Antibes: Camilli jako szef

Bezkompromisowy, z pięcioma zadrapaniami na sześć możliwych pierwszego dnia, Eric Camilli jest solidnym liderem 59. edycji.

opublikowany 10/05/2024 à 19:11

Emmanuela Nauda

0 Zobacz komentarze)

Antibes: Camilli jako szef

Foto: Bastien Roux / DPPI

Zostawił numer 6 na drzwiach swojego Hyundai, Eric Camilli (i20 N Rally2-Team Bonneton HDG-2C Compétition) niewątpliwie zdominował pierwszy etap. Lider od SS 1 z bardzo szybkim czasem, kierowca z Nicei jechał w tym samym tempie przez cały dzień.
Z całkowitą pewnością siebie za kierownicą swojego i20 Camilli ma ponad 36 sekund przewagi nad swoimi pościgami pod koniec pierwszego dnia. Może spokojnie podejść do zaplanowanych na jutro sześciu odcinków specjalnych. „Zaatakowaliśmy, Camilli pogratulowała sobie. Czuję się jak w latach 2018-2019, kiedy dużo jeździłem. Zaczynam dobrze poznawać rajdy i czuję się dobrze. Naprawdę nie zdaję sobie z tego sprawy! Kocham ten samochód, świetnie się bawiłem za kierownicą. »

 

Yoann Bonato/Benjamin Boulloud – zdjęcie Bastien Roux / DPPI

 

Zaskoczony przyczepnością na początku rallye, Yoann Bonato (C3 Rally2-Trajectus Motorsport) awansował na drugie miejsce: „Jesteśmy zadowoleni z tego, co zrobiliśmy. Byli bardzo szybcy z przodu! » Uznany za obecnego lidera Mistrzostw Francji.

 

Anthony Fotia/William Hanocq – zdjęcie: Bastien Roux / DPPI

Jeśli drugie miejsce jest dobrą transakcją księgową, Bonato musi jednak uważać na kierowców PH Sport by Minerva Oi. Anthony Fotia (C3 Rally2) i Léo Rossel (C3 Rally2) toczą zacięty pojedynek o trzecie miejsce na podium. Przewaga Fotii, który ma 8,1 sekundy przewagi nad swoim kolegą z drużyny. „Jesteśmy we właściwym samochodzie, zauważył Fotia. Nadal mamy pewne problemy z wyskakiwaniem, ale myślę, że nie spowodowało to, że straciliśmy zbyt wiele czasu. »

Alpine anime

Hugo Margaillan (i20 N Rally2-CHL Sport Auto) i Jean-Baptistte Franceschi (Fiesta Rally2-Sarrazin Motorsport-Iron Lynx) zamykają pierwszą piątkę pod koniec pierwszego dnia. Obaj kierowcy byli w stanie stworzyć przewagę i są gotowi wykorzystać każdą okazję, aby awansować w rankingach.

To była najważniejsza wiadomość tego rajdu: debiutAlpine A110 Rally GT+ z Raphaëlem Astierem (CHL Sport Auto) za kierownicą. Start był obiecujący z zadrapaniem w 2. OS. Niestety, Astier został zmuszony do wycofania się w kolejnym OS.

Cédrica Roberta/Mathieu Duval – Fot. Bastien Roux / DPPI

Jeśli chodzi o napęd na dwa koła, liderem był Cédric Robert (A110 Rally-Team Bonneton HDG-2C Compétition), ale po ostatnim odcinku specjalnym dnia musiał wycofać się z wyścigu.

Pierre Roché (zespół rajdowy A110 FJ), lider trofeum Alpine wykorzystał okazję i objął prowadzenie w rankingu 2WD.

 

Yann Clairay/Gilles de Turckheim – Zdjęcie Bastien Roux / DPPI

Prowadzący trofeum po pierwszej pętli były kolarz torowy Yann Clairay (Rajd A110) stracił pozycję pod koniec dnia. Jest teraz na drugim miejscu, ze stratą 5,4 sekundy do Roché. Ostatni etap będzie decydujący pomiędzy obydwoma kierowcami. Na tymczasowym podium Ludovic Godard (A110 Rally-PH Sport firmy Minerva Oil) ma zamiar w pełni zaangażować się w walkę pomiędzy Roché i Clairay.

 

Lucas Darmezin/Valentin Augé – fot. Damien Saulnier / DPPI

W Michelin Amateur Trophy Lucas Darmezin (208 Rally4) objął prowadzenie nad Pablo Sarrazinem (208 Rally4) i rozpocznie drugi etap z ponad 48 sekundami przewagi nad rywalem.

Jutro trasa ponownie będzie wymagająca dla kierowców, gdyż w programie znajduje się sześć odcinków specjalnych, w tym legendarna Col de Turini do pokonania dwukrotnie. Start OS 7 zaplanowano na godzinę 8:56.

 

Top 30 na koniec pierwszego dnia

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz