Max Verstappen – Aston Martin: nowy wąż morski F1!

Po co inwestować miliardy w utworzenie superzespołu, jeśli oznacza to utratę najlepszego kierowcy? Oto dręczące pytanie, które kryje się za zarzutami „Daily Mail” dotyczącymi zbliżenia holenderskiego czterokrotnego mistrza świata z brytyjską drużyną.

opublikowany 20/01/2025 à 15:20

Jeana-Michela Desnouesa

  Skomentuj ten artykuł! 1

Max Verstappen – Aston Martin: nowy wąż morski F1!

Max Verstappen zastępuje Fernando Alonso: przejście byłoby piękne dla Astona Martina. @DPPI

W zeszłym tygodniu Daily Mail potwierdził w swoich felietonach, że Jefferson Slack, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu dsAston Martinzłożył ofertę w wysokości miliarda dolarów Max Verstappen za jego przybycie do zespołu na Silverstone do 2028 roku! Twierdzeniu natychmiast zaprzeczono, zespół kategorycznie zaprzeczył jakiemukolwiek zbliżeniu z poczwórnym mistrzem świata. Ale o jakie zbliżenie tu chodzi? Jeśli wydaje się mało prawdopodobne, że Holender będzie miał konkretną ofertę, to bez problemu możemy sobie wyobrazić, że firma jest co najmniej tak samo zainteresowana jak Holender Mercedes na swoją średnioterminową przyszłość.

Dlaczego tak naprawdę zainwestowałeś w drogie instalacje hi-tech i poszedłeś zbierać miliony i udziały w zespole genialnego Adriana Neweya – który 3 marca obejmie swoje obowiązki na Silverstone – aby zadowolić się drugim nożem? Praca głównego inżyniera będzie w pełni odczuwalna dopiero w samochodzie w 2027 roku, więc może to być idealny moment dla Verstappena. Chociaż jego obecny kontrakt obowiązuje do 2028 r., wiemy, że istnieją klauzule odejścia zależne od wyników, które można by aktywować, gdyby Milton Keynes musiało się spełnić, a wewnętrzny zespół napędowy rodził wiele pytań.

CZYTAJ TAKŻE > Andy Cowell próbuje wyjaśnić, co poszło nie tak w Aston Martinie w 2024 roku

Max Verstappen naturalnym następcą Fernando Alonso?

Dlatego przynajmniej na papierze otoczenie kierowcy Red Bulla jest w pełni zainteresowane zapobieganiem, a nie leczeniem. Zespół gotowy przyjąć na siebie swoje globalne przeznaczenie od sezonu 2027/28, producent silników (Honda), do którego Holender ma całkowite zaufanie: na papierze argumenty Astona Martina są dopuszczalne. Sytuacja Mercedesa jest być może nawet większa, z tym wyjątkiem, że sytuacja kierowców w kontraktach jest być może jaśniejsza na Silverstone. Jeśli Fernando Alonso nadal radzi sobie tak samo, jak w okresie świetności swoich dwóch tytułów mistrza świata w sezonie 2005/06, więc jego wiek mógłby go dogonić.

W połowie 2026 r. będzie miał 45 lat (dla porównania Juan Manuel Fangio jest rekordzistą w kategorii najstarszego kierowcy, który zdobył mistrzostwo świata w 1957 r., mając 46 lat, przyp. red.) i nieuchronnie zada sobie pytanie: dalszy ciąg. „To prawdopodobnie będzie mój ostatni sezon w F1, ponieważ mój kontrakt wygasa pod koniec 2026 roku”, oświadczył w zeszłym roku w Abu Zabi. „To będzie chwila prawdy. Jeśli sezon przebiegnie pomyślnie, będzie możliwość ścigania się jeszcze przez rok.”

Skoro Hiszpan nie zamknie drzwi przedwcześnie, czy zespół będzie mógł sobie pozwolić na luksus oczekiwania na dokonanie przez niego wyboru na rok 2027? Wanna Lawrence'a Przechadzka będąc zabezpieczonym „ad vitam”, nie należy mylić z nazwiskiem osoby zdolnej do realizacji swoich globalnych celów. Oczywiście będzie kilka takich, które będą wolne Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, George'a Russella, Carlos Sainz ou Lewis Hamilton, co samo w sobie oznaczałoby zaznaczenie wszystkich pól. Ale czy możemy sobie wyobrazić, że siedmiokrotny mistrz świata zakończy karierę gdzie indziej niż na Ferrari ? Dla Astona Martina jedynym naprawdę realnym rozwiązaniem jest rozwiązanie Maxa Verstappena. Rozwiązanie warte miliardy dolarów, które – bądźmy pewni – pojawi się ponownie przy najmniejszej okazji – lub najświeższej wiadomości – w ciągu następnych osiemnastu miesięcy.

CZYTAJ TAKŻE > „Jeśli będziemy tak kontynuować…” Max Verstappen wątpi w swoje szanse na tytuł w 2025 roku

Sklep Autohebdo / Wyprzedaże błyskawiczne

Zobacz sklep

Skomentuj ten artykuł! 1

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

1 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

20 o 01:2025

Rok 2026 będzie kluczowy pod kilkoma względami: czy Fernand ustąpi pod koniec 2026 r., jak niedawno ogłosił? Czy Aston 2026 pod okiem Adriana Neweya odniesie sukces? Czy RedBull firmy Ford PowerUnit pojawi się w grze, czy nie? Czy rok 2026 sprawi, że Verstappen będzie chciał kontynuować karierę w F1? Czy odcinek Hamilton in Red będzie rozstrzygający? Czy kalendarz będzie dalej poszerzany przez Liberty Media o nowe kierunki i miejskie tory „kartingowe” zamiast tras historycznych? Czy MBS jeszcze bardziej zwiększy presję na zachowanie kierowców? Tak wiele parametrów pozwala nam przewidzieć liczne modyfikacje w krajobrazie F1 i rodzi liczne plotki, o których jeszcze nie skończyliśmy słyszeć!!

1

Aby napisać komentarz