Za kierownicą modelu zasiądzie Jack DoohanAlpine A524 w piątek podczas pierwszego treningu wolnego przed Grand Prix Kanady. Australijczyk weźmie udział w swojej pierwszej oficjalnej sesji w Formuła 1 w tym roku ten, który wziął już udział w czterech sesjach bezpłatnych treningów w latach 2022 i 2023 ze strzałką A.
Młody 21-letni pilot, członek akademii Alpine i kandydat do objęcia kadencji w 2025 r. w zespole francuskim, pojedzie na pokładzie jednomiejscowy doEsteban Ocon podczas EL1. Następnie Francuz odnajdzie swojego wierzchowca na resztę weekendu i będzie przestrzegał kary polegającej na przeniesieniu pięciu miejsc na pola startowe za kolizję z Pierre Gasly w Monako.
Udział Jacka Doohana w Free Practice 1 w Montrealu nie jest zaskoczeniem: Australijczyk zajmuje 3. miejsce w mistrzostwach Formuła 2 w zeszłym roku pomagał francuskiej drużynie od początku sezonu za pośrednictwem symulatora Enstone. Alpine wykorzysta zatem swojego młodego kierowcę do skorelowania danych na torze z danymi z symulatora.
To nie kara dla Ocona
Wbrew pozorom nieobecność Estebana Ocona na pierwszym treningu wolnym nie jest karą wymierzoną przez drużynę prowadzoną przez Bruno Famina: wręcz przeciwnie, to klan Ocona prosiłby o „poświęcenie” tej sesji testów ze względu na swoją karę pięciu miejsc w stawce w Kanadzie wydaje się, że Francuz jest już skazany na start z tyłu stawki. W tym samym czasie, Alpine spełnia również jeden ze swoich dwóch obowiązków, jakim jest prowadzenie nowicjusza w jednym ze swoich samochodów podczas bezpłatnych treningów przez cały sezon. Dlatego też francuski zespół, mając nadzieję na posiadanie bardziej konkurencyjnego samochodu na koniec sezonu, rezygnuje z jednego z tych pierwszych obowiązków na początku sezonu.
„Jestem bardzo podekscytowany wyruszeniem na tor w Montrealu podczas pierwszego treningu, cieszy się Jack Doohan. To będzie mój pierwszy raz na torze Gilles-Villeneuve, na co nie mogę się doczekać. Jestem wdzięczny zespołowi za umożliwienie mi spędzenia większej ilości czasu na torze i zapoznania się z samochodami na sezon 2024 od początku sezonu. Pomoże mi to również w pracy w symulatorze, szczególnie podczas wydarzeń europejskich. Postaram się dać z siebie wszystko dla zespołu i zmaksymalizować sesję dla obu kierowców, przyglądając się niektórym elementom testowym i poznając nową nawierzchnię toru. »
Esteban Ocon, który ogłosił to w poniedziałek jego przygoda z Alpine zakończy się wraz z końcem sezonu 2024, chce odwrócić kartę na temat ostatnich wydarzeń i całkowicie skupić się na pozostałej części sezonu. „Wiele powiedziano w ciągu ostatnich kilku dni, a ja nie mogę się doczekać, aby wrócić za kierownicę i wrócić na tor. Jestem w pełni oddany zespołowi i optymalizacji naszych wyników na torze, zaczynając od tego weekendu w Kanadzie. »
CZYTAJ TAKŻE > Weekendowy program telewizyjny – od 7 do 9 czerwca
Kontynuuj czytanie na te tematy:
Yves-Henri RANDIER
05 o 06:2024
Ponieważ odsiedzi karę 5 miejsc, równie dobrze może pozwolić Jackowi DOOHANowi pojechać na EL1 i przy tej okazji pokazać się jako „gracz zespołowy”!