Haas przygotowuje się do małej wewnętrznej rewolucji na sezon 2025 Amerykański zespół chce kontynuować świetną dynamikę narzuconą podczas poprzedniej kampanii (7. miejsce w Mistrzostwach Konstruktorów w 2024 r.) i od czasu awansu Ayao Komatsu na stanowisko szefa zespołu. Szef zespołu. W związku z tym amerykański zespół dokonał kilku zmian w swoim dziale technicznym, tworząc nowy zespół inżynierów składający się z rekrutów i członków awansowanych wewnętrznie.
Towarzyszyć przybyciuEsteban Ocon i Oliver Bearman, firma Haas awansowała dwóch swoich pracowników na inżynierów wyścigowych. Laura Muller – które Państwu tutaj przedstawiliśmy – zostaje pierwszą kobietą-inżynierem wyścigowym w Formuła 1 Partnerem będzie Esteban Ocon, a Ronan O'Hare będzie inżynierem wyścigowym Olivera Bearmana.
„Ogromna zmiana” rozpoznaje Komatsu
Wśród nowych rekrutów Haasa zauważamy powrót Marka Lowe’a na stanowisko dyrektora sportowego amerykańskiej drużyny (stanowisko, które wówczas nie istniało), Carine Cridelich – dezerter z Racing Bulls – która zostaje głównym dyrektorem ds. strategii oraz Francesco Nenci, nowy główny inżynier wyścigowy, stanowisko pozostało wolne po awansie Ayao Komatsu w styczniu 2024 r. Pozostali członkowie również awansowali wewnętrznie: w przypadku Andrei de Zordy, potwierdzonej w zeszłym roku na stanowisku dyrektora technicznego, czy nawet Davide Paganelli, który staje się odpowiedzialny za aerodynamikę.
Na początku tygodnia na konferencji prasowej zorganizowanej w bazie w Bambury w celu przedstawienia tych zmian w technicznym schemacie organizacyjnym Ayao Komatsu uzasadnił tę poważną przetasowanie, aby wypełnić luki z poprzedniego sezonu. „Nasz zespół techniczny pracujący w fabryce utrzymuje się na naprawdę stabilnym poziomie, wyjaśnia japoński przywódca. To, co się zmieniło, to zespół wyścigowy. To ogromna zmiana, ale czułem, że to był jeden z naszych słabych punktów w zeszłym roku. Im bardziej konkurencyjny stawał się samochód, tym większą ekspozycję otrzymywał. Straciliśmy zbyt wiele punktów z powodu operacji na torze. Dlatego naprawdę musieliśmy podnieść poziom w tej kwestii. (…) Bardzo często zdarzało się, że pod presją nie postępowaliśmy tak, jak powinniśmy. Ale znowu nie chodzi tylko o ludzi, ale także o szkolenie, jakie możemy im zapewnić. »
Haas VF-25 zaprezentowano 16 lutego
Oprócz prezentacji nowego zespołu inżynierów Haas ujawnił także datę pierwszego uruchomienia przyszłego VF-25. Nowy amerykański samochód po raz pierwszy wyjedzie na tor 16 lutego na torze Silverstone, gdzie odbędzie się dzień zdjęć promocyjnych. Esteban Ocon jako pierwszy obejmie kierownicę, a w kolejnych dniach jego naśladowcą będzie Oliver Bearman.
„Będziemy kierować Estebanem, ponieważ pod względem instalacji sterowników jest to [z nim] trudniejsze, podkreśla Ayao Komatsu. Chcemy się tylko upewnić, że instalacja Estebana jest w 100% idealna. Dzięki temu, jeśli mamy problem, mamy więcej czasu na reakcję. W przypadku Ollie jesteśmy całkiem pewni siebie. Jesteśmy również pewni Estebana, ale jesteśmy bardziej pewni ustawień Olliego niż Estebana. »
Przypomnij sobie Haas wyruszył już na tor w 2025 r. podczas pierwszego dnia TPC („Testowanie Poprzednich Samochodów”) zorganizowanej w Jérez w Hiszpanii, przy użyciu VF-23 z sezonu 2023 towarzyszył wówczas kierowca Toyota Ritomo Miyata ma zostać kierowcą rezerwowym Haasa w 2025 r., choć nie zostało to jeszcze potwierdzone.
CZYTAJ TAKŻE > NA ZDJĘCIACH – pierwszy dzień Lewisa Hamiltona w Ferrari
Kontynuuj czytanie na te tematy:
Yves-Henri RANDIER
21 o 01:2025
Komatsu krok po kroku zmienia swój zespół, wprowadzając nową krew oraz promując i wspierając zasłużonych pracowników. Niezbędny składnik sukcesu! Co by było, gdyby Haas był niespodzianką roku 2025?