Formuła E GEN3 Evo, mocniejsza, szybsza i z napędem na cztery koła

Zaprezentowana na marginesie wyścigu Monako E-Prix, nowa Formuła E, zwana GEN3 Evo, obiecuje większą moc, większy moment obrotowy i zastosowanie układu napędu na cztery koła, dzięki silnikowi umieszczonemu na przedniej osi.

opublikowany 29/04/2024 à 15:56

Michaela Duforesta

0 Zobacz komentarze)

Formuła E GEN3 Evo, mocniejsza, szybsza i z napędem na cztery koła

© FIA Formuła E

Zważywszy, że Formuła E trwa już trzeci sezon z obecną generacją samochodu, GEN3, w ten weekend mistrzostwa zaprezentowały rozwiniętą wersję swojego jednomiejscowy. Logicznie nazwany GEN3 Evo, staje się pojazdem jednomiejscowym z najszybszym przyspieszeniem od 0 do 100 km/h, co osiąga w zaledwie 1,86 sekundy. Szybciej w ćwiczeniu niż a Formuła 1nowy jednomiejscowy samochód osiąga to dzięki wprowadzeniu układu napędu na cztery koła.

Te ostatnie będą aktywowane w określonych momentach weekendu, począwszy od pojedynków kwalifikacyjnych. Po dotarciu do etapu ćwierćfinałowego kierowcy będą więc mieli napęd na cztery koła. To samo dotyczy początku wydarzenia i różnych aktywacji trybu ataku podczas wyścigu.

Formuła E spodziewa się wzrostu wydajności średnio o 2%, co odpowiada dwóm dziesiątym sekundy na okrążenie na torze w Monako. Zysk uzyskany w szczególności poprzez lepsze przyspieszenie, ale także dzięki nowemu zestawowi aerodynamicznemu. Ten ostatni, który nieznacznie zmienia krzywiznę GEN3, ma być solidniejszy i bardziej wydajny pod względem aerodynamicznym.

Wreszcie opony Hankook, krytykowane od czasu ich pojawienia się w zeszłym sezonie, również powinny przyczynić się do wzrostu wydajności. Szacuje się, że wzrost przyczepności mechanicznej wynosi od 5 do 10% dzięki nowym oponom, wykonanym zwłaszcza w 35% z materiałów pochodzących z recyklingu.

Wprowadzenie na koniec roku

„GEN3 Evo otwiera nowy rozdział w ewolucji Formuły E, ucieleśniając nasze zaangażowanie w innowacje i wysokie osiągi zapewniane w sposób zrównoważony. Samochód, który miałem zaszczyt zaprezentować w Monako, charakteryzujący się niespotykanym przyspieszeniem i zaawansowaną aerodynamiką, zwiększy emocje naszych wyścigów, urzekając naszych kierowców i fanów na całym świecie możliwościami i naprawdę doskonałymi osiągami »– wyjaśnił Jeff Dodds, dyrektor generalny Formuły E.

GEN3 Evo będzie używany od 11. sezonu mistrzostw, który rozpoczyna się zimowymi testami pod koniec roku. Zostanie on zastąpiony jednomiejscowym samochodem czwartej generacji pod koniec 2026 roku, na początku 13. sezonu.

CZYTAJ TAKŻE > Mitch Evans wygrywa E-Prix Monako po doskonałym wyścigu zespołowym

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz