Gabriel Bortoleto jest cierpliwy: „W zeszłym roku pokonałem kierowców, którzy dzisiaj dobrze sobie radzą w F1”.

Brazylijski kierowca jest zadowolony ze swojego debiutu w zespole Sauber w roku kształtowania się jego osobowości, jeszcze przed pojawieniem się Audi, ale wciąż czuje pewną frustrację związaną ze swoimi byłymi rywalami w Formule 2.

opublikowany 11/06/2025 à 09:01

Hugues Derckel

  Skomentuj ten artykuł! 3

Gabriel Bortoleto jest cierpliwy: „W zeszłym roku pokonałem kierowców, którzy dzisiaj dobrze sobie radzą w F1”.

Eric Alonso / DPPI

Mistrz Formuła 2 w 2024 r. 19th en Formuła 1 jak dotąd w 2025 r.: to rekord Gabriela Bortoleto po dziewięciu rundach. Brazylijczyk jest jednak jednym z zaledwie czterech kierowców w historii, którzy zdobyli tytuły z rzędu w F3 następnie w F2 w swoim debiutanckim sezonie, po Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, George'a Russella i Charles Leclerc.

„Jestem zadowolony z tego, co zrobiłem od początku roku, chociaż oczywiście nie jest to pozycja, w której chciałbym się znaleźć”.przyznaje Lewisowi Larkamowi, CrashPomimo osiągnięcia swojego najlepszego wyniku podczas Grand Prix Hiszpanii, gdzie zajął dwunaste miejsce, Bortoleto wciąż nie zdobył żadnego punktu w Formule 1.

Po drugiej stronie garażu, Nico Hülkenberg zdobył dziesięć punktów, zajmując piąte miejsce w Barcelonie, co dało mu najwyższą pozycję końcową zespołu w F1. Kontrast jest mniej wyraźny w kwalifikacjach, gdzie Bortoleto pokonał Niemca już czterokrotnie. „Myślę, że dobrze mi poszło w kwalifikacjach. Muszę jeszcze poprawić się w wyścigu, aby lepiej zrozumieć sytuacje w całym Grand Prix”.

Zrozumiała krzywa uczenia się przy porównywaniu długości GP Formuły 1 do niższych kategorii: główny wyścig F120 ma średnio 3 kilometrów, 170 dla F2, w porównaniu do 300 dla Grand Prix. Do tego dochodzą nowe wymagania, które sprawiają, że kierowcy mają napięty harmonogram każdego weekendu.

„Dzieje się tak wiele. Weekendy są naprawdę napięte. Jest tak wiele ograniczeń medialnych, których trzeba przestrzegać, sponsorowanych wydarzeń, w których trzeba uczestniczyć. Ponadto, jest wiele danych pochodzących z samochodu, znacznie więcej niż w Formule 2, co oznacza więcej pracy analitycznej”.– wyjaśnia Brazylijczyk.

Bortoleto liczy na powrót na szczyt dzięki projektowi Audi w Formule 1

Zadanie jest tym trudniejsze, że w tym sezonie nie ma wyników. Przed przybyciem niemieckiego producenta Audi, który w zeszłym sezonie zakończył pełne przejęcie Saubera, rok 2025 jest wykorzystywany jako rok przejściowy do nowej ery: nowy duet kierowców, nowy szef zespołu, nowy dyrektor generalny itd.

Dla porównania, w 2024 r. pokonał Francuza Isacka Hadjara na koniec walki o tytuł, mając na koncie dziesięć miejsc na podium, w tym dwa zwycięstwa, co wywołało u niego nostalgię. „Uczucie wygranej jest niesamowite i uzależniające, to uczucie, którego nie chcesz przegrać. Kiedy nie wygrywasz, to tak, jakbyś zawsze czegoś tracił”.

Trudno przewidzieć hierarchię siatki na rok 2026, ale rodowity mieszkaniec São Paulo jest pewien projektu marki z czterema pierścieniami: „Obecnie jesteśmy daleko od zwycięstw, on wyznaje, Ale program, który nas czeka z Audi i wszystko, co możemy osiągnąć z Nico [Hülkenbergiem] jako zespołem w przyszłym roku, utwierdzają mnie w wierze w ten projekt. »

Być może Gabriel Bortoleto ma przed sobą dobre dni, ma nawet nadzieję na zdobycie najwyższego stopnia podium: „Nie mogę się doczekać, żeby znów wygrać, mam nadzieję, że wkrótce”., uważa, aby ponownie wsiąść do samochodu i świętować coś wielkiego. »

Radzenie sobie z frustracją związaną ze znalezieniem się w tyle za innymi debiutantami, których pokonał w 2024 r.

Tymczasem musimy zadowolić się osiągami Kick Saubera C45, a jednocześnie uzbroić się w cierpliwość, czekając na występy Andrei Kimiego Antonellego, Isacka Hadjara i Olivera Bearmana, nad którymi dominował rok temu. „Trudno mi patrzeć, jak zawodnicy, z którymi rywalizowałem przez całe życie, których wyprzedziłem w zeszłym roku, są w dobrej formie, Przyznaje. „Pokonałem kierowców, którzy dzisiaj radzą sobie świetnie w F1”.

„Nie powiem, że to frustrujące, bo cieszę się, że jestem w Formule 1. Jest wielu kierowców, którzy marzyliby o tym, żeby być na moim miejscu, niezależnie od tego, jaką pozycję zajmą w Grand Prix”.– poprawia Brazylijczyk, biorąc za przykład podróż swoich rówieśników. „Musisz wiedzieć, jak uzbroić się w cierpliwość. Myślę, że to jest główna lekcja, której nauczyłem się od początku sezonu: czekać na swój czas nadchodzi – zapowiada. Russell miał bardzo trudny pierwszy rok, nie zdobył nawet żadnych punktów, a spójrz, gdzie jest teraz.

W niedzielę 15 czerwca Gabriel Bortoleto wystartuje w GP Kanady na torze Gilles-Villeneuve, który będzie odkrywał. W 2024 roku Sauber z Valtteri Bottas i Guanyu-Zhou zajęli odpowiednio trzynaste i piętnaste miejsce. Data ustalona, ​​cel ustalony: to od niego zależy, czy będzie lepiej.

CZYTAJ TAKŻE > Arvid Lindblad otrzymuje superlicencję przed ukończeniem 18 lat

Sklep Autohebdo / Wyprzedaże błyskawiczne

Zobacz sklep

Skomentuj ten artykuł! 3

Aby przeczytać także

komentarze

3 Uwagi)

A

Alain Féguenne (Luksemburg)

11 o 06:2025

Jestem wielkim fanem Audi w rajdach, DTM czy Dakarze, ale na razie projekt F1 nie wydaje się zbyt jasny. Mam wiele pytań o motywację Audi... Zobaczymy... Nico to świetny kierowca, ale jako drugi kierowca potrzebujesz doświadczonego kierowcy... w przeciwnym razie... Kiedy będzie potwierdzenie...? 😎👀🛞👀🤔

Yves-Henri RANDIER

11 o 06:2025

Rok szkoleniowy mniej w centrum uwagi niż Hadjar i Antonelli, ale czy to wada? Jeśli chodzi o 2026, pozostaje pytanie, czy pierwsze Audi F1 będzie w grze, czy też godnym następcą dwóch „kozłów” z 2 i 2024!

1

V

Vincenta Moyeta

11 o 06:2025

Nie mówimy o nim zbyt wiele, ale wypada dobrze w porównaniu z najemnikiem Hulkenbergiem, który jest punktem odniesienia, przynajmniej w kwalifikacjach.

Aby napisać komentarz