Magnussen obiecuje „zachować ostrożność”, gdy grozi mu zawieszenie

Będąc o krok od zdobycia 12 punktów na licencji, a co za tym idzie wyścigu w zawieszeniu, Kevin Magnussen zmieni swoje podejście do kolejnych wyścigów.

opublikowany 16/05/2024 à 17:47

Gonzalo Forbes

1 Zobacz komentarze)

Magnussen obiecuje „zachować ostrożność”, gdy grozi mu zawieszenie

© Eric Alonso / DPPI

Jest w niebezpieczeństwie i zdaje sobie z tego sprawę. Prawdopodobnie kierowca, który najprawdopodobniej zostanie zawieszony w Grand Prix za przekroczenie 12 punktów karnych na licencji. Muszę to powiedzieć Kevin Magnussen szukał tego od początku sezonu, podobnie jak cały weekend w Miami dwa tygodnie temu.

Rzeczywiście, weekend na Florydzie był naznaczony kilkoma (brudnymi) ciosami, takimi jak szorstka obrona Lewis Hamilton podczas Sprintu, co kosztowało go 3 punkty na licencji. Jakby tego było mało, jego nadmiar optymizmu zetknął się z nim Logan sierżant w niedzielę. Nowy niekontrolowany manewr, który kosztował go dodatkowe wycofanie 2 jednostek.

Ocena? Po zaledwie 6 Grand Prix Kevin Magnussen stracił już 10 z 12 punktów (3 w Arabii Saudyjskiej i 2 w Chinach oprócz tych w Miami) na swojej licencji. Bardzo żenująca sytuacja, bo nie będzie mógł już żadnej wyzdrowieć przed 9 marca 2025 roku… Zatem pilot Haas będzie musiał rozegrać resztę sezonu pod groźbą zawieszenia.

Kevin Magnussen broni się

Dlatego w Imola w najbliższy weekend podczas Grand Prix Emilii-Romanii K-Mag będzie bardzo uważnie obserwowany, w szczególności przez swojego najlepszego przyjaciela w 2024 r., pod kątem kierunku wyścigu. Ostatni, na który nie zawahał się wskazać.

« Sytuacje, w których musiałem działać jako tarcza dla kolegi z drużyny, opłaciły się, co było dla nas bardzo przydatne, spokojnie posuwa się naprzód, zanim zaatakuje bieżący system. Nie podoba mi się sposób egzekwowania zasad i fakt, że jest to możliwe [do zawieszenia], Chciałbym, żeby to w ogóle nie było możliwe. Ale ponieważ zasady są takie, jakie są, a ja ich nie stworzyłem... Są rzeczy, którym warto się przyjrzeć. Jeśli o mnie chodzi, mam 10 punktów i dlatego muszę uważać, aby nie zostać zawieszonym w wyścigu. "

Wśród krytykowanych punktów Kevin Magnussen ubolewa nad brakiem dyscypliny ze strony kierownictwa wyścigu. Choć zdecydowała się zaprzestać odliczania punktów kierowcom za wykroczenia związane z ograniczeniami toru, ten ostatni użył terminu „wyjątkowa okoliczność”, aby ukarać Norwega. Zasada, z którą zainteresowana osoba ma oczywiście spore trudności.

« Fakt, że ryzykuję zawieszenie za jazdę poza kilkoma białymi liniami na asfalcie, nie wiem, czy uważam to za sprawiedliwewierzy. Takie są zasady, więc akceptuję to, ale myślę, że można to poprawić. Nie tylko pod względem punktów, ale teraz jest więcej wyścigów niż wtedy, gdy je wprowadzono, i czuję, że możesz skończyć z zawieszeniem za bardzo drobną rzecz. »Czy mu się to podoba, czy nie, sankcje już spadły i nie może zrobić nic innego, jak tylko zachować spokój przez kilka najbliższych miesięcy, bo biorąc pod uwagę jego zachowanie na ostatnim torze, szybko może nastąpić zawieszenie... Jeśli to stanie się to do końca roku, stanie się pierwszym kierowcą zawieszonym od czasu wprowadzenia prawa jazdy punktowego w 2014 roku.

CZYTAJ TAKŻE > Magnussen, Pérez, Verstappen… Gdzie są kierowcy posiadający punkty Super Licencji?

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

17 o 05:2024

Wyznaczenie „wyjątkowej okoliczności” w celu wyróżnienia Duńczyka, który ma dobre plecy… odkażanie F1 przez komisarzy i zasady określone przez FOM i FIA rozpoczęły się dobrze!

Aby napisać komentarz