Hondy i Renault postanowili dać silnikowi nowe życie na Grand Prix Francji, siódmą z 7 rund zaplanowanych na rok 23.
Biegacze czerwony Byk, Max Verstappen i Sergio Pérez otrzymali w ten sposób świeży ICE w Castellet (Var), ale także nową turbosprężarkę oraz nowe MGU-K i MGU-H.
Prowadzący obecnie w dwóch mistrzostwach świata – Kierowców i Producentów – austriacki zespół i japoński producent silników chcieli przełożyć na siebie wszelkie szanse na bardziej klasycznym francuskim torze, na którym spodziewają się repliki Mercedes, niepokonany we Francji od powrotu krajowej imprezy do kalendarza
Honda zrobiła to samo o godz Alfa Tauryń, ale tylko dla samochodu Pierre Gasly. Jego kolega z drużyny Yuki tsunoda tak naprawdę znajduje się w innym cyklu użytkowania, ponieważ uzyskał już nowe elementy po wypadku w kwalifikacjach na torze Imola (Włochy).
Ta sama strategia w klanie Alpine gdzie udostępniono nowe silniki cieplne, turbosprężarkę, MGU-K i MGU-H Fernando Alonso et Esteban Ocon na domowe spotkanie francuskiego producenta.
Ponadto Valtteri Bottas otrzymał nowy akumulator i nowe sterowanie elektroniczne w swoim Mercedesie W12, podczas gdy kierowcy Ferrari, Charles Leclerc et Carlos Sainz, również dostał w swoje ręce nowe sterowanie elektroniczne.
Wreszcie Verstappen, Pérez i Gasly mają nowy układ wydechowy, trzeci z 3 dopuszczonych w sezonie.
Skomentuj ten artykuł! 0