Dotarł prawie rok temu do dnia dzisiejszego na czele Formuła 1 w A Arrow, to właśnie na Spa-Francorchamps ogłoszono odejście Bruno Famina, podobnie jak miało to miejsce w przypadku jego poprzednika Otmara Szafnauera. Francuski szef wyjaśnił powody takiego wyboru, który przedstawia jako swój własny, mając na uwadze projekty „transformacji” obiektu. Wirusy-Châtillon. Jeżeli były dyrektor techniczny ds Peugeot sport wskazuje, że wiadomość nie jest jeszcze oficjalna, jej wybór pokazuje, że projekt jest już na zaawansowanym etapie i że docelowo powinien skutkować zaprzestaniem eksploatacji silników F1 marki Diamond.
„Nie otrzymałem tej wiadomości, faktem jest, że w tej chwili prowadzonych jest wiele projektów. Przez ostatni rok pełniłem podwójną rolę – wiceprezesa ds. sportów motorowych Alpine i dla Grupy Renault, a także szef zespołu Formuły 1. Nadchodzi wiele nowych projektów, w tym bardzo wpływowy projekt transformacji Viry-Châtillon. »
Decyzja podjęta z „szacunku” do drużyn Viry-Châtillon
Famin opowiada także o mężczyznach i kobietach z fabryki Viry-Châtillon, która od wielu lat jest sercem Renault w Formule 1. Silniki Losange kilkakrotnie zdobywały tytuły mistrza świata, ostatnio w latach 2010–2013 z czerwony Byk et Sebastian Vettel. Zamknięcie tego rozdziału oznacza początek transformacji, którą wiceprezes ds. sportów motorowych Grupy Renault pragnie przeprowadzić i wspierać całym swoim czasem i energią.
„Jesteśmy winni szacunek ludziom w Viry, którzy niesamowicie ciężko pracowali nad nową generacją silników F1 na rok 2026, a które mogą nigdy nie ujrzeć światła dziennego. Zasługują zatem na czas niezbędny do zapewnienia tej transformacji, jeżeli zostanie to potwierdzone, ponieważ pozostaje to projektem. Do zarządzania należą także wszystkie pozostałe projekty Grupy związane ze sportami motorowymi. Była to więc dla mnie naturalna decyzja i jestem dumny, że ją podjąłem. »
Wśród projektów związanych ze sportem motorowym, nad którymi będzie sprawował kontrolę Bruno Famin, znajduje się zespół Alpine w Mistrzostwach ŚwiataWytrzymałość. W tym sezonie drużyna A Arrow powraca do najwyższej kategorii, Hypercar, i przygotowuje się do startów w Austin pod koniec sierpnia.
CZYTAJ TAKŻE > Alpine x Autohebdo: Wygraj bilet do Teksasu i 6H w Austin + 1000 €!
Kontynuuj czytanie na te tematy:
Erica Stevensa
27 o 07:2024
dobry facet, ale nie na poziomie F1, jak jego pracodawca! To świat złych facetów, polityka ma pierwszeństwo przed sportem. możemy tego żałować, ale tak właśnie jest. Renault powinno było przestać kilka lat temu, a nie być klientem silników, a wizerunek stale się pogarsza. Pęknięte monety 2-pensowe nie zostały rozwiązane, problem trwa od 1977 roku! od czasu do czasu to działa, ale ogólnie rzecz biorąc, są to amatorzy, którzy myślą, ale tak nie jest. znajomy Włoch powiedział mi, że Francuzi to Włosi, którzy myślą, że są Niemcami! minus kolor...
Yves-Henri RANDIER
26 o 07:2024
Nie jestem pewien, czy Bruno FAMIN miał wybór, kiedy został mianowany dyrektorem zespołuAlpine Rok temu w F1. Ponowne skupienie się na WEC i przyszłości Viry-Châtillon z pewnością jest bardziej zgodne z jego osobistym DNA niż zaściankiem F1, w którym król oszustów „Il Magnifico” Flavio natychmiast poczuł się swobodnie po nominacji na doradcę!
Bernarda JOUVENA
26 o godzinie 07:2024
Armia meksykańska... Rozpaczająca!