11 stycznia 2021 – Wyjazd Cyryla Abiteboula
Zima 2020–2021 powinna oznaczać odnowienie składu francuskiego zespołu. Imię Renault, wrócił F1 po przejęciu Lotusa pod koniec 2015 roku, zanika na korzyśćAlpine, aby promować odrodzenie marki ze strzałką A. Tej pierwszej „rewolucji” towarzyszy zasadnicza zmiana na czele zespołu: oczekiwana jako nowy szef zespołuAlpine, Cyril Abiteboul ostatecznie nagle kończy współpracę z Grupą Renault. Laurenta Rossi zajmuje jego miejsce, obejmując stanowisko Dyrektora Generalnego marki Alpine i wyznacza plan działania obejmujący 100 lekarzy pierwszego kontaktu, aby w sposób zrównoważony powrócić na podium.
6 sierpnia 2021 – Wylot Rémi Taffina
Wyjazd Rémi Taffina, wielkie letnie sprzątanie o godz Alpine F1
Laurent Rossi minie pół sezonu, zanim wyrobi sobie opinię na temat zespołu F1 firmy i podejmie decyzję o środkach, jakie należy podjąć, aby zapewnić mu awans w hierarchii. Korsyka postanawia dokonać przeglądu schematu organizacyjnego dwóch podmiotów składowych Alpine F1 Team z pierwszą konsekwencją odejścia Rémiego Taffina, jednego z filarów organizacji. Francuski inżynier, który od 2016 roku zarządzał rozwojem układu napędowego Renault jako dyrektor techniczny silników, dołączył do grupy Renault w 1999 roku, współpracując kolejno z British American Racing, Arrows, Benetton Formula i Renault F1 Team.
13 stycznia 2022 – Wyjazd Marcina Budkowskiego
Rok po przybyciuAlpine w Formule 1 – na koniec przeciętnego sezonu przerywanego niespodziewanym zwycięstwemEsteban Ocon na Węgrzech – Laurent Rossi decyduje się na nową restrukturyzację wewnętrzną. Marcin Budkowski, członek zespołu od 2018 roku, który pełnił funkcję dyrektora wykonawczego zespołu Formuły 1, odchodzi ze stanowiska. Tego ostatniego kilka dni później zastąpił Otmar Szafnauer, uciekinier zAston Martin, i którego zadaniem jest prowadzenie łodzi na Alpine dotyczące wprowadzenia nowych przepisów technicznych rozpoczętych w 2022 r.
17 stycznia 2022 – Wyjazd Alaina Prosta
Zaledwie kilka dni po odejściu Marcina Budkowskiego tak jest Alain Prost, ówczesny dyrektor niewykonawczy i ambasador marki oraz francuskiego zespołu, który zatrzasnął drzwi. Głośne wyjście czterokrotnego mistrza świata: ten ostatni wyjaśnia w szczególności to, że został odsunięty na bok, w szczególności przez Laurenta Rossiego, i zwierza się, że jego relacje z dyrektorem dsAlpine uległ znacznemu pogorszeniu. „Teraz istnieje realna potrzeba wykluczenia wielu osób. Laurent Rossi chce całego światła »– wyjaśnia naszym kolegom z L’Equipe.
20 lipca 2023 – Odejście Laurenta Rossiego
Po dwóch i pół roku na czele marki i w środku kiepskiego sezonu dla Alpine w F1 Laurenta Rossiego zastępuje Philippe Krief na stanowisku prezydenta. Korsyka, która przybyła w styczniu 2021 r. i była bardzo obecna w mediach od początku projektu Alpine F1 płaci cenę za komunikację, która czasami jest zbyt niezdarna, szczególnie w obliczu ambitnego planu działania dotyczącego 100 Grand Prix. Kilka dni wcześniej Korsykanin przyznał, że cel 100 Grand Prix, jaki sobie postawił Alpine powrót do czołówki w Formule 1, mógłby zostać rozłożony na 120 wyścigów. Błąd krytyczny.
27 lipca 2023 – Wyjazd Otmara Szafnauera, Alana Permane i Pat Fry
Rewolucja pałacowa o godz Alpine F1: zjazd Szafnauer, Permane i Fry
Zaledwie tydzień po zastąpieniu Laurenta Rossiego przez Philippe’a Kriefa Alpine dokonuje rewolucji pałacowej wraz z odejściem trzech ważnych szefów ze schematu organizacyjnego: Otmara Szafnauera (zespołu głównego), Alana Permane (dyrektora sportowego) i Pata Fry (kierownika technicznego). Amerykańsko-rumuński menadżer, który przybył półtora roku temu, miał bardzo zróżnicowany początek sezonu, naznaczony niewystarczającym postępem na A523, a także licznymi błędami operacyjnymi w zespole.
Dyrektor sportowy Alan Permanente, który był częścią umeblowania przy ul Enstone po 34 latach spędzonych w murach pokazano także wyjście. Należy pamiętać, że Pat Fry zrezygnował z przyłączenia się Williams jako dyrektor sportowy. To Bruno Famin odpowiada za przejęcie kontroli nad francuskim zespołem i ponowną restrukturyzację Alpine Zespół F1.
