Łotwa to jedyna prawdziwa nowość w światowym kalendarzu na rok 2024. I znowu... To właściwie nie jest zupełnie nowe dzieło, bo wydarzenie należało do tzwERC od 2013 r. Wprowadzono zmianę z sąsiednią Estonią, która odzyskuje Łotwie rangę w ERBN, zanim w 2025 r. role ponownie się odwrócą.
Do tego po raz pierwszy na tym poziomie istniały obawy o możliwość znalezienia 300 km specjalnego, ale ostatecznie tak się stanie. Wybranych 20 sektorów odpowiada długości 310 km. Załogi, które już wcześniej startowały w tej imprezie, znajdą sekcje zapożyczone z poprzednich edycji. Nie będą zatem zaskoczeni ewolucją na bardzo szybkich drogach (w 113 roku Martins Sesks wygrywał ze średnią prędkością 2023 km/h). Jeśli podział pozostanie zbliżony do tego, co jest praktykowane gdzie indziej, gdzie grupy odcinków specjalnych powtarzają się w dwóch porach dnia, istnieje również kilka tras, które będą miały tylko jeden przejazd, co często powoduje przerwy.
Tak będzie od czwartku. Park serwisowy zlokalizowany jest w Lipawie na zachodnim wybrzeżu kraju. Rano odbędzie się tam shakedown Cimdenieki (3 km) (we Francji od 6:31 będzie szczypać...), po czym zawodnicy udają się do Rygi (216 km na wschód) na ceremonię startu i konkurs 10,80 km superspecjalny.
Piątkowy etap rozgrywany w regionie Talsi, 140 km na północny wschód od Lipawy, będzie się składał z pętli składającej się z trzech etapów, które zostaną rozegrane dwukrotnie ze strefą wymiany opon w południe. W sobotę wydarzenie zbliży się do centrum nerwowego drogami w regionie Kuldiga i Dienvidkurzeme. Co zaskakujące, ten etap będzie obejmował pojedynczy ES, z którym trzeba będzie się zmierzyć dwukrotnie. Pozostałych 2 doświadczy pojedynczego przejścia. Wreszcie, biorąc pod uwagę 6 km ostatniego dnia, „złota niedziela” nie będzie łatwa do wynegocjowania. Odbędzie się ono niedaleko Lipawy, gdzie zorganizowane zostanie finałowe podium.
CZYTAJ TAKŻE > Znane są zgłoszenia do Rajdu Łotwy, mistrz Ameryki przybywa do Rally2
Kontynuuj czytanie na te tematy:
Skomentuj ten artykuł! 0