Z trzema podium w drugiej połowie sezonu 2020 i piątym miejscem w klasyfikacji Producentów, Alpine (Renault do grudnia ubiegłego roku) można było przewidzieć udaną kampanię na rok 2021 przed słynną rewolucją roku 2022.
Koncentrując się na ciągłości z Esteban Ocon i powrót cudownego dziecka do domu Fernando Alonso, na górze królowała nadziejaEnstone przed nowym sezonem. Niestety, po sześciu wyścigach i zbliżaniu się Grand Prix Francji wyniki nie są takie, jak oczekiwał zarząd A fléché przed pierwszą rundą w Bahrajnie rozegraną 28 marca. Alpine tak naprawdę zajmuje 7. miejsce w rankingu Producentów, wyprzedzając go Williams, Haas et Alfa Romeo którzy w sześciu startach mają po dwa punkty.
« To mieszany wynik, przyznał dyrektor wykonawczy kadry narodowej Marcin Budkowski po Grand Prix Monako, 5. spotkaniu w sezonie (23 maja). Nie jesteśmy tam, gdzie chcielibyśmy być, biorąc pod uwagę ubiegłoroczne wyniki i ambicje. są też pozytywy, ponieważ dobrze się zregenerowaliśmy, poprawiając samochód w każdym wyścigu, a wyniki były widoczne ".
Ambicje były duże, wyniki znacznie mniejsze. Czasami osiągając dobre wyniki w kwalifikacjach, o czym świadczy 6. i 5. pozycja Estebana Ocona w Portugalii, a następnie w Hiszpanii, A521 doznał ciosu w wyścigu.
W dłuższej perspektywie ich tempo było słabsze, dwaj kierowcy francuskiego zespołu ucierpieli bardziej podczas niektórych wydarzeń, takich jak w Bahrajnie, Hiszpanii czy w Monako, gdzie jakimś cudem dotarli do mety, zdobywając w sumie tylko 4 punkty.
Trudności te tłumaczy się w szczególności słabą adaptacją A521 do nowych zmian regulacyjnych na sezon 2021 (modyfikacja podwozia, mniejszy rozstaw osi, zmniejszenie docisku aerodynamicznego itp.). Chociaż są lekkie, wydaje się, że pokrzyżowały plany projektoweAlpine. Jeśli jest podobny do RS20 z 2020 r., Nowy jednomiejscowy francuskiej struktury nie radzi sobie jeszcze dobrze, a obawy rozszerzyły się na szeregi Viry-Châtillon i Enstone.
Niektórzy byli zdecydowani wyprzedzić Lance’a na 11. okrążeniu w Hiszpanii, gdy ten przedarł się przez Fernando #SpanishGP # F1 @lanca_spacer @ AstonMartinF1 pic.twitter.com/KOyHjJ0HKk
- Formuła 1 (@F1) 11 maja 2021 r.
« W tej chwili nie jesteśmy tam, gdzie chcielibyśmy być », przyznał nawet Laurent Rossi, dyrektor generalnyAlpine, który nie spodziewał się, że będzie miał tak skomplikowany start na czele zespołu.
Jeśli nie czas na radość, Alpine Nie traćcie jednak nadziei na resztę sezonu. Wraz z Grand Prix Francji i spotkaniem z bardziej „ tradycyjny » jak mówią eksperci, strzałka A ma nadzieję odwrócić trend i ruszyć do przodu w kierunku swojego głównego celu: Top 5 na koniec roku.
« Nie (nie patrzymy jeszcze na rok 2022)! Chcemy ciągle pokonywać naszych przeciwników, kontynuuje Laurent Rossi. Założeniem jest zakończyć sezon na co najmniej 5. miejscu. Po wyścigach miejskich w Monako i Baku odnajdujemy tradycyjne tory, na których nie byliśmy w dobrej formie. Mamy nadzieję, że ten utwór powróci nas na właściwe tory, tak jak miało to miejsce w Portimão, gdzie spisaliśmy się dobrze. (Ocon 7. i Alonso 8.).”
W przypadku sekwencji Francja-Austria (dwukrotnie)-Anglia, Alpine zamierza podnieść poprzeczkę. W przeciwnym razie zespół mógłby niemal definitywnie wytyczyć granicę w stosunku do swoich celów na początku sezonu i skierować się już w stronę roku 2022.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)