Przyzwyczailiśmy się do widoku Toyota gagner pl WEC że słaby występ Kataru odbił się szczególnie na początku sezonu. Japońska drużyna nie była w stanie powalczyć o zwycięstwo na Losail, zwłaszcza przeciwko Porsche. Brakujące tempo w wyścigu sprawiło, że GR010 ucierpiał podczas swojego pierwszego występu na katarskim torze. Awansowane na 5. i 8. miejsce w kategorii Hypercar po dyskwalifikacji Cadillaca, obie załogi są gotowe zemścić się w ten weekend za 6-godzinny wyścig Imola.
Podobnie jak Losail, Imola jest zupełnie nowym torem w kalendarzu WEC, co oznacza, że Toyota nigdy nie brała udziału w oficjalnych zawodach na tym torze. Jednak doświadczenie zdobyte przez japońską firmę od czasu jej przybycia do najwyższej kategorii w 2012 roku, podczas wielu torów, może zagrać na jej korzyść.
„Zwycięstwo w ten weekend na nowym torze dla naszego samochodu będzie wyzwaniem, ale ciężko pracujemy jako zespół, aby osiągnąć jak najlepszy wynik, mówi: Kamui Kobayashi, szef zespołu i kierowca samochodu nr 7. Jak zawsze kluczem będzie dobry start w treningach i szybkie znalezienie dobrego kierunku ustawień naszego samochodu, a następnie przejechanie czystego wyścigu, korzystając z naszego doświadczenia i ducha zespołu. »
Toyota staje przed wyzwaniem Imoli
Toyota będzie także mogła polegać na tempie podczas pomiaru czasu okrążenia swojego GR010. w Katarze, Nycka de Vriesa udało mu się zabezpieczyć pierwszy rząd na pokładzie samolotu nr 7. Ćwiczenia będą tym ważniejsze na Imola, ciasnym torze, na którym pierwszy zakręt mógł już spowodować uszkodzenia hipersamochodów. „W Katarze widzieliśmy, jak zacięta jest bitwa w Hypercar i będzie ona powtarzana. Nikt nie może sobie pozwolić na najmniejszy błąd w kwalifikacjach czy wyścigu, bo przy tak zaciętej rywalizacji można stracić wiele miejsc, pasemka Brendon Hartley. Wszyscy musimy być na szczycie naszej gry, aby walczyć w czołówce. »
Ruch uliczny może być również kluczowym elementem dla japońskiego klanu. „Będzie fajnie jeździć GR010 na tym torze przed wszystkimi włoskimi fanami, ale spodziewam się też pewnego wyzwania, szczególnie jeśli chodzi o zarządzanie ruchem podczas wyścigu, powierza Sébastien Buemi. Mieliśmy problemy z samochodem w Katarze, więc wszyscy liczymy na lepszy występ w Imoli. » Chociaż Toyota nie ma doświadczenia na torze transalpejskim, dwóch jej kierowców przejechało już tor o długości 4,909 km na pokładzie Formuła 1 : Sébastien Buemi, około dziesięć lat temu i Ryo Hirakawa na pokładzie a McLaren w marcu.
CZYTAJ TAKŻE > Znany jest BoP 6-godzinnego wyścigu Imola
Kontynuuj czytanie na te tematy:
Skomentuj ten artykuł! 0