Spotkanie Komisji we wtorek, 23 lipca, po raz trzeci w 2024 r F1 rozpatrzył możliwość rozszerzenia obecnej skali punktowej na pierwszą dwanaście punktów każdego Grand Prix. O propozycji mającej na celu nagradzanie kierowców spoza pierwszej dziesiątki wspominano już w ostatnich tygodniach. Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) stwierdziła, że „ jednomyślnie zgodzili się » że ta nowa dystrybucja nie wejdzie w życie w 2025 roku.
Kolejne dni testów, zwiększona minimalna masa kierowcy…
Na tym spotkaniu, w którym wzięło udział dziesięć zespołów obecnych na starcie, a także Stefano Domenicali, prezes generalny Formuły 1 i Nikolas Tombazis, dyrektor serii samochodów jednomiejscowych w FIA, zaproponowano również rozszerzenie przedsezonowych testów dla Rok 2026 Ten rok zbiegnie się z wprowadzeniem nowych przepisów dotyczących aerodynamiki i układu napędowego, obejmujących wykorzystanie w 100% paliw odnawialnych, a także zwrócenie większej uwagi na energię elektryczną. Aby pomóc zespołom wykryć pewne problemy charakterystyczne dla nowych jednomiejscowych samochodów, obecne trzy dni testów zostaną wydłużone do dziewięciu i podzielone na trzy trzydniowe sesje, których lokalizacje i daty zostaną ustalone.
Komisja zdecydowała również, że minimalna waga pilota zostanie zwiększona z 80 do 82 kg. Oznacza to, że do 800 roku minimalna masa samochodu bez paliwa wzrośnie do 2025 kg.
FIA dodała wyjaśnienie dotyczące przyszłych przepisów technicznych: „ Dostarczono aktualizację harmonogramu przepisów na rok 2026, obejmującą kwestie techniczne, sportowe, finansowe i środowiskowe, a także stwierdzono, że bieżąca współpraca prowadzona przez FIA ze wszystkimi zespołami jest na dobrej drodze do osiągnięcia celów i podążania we właściwym kierunku w celu sfinalizowania prac osada.
W następstwie dalszych dyskusji na nadchodzących posiedzeniach Komitetu Doradczego ds. Technicznych i Sportowych, 2026 października Światowej Radzie Sportów Motorowych zostanie zaprezentowana aktualizacja Regulaminu Sportowego i Technicznego 17. Nadzwyczajne posiedzenie Komisji F1 odbędzie się 2 października w celu omówienia spraw związanych z sezonem 2026. »
Ostatecznie uzgodniono, że koszty związane z urlopami macierzyńskimi lub ojcowskimi, zwolnieniami lekarskimi oraz zespołowymi zajęciami rozrywkowymi” pozostaną wykluczeni » pułapu budżetowego.
Decyzje te podlegają zatwierdzeniu przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA.
CZYTAJ TAKŻE > Wkrótce punkty dla pierwszej 12-tki w Formule 1?
Skomentuj ten artykuł! 0