W warsztacie Affalterbach Racing GmbH, oddziału odpowiedzialnego za działania konkurencyjne klientów od lipca ubiegłego roku oraz reorganizacja działu GT, projekt jest tworzony. To samo z nowym GT3 Mercedes.
Choć od 2016 roku Star i jej klienci mają się dobrze, tak Mercedes-AMG GT3, którego wersja EVO pojawiła się w 2020 roku, w najbliższej przyszłości ma wycofać się z torów, a producent będzie miał swój wielki debiut w WEC W tym roku. Z drugiej strony niewiele informacji odfiltrowano na temat spadkobiercy, z wyjątkiem tego, że mógł on bazować na produkcyjnym Mercedesie-AMG GT 63.
Jeśli chodzi o oficjalny debiut, zarząd firmy nie ma ambicji się spieszyć. Obecnie opracowywany będzie następca Mercedesa-AMG GT3. tak szybko, jak to możliwe » w 2027 roku dla wszystkich klientów – zapewniamy wewnętrznie.
« Jesteśmy na czas, potwierdza Stefan Wendl, dyrektor programu dla klientów, ze Sportscar365. Nadal tak jest, co jest dobrą rzeczą. Nadal planujemy wysłać go na tor do pierwszych testów w 2025 roku. »
Jeśli chodzi o zatwierdzenie od 2026 r., Stefan Wendl odrzucił tę możliwość, wskazując, że było to po prostu „ niemożliwy ". " Inni producenci, jeśli to zrobią, prawdopodobnie rozwijają swoje samochody za kulisami. – kontynuuje. Ale od debiutu na torze do prezentacji klientowi mija ponad pół roku (aby to zatwierdzić). »
Czekając na rok 2027 i dostawy do swoich klientów, Mercedes wykorzysta rok 2026 do wypuszczenia swojego nowego GT3 do rywalizacji w mistrzostwach dopuszczających samochody niehomologowane. Możliwość dla marki zdobycia pierwszego ogólnego wyobrażenia o swoich osiągach i wypróbowania ich w warunkach najbardziej zbliżonych do rzeczywistych warunków wyścigowych. „ Na przykład NLS (mistrzostwa Nürburgring Langstrecken-Serie odbywają się w całości na tym torze) – podkreśla.
Bardzo ważne jest, aby tego rodzaju nauczanie odbywało się od początku. Inaczej jest być na torze testowym z jednym czy dwoma samochodami, niż na zawodach, gdzie zdarzają się incydenty wyścigowe, uderzasz w inne samochody, a także wypadki... Musisz przejść te testy, ponieważ zwracamy się również do klientów. »
CZYTAJ TAKŻE > Za kulisami przybycia Mercedesa do WEC
Skomentuj ten artykuł! 0