Nowe GT3 Mercedesa nie wcześniej niż w 2027 roku?

Stefan Wendl przedstawił aktualne informacje na temat rozwoju nowego Mercedesa GT3, którego wkrótce można spodziewać się w zawodach.

opublikowany 20/01/2025 à 16:12

Gonzalo Forbes

  Skomentuj ten artykuł! 0

Nowe GT3 Mercedesa nie wcześniej niż w 2027 roku?

©DPPI

W warsztacie Affalterbach Racing GmbH, oddziału odpowiedzialnego za działania konkurencyjne klientów od lipca ubiegłego roku oraz reorganizacja działu GT, projekt jest tworzony. To samo z nowym GT3 Mercedes.

Choć od 2016 roku Star i jej klienci mają się dobrze, tak Mercedes-AMG GT3, którego wersja EVO pojawiła się w 2020 roku, w najbliższej przyszłości ma wycofać się z torów, a producent będzie miał swój wielki debiut w WEC W tym roku. Z drugiej strony niewiele informacji odfiltrowano na temat spadkobiercy, z wyjątkiem tego, że mógł on bazować na produkcyjnym Mercedesie-AMG GT 63.

Jeśli chodzi o oficjalny debiut, zarząd firmy nie ma ambicji się spieszyć. Obecnie opracowywany będzie następca Mercedesa-AMG GT3. tak szybko, jak to możliwe » w 2027 roku dla wszystkich klientów – zapewniamy wewnętrznie.

« Jesteśmy na czas, potwierdza Stefan Wendl, dyrektor programu dla klientów, ze Sportscar365. Nadal tak jest, co jest dobrą rzeczą. Nadal planujemy wysłać go na tor do pierwszych testów w 2025 roku. »

Jeśli chodzi o zatwierdzenie od 2026 r., Stefan Wendl odrzucił tę możliwość, wskazując, że było to po prostu „ niemożliwy ". " Inni producenci, jeśli to zrobią, prawdopodobnie rozwijają swoje samochody za kulisami. – kontynuuje. Ale od debiutu na torze do prezentacji klientowi mija ponad pół roku (aby to zatwierdzić). »

Czekając na rok 2027 i dostawy do swoich klientów, Mercedes wykorzysta rok 2026 do wypuszczenia swojego nowego GT3 do rywalizacji w mistrzostwach dopuszczających samochody niehomologowane. Możliwość dla marki zdobycia pierwszego ogólnego wyobrażenia o swoich osiągach i wypróbowania ich w warunkach najbardziej zbliżonych do rzeczywistych warunków wyścigowych. „ Na przykład NLS (mistrzostwa Nürburgring Langstrecken-Serie odbywają się w całości na tym torze) – podkreśla.

Bardzo ważne jest, aby tego rodzaju nauczanie odbywało się od początku. Inaczej jest być na torze testowym z jednym czy dwoma samochodami, niż na zawodach, gdzie zdarzają się incydenty wyścigowe, uderzasz w inne samochody, a także wypadki... Musisz przejść te testy, ponieważ zwracamy się również do klientów. »

CZYTAJ TAKŻE > Za kulisami przybycia Mercedesa do WEC

Sklep Autohebdo / Wyprzedaże błyskawiczne

Zobacz sklep

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

Skomentuj ten artykuł! 0

Aby przeczytać także

komentarze

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz