McLaren nie wprowadził planowanej modernizacji w Dżuddzie

McLaren, najlepszy zespół w stawce po pięciu Grand Prix, planował wprowadzenie w Dżuddzie nowej części aerodynamicznej. Część ta ostatecznie nie została zamontowana na czas wyścigu.

opublikowany 26/04/2025 à 18:18

Mathieu Chambenoit

  Skomentuj ten artykuł! 1

McLaren nie wprowadził planowanej modernizacji w Dżuddzie

© Florent Gooden / DPPI

W tym momencie postęp McLaren nie ma wątpliwości na padoku. Brytyjczykom udało się rozpocząć obecny sezon z takim samym impetem, z jakim rozpoczęli go pod koniec ubiegłego roku, przerywając tym samym serię lat, w których zaczynali z końca stawki przed często spektakularnymi powrotami. Znacznie wygodniejsze niż Ferrari w sposobie negocjowania serii zakrętów, lepiej niż Mercedes ou czerwony Byk Jednakże pod względem konserwacji i ochrony opon zespołowi z Woking nie udało się osiągnąć wszystkich zamierzonych celów.

Podobnie jak Red Bull, który w pierwszej połowie ubiegłego sezonu miał wygodną przewagę, ale nie zdołał wygrać mistrzostwa konstruktorów, McLaren nie zamierza zaprzestać rozwijania swoich jednomiejscowy na takiej dobrej ścieżce. Nawet jeśli rok 2026 należy do wyzwań średnioterminowych, nieliczne niedociągnięcia MCL39 zostaną wyraźnie nadrobione. W każdym razie, wydaje się, że takie jest życzenie działu inżynieryjnego zespołu, pracującego nad najbliższą przyszłością.

Co to za nowa część aerodynamiczna?

W Arabii Saudyjskiej McLaren opracował nową część, która ma na celu wyeliminowanie efektu podłogi. Bardzo ważnym elementem w tym roku, z którym Ferrari najwyraźniej zmagało się już od lutego, była tylna część podłogi, na którą zwrócono większą uwagę. Konkretnie rzecz biorąc, była to zmiana konstrukcji tylnej krawędzi dyfuzora. Jednym z celów jest bardziej efektywne odprowadzanie powietrza spod podłogi, co pozwoli na bardziej stabilny przepływ i większą siłę docisku bez zwiększania oporu powietrza. Krótko mówiąc, wszystko, czego wymagał obwód w Dżuddzie.

Na torze pozwoliłoby nam to zobaczyć lepszą stabilność na zakrętach, które trzeba pokonywać z dużą prędkością. Ta część, oprócz innych aktualizacji, miałaby rozwiązać szereg problemów, nie wpływając nawet na przyczepność opon. Jak zauważa The Race, rozwój ten rzeczywiście miał miejsce w Dżuddzie, ale nie na terenie objętym wyścigiem. ChwilaOskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, , skorzystałem z tego podczas pierwszej sesji treningowej, Lando Norris mogliśmy przetestować jego skuteczność podczas drugiej sesji w piątek.

Dlaczego McLaren podjął decyzję o powrocie?

Jak powiedziała Andrea Stella pod koniec weekendu, test ten był w rzeczywistości częścią bardziej globalnego programu realizowanego przez zespół. „W samochodzie nie ma niczego, co pasowałoby do nowej specyfikacji. Niektóre z rzeczy, o których mówiliśmy, były elementami testowymi. Przetestowaliśmy je w praktyce, ale ich nie wdrożyliśmy. » wyjaśnił.

Pomimo kolejnego zwycięstwa w zeszłym tygodniu, szef zespołu McLaren odmawia uznania siebie za faworyta, biorąc pod uwagę tempo zaprezentowane przez Max Verstappen ou Charles Leclerc wyścig. „To pokazuje po raz kolejny, że nie tylko z punktu widzenia tempa, ale także z punktu widzenia eksploatacji opon, wszystko jest tak ciasne i bliskie, że mogą występować niewielkie odchylenia związane z charakterystyką toru. »

„To zmienia równowagę, zmienia hierarchię”, on dodał. Myślę więc, że dla nas przesłanie jest jasne: różnica jest niewielka i musimy perfekcyjnie wykonać weekendy wyścigowe, jeśli chcemy kontynuować dobry początek sezonu. »

Choć minimalny, ten rozwój, który ostatecznie został pominięty, sugeruje, że McLaren nie zakończył testów na rok 2025. Regularnie brakuje im prędkości maksymalnej, na przykład, jednomiejscowe bolidy papaya mogłyby zatem przejść pewne zmiany przed końcem roku. Jeśli te działania okażą się skuteczne, całkowita zmiana kierunku działań w kierunku roku 2026 stanie się możliwa z większym spokojem niż obecnie. Po zaledwie pięciu spotkaniach zwycięstwo wciąż nie jest pewne.

CZYTAJ TAKŻE > Ferrari wprowadzi kluczowe nowe ulepszenia po Miami

Sklep Autohebdo / Wyprzedaże błyskawiczne

Zobacz sklep

Skomentuj ten artykuł! 1

Aby przeczytać także

komentarze

1 Uwagi)

V

Vincenta Moyeta

26 o 04:2025

Podczas gdy wiele zespołów zakończy prace nad zespołem w 2025 r. i zacznie myśleć o 2026 r., zdając sobie sprawę, że w tym roku nic nie osiągną, McLaren musi zadbać o zdobycie obu tytułów. Mimo to, jeśli ich samochód pozostanie najbardziej wydajny, gdy inne nie będą już rozwijane, oni również będą mogli skupić się na roku 2026.

Aby napisać komentarz