Yann Ehrlacher (Lynk & Co): „Jeśli dostanę dobrą ofertę dotyczącą supersamochodów, pojadę prosto do Australii”

To właśnie podczas jednej z jego wizyt w symulatorze Formuły E dla grupy Stellantis zapytaliśmy Alzatczyka o przedłużenie jego programu TCR World Tour i pragnienia gdzie indziej.

opublikowany 16/04/2024 à 09:40

Fabiena Gerarda

0 Zobacz komentarze)

Yann Ehrlacher (Lynk & Co): „Jeśli dostanę dobrą ofertę dotyczącą supersamochodów, pojadę prosto do Australii”

© André Ferreira / DPPI

Jak wygląda nowy rok w dyscyplinie, którą dobrze znasz?

Kończymy trzy duże testy w Hiszpanii (Aragonia), aby przygotować się do nowego sezonu. Od zeszłego sezonu jeździmy na nowych oponach (Kumho). Mimo że udoskonaliliśmy nasz samochód, nadal mieliśmy pytania, na które w 2023 roku nie mogliśmy odpowiedzieć. Te testy pozwalają nam poczynić postępy w tym temacie. Dlatego wprowadziliśmy pewne zmiany w naszym Lynk & Co 03, w szczególności w zawieszeniu. Pracowaliśmy także nad optymalizacją ustawień i niezawodnością. Ta lepsza wiedza ogólna pozwoliła nam zyskać trochę wydajności.

Czy to był najlepszy sposób na przygotowanie?

Zdecydowanie, zwłaszcza, że ​​będziemy jeździć po torach, na których nigdy wcześniej nie byliśmy, a które będą oferować różny poziom przyczepności. Dostosujemy się i będziemy się rozwijać. Znamy już dobrze mistrzostwa i musimy wykorzystać naszą wiedzę na naszą korzyść.

Czy powrót etykiety FIA jest ważny dla dyscypliny?

Ważne jest, aby pozostać na liście mistrzostw sankcjonowanych przez federację międzynarodową. Nie zmienia to niczego w sposobie, w jaki pracujemy i biegamy. To wyróżnienie jest dla nas ogromną nagrodą, z której powinniśmy się cieszyć.

Siedem spotkań (po 2 wyścigi na spotkanie), co pozostawi wolny czas, prawda?

W tej chwili dość trudno powiedzieć. Mam już pracę programistyczną w DS w Formuła E co zajmuje mi dużo czasu. Zobaczymy, czy mam inny program, który się sprawdzi. Pomysł polegałby na dodaniu czegoś jeszcze w turystyce, na przykład TCR Europe. Jedno jest pewne, mój grafik od kwietnia do listopada będzie napięty.

Australia przyciąga Twoją uwagę. Czy możemy sobie wyobrazić, że pewnego dnia zobaczysz Cię tam jadącego?

Powiem ci nawet tak szybko, jak to możliwe! W zeszłym roku zadebiutowałem w Australii (w TCR World Tour). Miałem szczęście, że wygrałem jeden z wyścigów w Bathurst. To fantastyczne, że mogłem wygrać na tak słynnym torze. To nieuchronnie powoduje, że pomysły pojawiają się w Twojej głowie. Jeśli będę miał dobrą ofertę w supersamochodach, pojadę prosto do Australii.

Ale wcześniej jest tytuł do zdobycia w FIA TCR World Tour z kilkoma świetnymi rywalami!

Prawdą jest, że powrót Estebana Guerrieriego do Hondy (po roku WEC w Hypercar z Vanwallem. Przyp. red.) i Nestor Girolami, który wyjeżdża do Hyundai, to sprawia, że ​​solidni przeciwnicy, którzy mogą grać o zwycięstwo. W Lynk & Co mamy także świetny skład z dwoma mistrzami świata (on i Thed Björk koronowani w WTCC. Nota redaktora). Zanim pokonam innych, będę musiał wysunąć się na prowadzenie w swoim zespole. Jeśli w połowie sezonu będę w najlepszej pozycji, mógłbym zostać wyznaczony do walki o tytuł i to będzie ważne dla pozostałych. Musimy zatem dobrze rozpocząć sezon i za każdym razem zdobywać punkty.

Komentarze zebrane przez Fabiena Gérarda

CZYTAJ TAKŻE > Hyundai ogłasza przybycie rekruta w swoje szeregi

Fabiena Gerarda

Szwajcarski nóż do sportów motorowych. Lubię rozmawiać o dyscyplinach cieni, które zasługują na wyświetlenie na światło dzienne. Specjalista od samochodów turystycznych (Supercars, DTM, TCR World Tour, BTCC, NASCAR)

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz