A jeśli panujący mistrzowie będą musieli oddać swoją koronę, spadnie ona na głowy ich najlepszych wrogów.
6:XNUMX Wytrzymałość GT/Turystyka: LNT wygrywa, Visiom tytuł
Rok temu na tej samej portugalskiej trasie Patrice i Paul Lafargue (Porsche 911 GT3 R IDEC Sport Racing) zostali mistrzami GT/Touring serii V de V Endurance. Przede wszystkim dzięki ich występom i dlatego, że Ferrari nr 51 AF Corse został wstawiony pomiędzy dwoma pretendentami do tytułu. Dwanaście miesięcy później role się odwróciły i teraz laury muszą zdobyć Jean-Paul Pagny, Thierry Perrier i Jean Bernard Bouvet, pracujący nad Visiom Ferrari 458 GT2 nr 2. W finale zajęli 6. miejsce, ale ten wynik, dodany do 2. miejsca kierowców AF Corse Cordoniego i Zanuttiniego oraz 4. miejsca Patrice'a i Paula Lafargue'a, wystarczył, aby znaleźć się na liście nagród edycji 2015. „Goniliśmy za nią przez wiele lat, ale pomimo kilku niepowodzeń jest ona nasza” – mówi Bouvet, który podobnie jak Perrier nosi swoją pierwszą koronę, podczas gdy Pagny wita trzecią po koronach z 2007 i 2008 roku. Podczas 6-godzinnych wyścigów zawsze dzieje się więcej niż podczas 4, a mieliśmy przed sobą potężnych przeciwników. Walka z IDEC przez cały rok i w końcu ich pokonanie była satysfakcjonująca. »
O ile duet AF Corse był, mimo nieobecności Andrei Monterminiego, prawdziwą rewelacją imprezy (triumfem w Prestige), to ta ostatnia runda sezonu została naznaczona pieczęcią LM P3, a w szczególności Ginetta n° 24 LNT tria White / Breeze / Belshaw, które praktycznie prowadziło od początku do końca, zapewniając angielskiemu prototypowi trzeci z rzędu sukces. Jeśli chodzi o Ligiera, jego chrzest w V de V Endurance Series zakończył się na trzecim stopniu ostatniego podium dzięki 42. Onroak Racing Pierre'a Fillona / Jacquesa i Pierre'a Nicoleta.
Piąti na mecie Oliver Campos i Kostas Kanaroglou odnieśli podwójne zwycięstwo i zdobyli tytuł GTV2 za kierownicą Moslera MT 900 nr 8 ekipy Escuela Espanola de Pilotos. Trzecia w tabeli para hiszpańsko-grecka po przybyciu do Estoril skorzystała z rezygnacji z Audi R8 LMS AB Sport Auto firm Thybaud / Proust / Jousse i Van de Vyver / Carugati / Wegelin.
Za Moslerem i Ferrari Visiomem plasują się odpowiednio Ferrari 458 GT3 nr 83 AKKA-ASP (Maurice i Benjamin Ricci / Policand), Porsche 997 Cup nr 58 RMS (Mallegol / Bachelier / Blank), Porsche 997 Cup S n °63 Porsche Lorient Racing (Polette / Lelièvre / Neyrial) i Porsche 997 Cup S n°56 RMS (Piergiovanni / Nicolaidis / Feller), które zamykają pierwszą dziesiątkę.
Na koniec odnotujmy zwycięstwo w kategorii S1 w GC10 n°20 GC Automobile Alexandra Davida / Calari / Amrouche oraz w GTV3 Porsche Cup n°29 Team Sport 5 w drużynie Bapstista / J. Martins.
6 Hours V de V Endurance Proto: Kolejny biegun dla TFT
Pod koniec ożywionej sesji, oznaczonej sześcioma „pełnymi żółtymi” – w tym jedną po zjechaniu z toru IDEC Racing Ligier JS 53 Evo 2 nr 17, składającego się z pretendentów do tytułu Patrice’a i Paula Lafargue’a/Enjalberta – TFT nagrało jego szóste pole position w siedmiu wyścigach w tym sezonie. Brakuje tylko Dijon. Ten występ zespół Gersa po raz kolejny zawdzięcza Normie M20 FC nr 8 drużyny Capillaire / Ferté / Illiano. Trio wystartuje z przodu w pierwszym rzędzie obok Ligiera nr 35 Ultimate, tego samego, który pozbawił TFT Wielkiego Szlema w tym ćwiczeniu, w Burgundii, dzięki załodze Lahaye / Heriau / Nicolet, w dodatku pierwszej Prestige. Graff Racing i Team One zajmą drugie miejsce w drugim rzędzie, Ligier nr 29 z Trouillet / Clairay / Perroy, przed Normą z numerem 67 z Grégory i Rémy Striebig / André, również walczącymi o tytuł Prestige. Wreszcie Le Graff umieszcza swojego drugiego Ligiera, nr 91 Fabiana / Findlaya / Petita, w trzecim rzędzie, przed Normą nr 77 z Speedy Motorsport Salvador / Lobato, a następnie jego rywalem w mistrzostwach Portugalii, Abreu / Parente, partnerzy w Tatuus PY012 nr 80 Novadriver.
Skomentuj ten artykuł! 0