85, zdobywając prowadzenie w LMGT3, ale nie zdołał go wyprzedzić.

16h01 - Klasyfikacja w połowie wyścigu:

16:00 – 🟡 Pełny kurs żółty

15:59 – Numer 5 opuszcza tor, uderzając w ścianę przy zjeździe z Blanchimont! Była na trzeciej pozycji, Michael Christensen stracił kontrolę!

15:54 – ❌ Porzucenie sportowej korwety nr 81 TF, z powrotem w pudełku.

15h51 - Pierwsza piątka zajmuje dziesięć sekund z trzema Porsche i dwoma Ferrari.

15:48 – 🛠️ Lamborghini SC63 wraca do garażu!

15h44 - Neel Jani właśnie ustanowił najszybsze okrążenie w wyścigu i pozwala Proton Competition zwiększyć przewagę na czele wyścigu.

15h39 - Aktualizacja na temat 10 najlepszych w Hypercar:

15:36 – ⚠️ Przejedź do BMW nr 20. René Rast zostaje uznany winnym wypadku z udziałem Porsche JOTA nr 38 i BMW nr 46.

15h34 - Rahel Frey wyróżnia się powrotem do WEC! Szwajcar, który zastępuje Dorjan Pin w ten weekend wyprzedził Nicolasa Costę (United Autosports), dzięki czemu Żelazna Dama wróciła na pierwsze miejsce w kategorii GT3.

15h31 - Neel Jani (Proton) nadal prowadzi w wyścigu, przed Jamesem Calado (Ferrari) i Michaelem Christensenem (Porsche).

15h29 - Wielka bitwa o prowadzenie w GT3 pomiędzy Rahel Frey (Iron Dames) i Nicolasem Costą (United Autosports)! Brazylijczyk utrzymuje przewagę.

15h27 - ⚠️ Przejedź do Toyoty nr 7 za naruszenie przepisów Wirtualnego Samochodu Bezpieczeństwa.

15:26 – 🟢 Wyścig wreszcie wznowiony!

15:15 – 🟡 Wyścig nadal odbywa się w trybie samochodu bezpieczeństwa w celu naprawy barierek na nawrocie Brukseli.

15h11 - 💬 Maxime Martin (BMW nr 46): „ Szkoda. Z pewnością nie jesteśmy w Spa, żeby się poddać po 1:30. Ale to część gry, wyścigi. To wielka szkoda, ponieważ Ahmad wykonał dobrą robotę i mogliśmy zdobyć ważne punkty. Ale to tak. Teraz skupiamy się na kolejnym i najważniejszym wyścigu, 24-godzinnym wyścigu Le Mans. »

15h09 - 💬 Julien Andlauer (Konkurs Protonowy nr 99): „ To był prawdziwy emocjonalny rollercoaster. Pierwsze dwa przejazdy były bardzo dobre, samochód jest po prostu fantastyczny. Postanowiliśmy zmienić kierowców, wsadzając Neela do samochodu. Problem w tym, że zamknięcie drzwi zajęło mu dwa obroty, a kiedy udało mu się je zamknąć, poczuł prawdziwą ulgę. Mamy dwie nowe opony po lewej stronie, ale dla wszystkich są takie same, to kompromis. »

15h06 - Wjazd do boksów jest otwarty i GT3 nurkują w poszukiwaniu zmian kierowców. Nicolas Costa (United Autosports) pojawia się przed Rahel Frey (Żelazna Dama).

15h05 - 💬 Oświadczenie Vincenta Vosse po wypadku z udziałem jego dwóch samochodów i Joty nr 38 Phila Hansona: „ Według zdjęć, którymi dysponujemy w tej chwili, jest to incydent wyścigowy. Szkoda tylko, że w tym zdarzeniu brały udział dwa nasze samochody. Złe miejsce, zły czas. »

14h57 - Aktualizacja rankingu w trakcie wyścigu w trybie samochodu bezpieczeństwa:

14h52 - Obecnie naprawiamy szynę na nawrocie Brukseli, więc procedura korzystania z samochodu bezpieczeństwa prawdopodobnie zajmie sporo czasu!

14h50 - Rozpoczyna się procedura Pass Around, której celem jest umieszczenie Hypercarów z powrotem na czele peletonu, a LMGT3 z powrotem na tył stawki.

14h48 - ⬛🟠 Czarna flaga z pomarańczowym kółkiem dla Porsche Proton nr 99 Neela Janiego. Ta flaga zmusza samochód do powrotu w celu rozwiązania problemu technicznego... ale Szwajcarowi udało się zamknąć drzwi, gdy nadeszła flaga!

14h47 - Neel Jani (Porsche Proton nr 99) nadal prowadzi, ale nadal próbuje zamknąć drzwi, wciąż niechętnie! Pit stop jest zabroniony w ramach systemu samochodu bezpieczeństwa, Szwajcarzy nie mogą w tej chwili wjechać, aby naprawić potencjalny problem.

14h45 - Czekając na wznowienie wyścigu, obejrzyj najlepsze momenty od pierwszej godziny!

14:44 – 🟡 Samochód bezpieczeństwa 🟡

14h43 - Niezwykłe, Cadillac nr 2 i BMW nr 15 zakręciły się w szykanie przystanku autobusowego, w ramach reżimu VSC!

14:41 – 🛠️ Niewiarygodne, Neel Jani nie jest w stanie zamknąć drzwi. Próbuje to zrobić kilka razy na okrążeniu wyjściowym, ale bez powodzenia!

14h40 - Julien Andlauer wraca do boksów i ustępuje miejsca Neelowi Janiemu. Liderzy wykorzystują ostatnią okazję, aby zatrzymać się przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa na tor. Ta sama strategia w przypadku Ferrari z numerem 51, które wraca do alei serwisowej.

14h38 - Większość peletonu skorzystała z okazji, aby odbyć drugi pit stop i po raz pierwszy zmienić kierowców.

14h35 - Porsche nr 5 wraca do boksów w okresie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa ze zmianą kierowcy! Fred Makowiecki ustępuje miejsca Michaelowi Christensenowi. Zatrzymując się również na pozycji nr 6, André Lotterer przejmuje obowiązki Laurensa Vanthoora.

14h34 - Ewakuacja BMW nr 46 ze żwirowej pułapki oznacza porzucenie tria Ahmada Al Harthy'ego, Valentino Rossiego i Maxime'a Martina.

14h32 - W zwolnionym tempie widać, że to René Rast (BMW nr 20) uderzył w Porsche Jota nr 38 Phila Hansona, wpychając go do BMW nr 46 Ahmada Al Harthy'ego.

14h31 - 🟡 Wirtualny samochód bezpieczeństwa – Zderzenie BMW nr 46 i Joty Porsche nr 38! Obydwa samochody uderzyły w szynę przy nawrocie Brukseli. Obydwa samochody pozostają unieruchomione.

14h27 - Julien Andlauer w dalszym ciągu zwiększa przewagę za kierownicą Porsche Proton nr 99 i ma teraz prawie 15 sekund przewagi!

14h23 - Alex Lynn (Cadillac nr 2) zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce po ładnym wyprzedzeniu z zewnątrz w Les Combes na Philu Hansonie (Porsche Jota nr 10)!

14h22 - Badamy także kontakt pomiędzyAlpine nr 35 iAston Martin Nr 777, przy szykanie Przystanku Autobusowego.

14h20 - Stewardowie badają incydent pomiędzy Jotą Porsche z numerem 12 a Ferrari z numerem 50 w alei serwisowej.

14h16 - Jeśli chodzi o kategorię LMGT3, Lamborghini nr 85 z Żelaznych Dam w dalszym ciągu prowadzi z Sarah Bovy za kierownicą, regionalna osoba na tym etapie ma teraz 39 sekund przewagi nad McLarenem z numerem 59!

14h10 - Wszystkie Hypercary wykonały pierwszy przystanek, Julien Andlauer utrzymuje kontrolę z 7-sekundową przewagą nad Antonio Giovinazzi (Ferrari nr 51), który właśnie wyprzedził Porsche nr 5 Freda Makowieckiego w szykanie Combes!

14:08 – 🛠️ Pit stop dla Laurensa Vanthoora (Porsche nr 6), belgijski kierowca zmienia kierownicę, co może wskazywać na problem z elektroniką w niemieckim Hypercar.

14h06 - Nadeszła kolej lidera Juliena Andlauera, aby sprowadzić swoje Porsche nr 99 z powrotem do boksów! Jest naśladowany przez nr 5, theAlpine #35, #12 Jota, #15 BMW, #50 Ferrari i #7 Toyota.

14h04 - Pierwsze pit stopy rozpoczynają się w kategorii Hypercar, z Ferrari nr 51 i 83, Cadillakiem nr 2,Alpine nr 93, Peugeot nr 93 i Isotta Fraschini nr 11. Ferrari zmieniło obie opony po lewej stronie swojego #499 51P.

14h00 - Pełna klasyfikacja po godzinie ścigania z Julienem Andlauerem (Proton) na czele wyścigu przed Frédériciem Makowieckim (Porsche) i Antonio Giovinazzim (Ferrari). Sarah Bovy (Żelazna Dama), prowadząca GT3, zatrzymuje się po raz pierwszy.

13h53 - Za Andlauerem i Makowieckim Antonio Giovinazzi wyprzedza Laurensa Vanthoora i zajmuje trzecie miejsce, umieszczając tym samym swoje Ferrari pomiędzy oficjalnymi Porsche.

13h51 - Inny pilot leci w pierwszej godzinie wyścigu, to Sarah Bovy (Żelazna Dama)!

13:48 – 🟢 Jeden punkt w rankingach z trzema Porsche na pierwszych trzech miejscach po wywieszeniu zielonej flagi. 

13:44 – 🟡 Żółty pełny kurs dla gruzu w pierwszym zakręcie po zderzeniu Corvette z McLarenem.

13h41 - Andlauer leci na początku wyścigu! Francuz z Protonu szybko wypracował sobie ponad trzysekundową przewagę nad oficjalnym Porsche Makowieckiego.

13:38 – Julien Andlauer zaskakuje swojego rodaka Frédérica Makowieckiego i umieszcza Protona nr 99 na czele wyścigu!

13h32 - Lynn nadal traci miejsca, zostaje wyprzedzony przezAlpine z Milesi na 7. miejsce. Z przodu Andlauer wywiera presję na Makowieckim, pozostając poniżej drugiego miejsca.

13h27 - Les deux Alpine są w pierwszej dziesiątce po zaledwie półgodzinnym wyścigu:

13:26 – 🟢 Wyścig znów trwa!

13h22 - Przedwczesne wyłączenie Peugeota nr 94 było spowodowane alarmem włączenia zasilania.

13h21 - 🟡 Żółty pełny kurs dla zanieczyszczeń na zakrętach 1 i 2.

13h18 - Lynn spada w rankingu, jest obecnie 7. za L. Vanthoorem, Giovinazzim, Stevensem i Kubicą. Problem z Cadillakiem? Buemi zjechał do boksów, aby zapłacić karę i w Toyocie nr 18 zajął 8. miejsce.

13h16 - Na szczycie Raidillon było gorąco! Atakując Makowieckiego o prowadzenie w wyścigu, Andlauerowi przeszkodziło GT3 i musiał cofnąć się za swoim rodakiem.

13h15 - Aktualizacja pierwszej dziesiątki po pierwszym kwadransie wyścigów:

13:13 – ⚠️ 5 sekund zatrzymania i ruszania dla Toyoty nr 8 za wykroczenie techniczne.

13h12 - Andlauer wyprzedza Lynn u podnóża Raidillon o drugie miejsce i teraz goni Makowieckiego o pierwsze miejsce.

13h11 -  🛠️. Już teraz jest problem w Peugeot. Paul di Resta zjeżdża do boksów z numerem 94. Szkot ponownie odchodzi, ale na ostatniej pozycji.

13h06 - Charles Milesi (Alpine) traci miejsca. Francuz zajmuje 8. miejsce po wyprzedzeniu przez Antonio Giovinazziego (Ferrari) i Roberta Kubicę (AF Corse). Makowiecki nadal prowadzi dla Porsche, przed Lynnem (Cadillac) i Andlauerem (Proton).

13h01 - Start tym razem był spokojny, Makowiecki utrzymał przewagę w Porsche z numerem 5, przed Alexem Lynnem (Cadillac) i Julienem Andlauerem (Proton). Charles Milesi (Alpine) zyskał jedno miejsce i znalazł się na 6. miejscu. Sarah Bovy (Żelazna Dama) nadal prowadzi GT3.

13:00 – 🟢 Wyścig trwa! 

12h55 - Początek 6-godzinnego wyścigu Imola był miejscem kolizji z tyłu grupy Hypercars. Czy kierowcy będą mądrzejsi na zakręcie Source w najbliższą sobotę? Odpowiedz za kilka minut, gdy rozpocznie się druga runda szkolenia.

12h53 - Po stronie GT3 to brąz będzie odpowiedzialny za rozpoczęcie wyścigu z Sarah Bovy (Żelazna Dama) na pole position przed własną publicznością.

12h51 - Kierowcy, którzy wystartują w Hypercar: Frédéric Makowiecki (Porsche nr 5), Alex Lynn (Cadillac nr 2), Julien Andlauer (Proton Competition nr 99), Will Stevens (Hertz Team JOTA nr 12), Laurens Vanthoor ( Porsche nr 6), Sébastien Buemi (Toyota nr 8), Charles Milesi (Alpine nr 35), Robert Kubica (AF Corse nr 83), René Rast (BMW nr 20), Antonio Giovinazzi (Ferrari nr 51), Mikołaj Lapierre (Alpine nr 36), Marco Wittmann (BMW nr 15), Nico Müller (Peugeot nr 93), Mike Conway (Toyota nr 7), Paul di Resta (Peugeot nr 94), Daniil Kvyat (Lamborghini nr 63) , Phil Hanson (Hertz Team JOTA nr 38), Jean-Karl Vernay (Isotta Fraschini nr 11) i Nicklas Nielsen (Ferrari nr 50).

12h45 - Witamy na AUTOhebdo, aby przeżyć 6-godzinny wyścig na torze Spa-Francorchamps (Belgia), trzecią rundę sezonu Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) 2024. Start nastąpi za kilka minut, o godzinie 13:00. 37 samochodów jest już na polu startowym, gotowe do bitwy!

Michaëla Duforesta i Valentina Glo

0 Zobacz komentarze)