12 grudnia 2023 – Wyjazd Davide Brivio
Nie był ani najbardziej ekstrawagancką postacią, ani najbardziej obecnym, ani najbardziej gadatliwym w szeregachAlpine. Davide Brivio opuszcza francuską drużynę po trzech latach spędzonych we francuskim klanie. Uciekający z MotoGP, który poprowadził Suzuki do tytułu mistrza świata, dołączył do Arrow w 2021 roku, szukając nowego wyzwania. Jednak jego rola w ciągu ostatnich trzech sezonów nie była najważniejsza ani najbardziej wyrazista. Zrekrutowany na stanowisko dyrektora sportowego w styczniu 2021 r. przez Laurenta Rossiego, następnie został przeniesiony na inne stanowisko, jako menadżer projektów konkursowych (w tym m.in.Alpine Academy czy przyjazd Dacii na Dakar).
4 marca 2024 – Wyjazd Matta Harmana i Dirka De Beera
Harman i De Beer rezygnują, Alpine dokonuje rewolucji technicznej
Oto najnowsze odejścia: Matt Harman i Dirk De Beer oficjalnie opuścili szeregiAlpine w poniedziałek po katastrofalnym rozpoczęciu sezonu w Bahrajnie. Enstone przechodzi restrukturyzację, tworząc trzy stanowiska techniczne: dyrektora technicznego ds. wydajności (Ciaron Pilbeam), dyrektora technicznego odpowiedzialnego za aerodynamikę (David Wheater) i dyrektora technicznego ds. inżynierii (Joe Burnell) w celu zastąpienia poprzedniej struktury pod jednym dyrektorem technicznym.
26 lipca 2024 – Ogłoszenie odejścia Bruno Famina
Bruno Famin nie będzie już dyrektorem zespołuAlpine F1 pod koniec sierpnia
Niemal rok po mianowaniu na stanowisko tymczasowego, a następnie stałego szefa zespołu (27 lipca 2023 r.) przy okazji tego samego Grand Prix Belgii Bruno Famin został powiadomiony o zwolnieniu ze stanowiska pod koniec sierpnia. Decyzja podjęta przez pracowników A fléché i niewątpliwie wynikająca z przyszłych projektów, w tym współpracy z Mercedesoznaczający koniec silników Renault w Formule 1.
„Nie otrzymałem tej wiadomości, faktem jest, że w tej chwili realizowanych jest wiele projektów, powierza zainteresowanej osobie przy mikrofonie Canal +. Przez ostatni rok pełniłem podwójną rolę – wiceprezesa ds. sportów motorowych Alpine i dla Grupy Renault, a także szef zespołu Formuły 1. Nadchodzi wiele nowych projektów, w tym bardzo wpływowy projekt transformacji Viry-Châtillon. »
6 maja 2025 r. – Odejście Olivera Oakesa
Oliver Oakes rezygnuje ze stanowiskaAlpine, Flavio Briatore na czele
W Alpinespodziewaliśmy się potencjalnego zastąpienia Jacka Doohana przez Franco Colapinto, ale nie odejścia Olivera Oakesa. Brytyjski przywódca, który stanął na czeleAlpine w sierpniu 2024 r., zrezygnował zaledwie dziewięć miesięcy później. Zupełnie nieoczekiwana, ale wcale nie zaskakująca rezygnacja. W rzeczywistości odejście to nie zmienia wiele w mechanizmie podejmowania decyzji w zespole. AlpineFlavio Briatore ma już wszelkie uprawnienia, które podlegają dyrektorowi generalnemu grupy Renault, Luce De Meo.
Odejście Olivera Oakesa pozwala zatem oficjalnej narracji oddać pełnię władzy Flavio Briatore... co już miało miejsce, gdyż Oliver Oakes nigdy nie miał ani wpływu, ani autorytetu, jakie wynikały z jego stanowiska. Jego osiągnięcia pozostaną jednak mieszane: jeśli był jednym z protagonistów gwałtownego wzrostu, jakiego doświadczyła Alpine pod koniec 2024 r., po zajęciu w ostatnich chwilach 6. miejsca wśród konstruktorów, nie będzie w stanie kontynuować dobrej passy w 2025 r., co jest bardzo trudnym początkiem sezonu dla A Arrow.
CZYTAJ TAKŻE > Oliver Oakes zastąpi Christiana Hornera w Red Bullu?
Łukasz Paweł
10 o 05:2025
Horror w Alpine.....nic nowego w tej francuskiej drużynie i wizerunku Francji i jej prezydenta! To byłby świetny zespół, fuzja Briatore i Macrona..........
Yves-Henri RANDIER
09 o 05:2025
Cóż za litania odejść, Alpine Formuła 1 musi być mistrzem świata, tytuł nie do pozazdroszczenia! Jak już wspomniano, Bruno Famin został szefem zespołu bez swojej wiedzy i z własnej woli, a Olivier Oakes zrezygnował z powodów osobistych (pozasportowych i legalnych?). Największym „błędem obsadowym” na tej długiej liście jest bez wątpienia Laurent Rossi, który, jak się wydaje, był główną przyczyną licznych odejść w perspektywie krótkoterminowej i średnioterminowej.