Wczoraj w Spa-Francorchamps w Belgii podczas druga darmowa sesja treningowa, Nico Rosberg zobaczył jego prawą tylną oponę Mercedes W06 Hybrid eksploduje na zakręcie Blanchimont.
Jak niemiecki kierowca wskazał po sesji, szczęśliwie udało się zakończyć tę nieszczęśliwą przygodę jednomiejscowy nie uderzając w żadną ścianę ani barierę ochronną. Mercedes, podobnie jak Pirelli, jedyny producent F1, rozpoczął dochodzenie pod koniec sesji.
Dziś rano włoska firma ogłosiła pierwsze wnioski. „Przeprowadziliśmy dokładne dochodzenie, aby dowiedzieć się, co dokładnie stało się z oponą Nico. mówi Paul Hembery, dyrektor Pirelli Motorsport. To dochodzenie obecnie wyklucza problemy z integralnością strukturalną. Na podstawie dostępnych informacji i danych, domniemaną przyczyną jest źródło zewnętrzne (nieokreślone), które spowodowało szkodę.
W 2013 roku Pirelli doświadczyło serii awarii opon, zwłaszcza podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii.
Skomentuj ten artykuł! 0