Nie Kevin Magnussen nie rozłączy się całkowicie z Formuła 1 w 2025 r. Duńczyk mógł znaleźć wyjście zWytrzymałość w BMW, gdzie będzie brał udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i kilka rund później IMSA, ale on też będzie trzymał się jednej stopy jednomiejscowy w kategorii premierowej. A zespołem, który mu zaufa, jest… Haas. Rzeczywiście, amerykański zespół zdecydował się utrzymać więź z 32-letnim kierowcą, pomimo nieprzedłużenia kontraktu Skandynawia na nadchodzący sezon.
Magnussen będzie jeździł Haasem w 2025 roku
Kevin Magnussen, który ma na koncie 185 startów w Grand Prix, w tym 145 w Haasie, pomoże amerykańskiemu zespołowi w rozwoju w tym sezonie i będzie punktem odniesienia dla dwóch nowych kierowców, Esteban Ocon i Olivera Bearmana. „Będzie jeździł w TPC (testy z poprzednimi samochodami) oraz w symulatorze [of Toyota] " powiedział szef zespołu Haas, Ayao Komatsu, na konferencji prasowej w Banbury na początku tego tygodnia. Duńczyk powinien zatem pilotować VF-23 2023 podczas niektórych prywatnych sesji, a nawet mógłby według RacingNews365, przyjąć rolę kierowcy rezerwowego w niektórych Grand Prix.
Kevin Magnussen, który przybył do Haas w 2017 r., jest kierowcą, który brał udział w największej liczbie Grand Prix z amerykańskim zespołem, a nawet zdobył pole position podczas Grand Prix Brazylii w 2022 r., jedynego jak dotąd dla amerykańskiego zespołu. Jego doświadczenie i opinie będą niezbędne do płynnego przejścia na nowych kierowców.
Podczas prezentacji nowej organizacji technicznej na rok 2025Haas nie określił, kto będzie kierowcą rezerwowym na nadchodzący sezon. Kevin Magnussen mógłby dzielić tę rolę z Ritomo Miyatą, protegowanym domu Toyoty… ale potencjalnie także z Ryo Hirakawą, który mimo to podpisał kontrakt z Alpine zostać rezerwistą francuskiej drużyny. Japończyk, również członek zespołu Toyoty, jeździł Haasem podczas posezonowych testów w Yas Marina. „W Abu Zabi wywarł na nas duże wrażenie pod każdym względem: szybkością, informacją zwrotną, konsekwencją… nie popełnił żadnych dużych błędów, powiedział Ayao Komatsu o japońskim pilocie. Od razu nabrał tempa, reakcje były niesamowite… Myślę, że chłopaki z Toyoty tego się spodziewali, ponieważ wiedzieli, co widzą. McLaren. »
CZYTAJ TAKŻE > Haas zmienia organizację techniczną dzięki nowemu zespołowi inżynierów
Kontynuuj czytanie na te tematy:
Yves-Henri RANDIER
21 o 01:2025
Jaki duet na sezon 2024 po Oliverze Bearmanie i Pietro Fittipaldim jako kierowcach rezerwowych na rok 2025 w Haas? Dlatego KMag i Japończyk, partnerstwo z Toyotą zobowiązuje. Być może wątpliwości co do wyjściowego duetu 2025!