Na papierze równowaga sił wydaje się niezrównoważona. Z dwoma mistrzami świata w swoich szeregach, z których jeden wygrał dwie ostatnie edycje w Porto, TGR wydaje się bardzo solidny. Yaris zawsze cieszył się dużą popularnością na północy Portugalii, o czym świadczą 4 kolejne sukcesy z 3 różnymi kierowcami (Rovanperä w latach 2022 i 2023, Evans w latach 2021 i XNUMX). Dziękuję Ci w 2019 r.). Wszystkie trzy załogi nominowane przez markę zwyciężyły, a Rally1 zbudowany w Jyväskylä pokazał już w tym roku swoją maksymalną prędkość na szutrze, dwukrotnie podczas Safari, jedynego jak dotąd wydarzenia rozgrywanego na tej nawierzchni. Oprócz osiągnięć, jednym z atutów Kalle Rovanperä i Sebastian Ogier na początku tego 5e rundy sezonu polega na tym, że zaczną odpowiednio o 5e i 7e pozycja. Powinno to zapewnić im korzyści z oczyszczonej jezdni.
Jeśli Jari-Matti uznał znaczenie tego parametru po odcinku próbnym, nalegał na inne punkty. „ Uważam, że niezawodność jest istotnym czynnikiem w tej dziedzinie– zapewnił JML. Ponieważ samochody są blisko siebie, różnicę zrobią kierowcy. » Właśnie w jego zespole zdecydowano się wystawić po raz pierwszy od Japonii 2023 zarówno Sébastiena Ogiera, jak i Kalle Rovanperä. Żaden z nich nie celuje w tym sezonie w tytuł, Fin i Francuz będą mogli pojechać zupełnie swobodnie.
Do tej pory producent nigdy nie ćwiczył instrukcji wyścigowych i byłoby zaskakujące, gdyby tak się stało w ten weekend. Oznacza to, że dwie koronowane głowy będą miały carte blanche. Nic nie motywuje ich bardziej niż zwycięstwo, co powinno zapewnić wspaniałą bitwę. Gdy założysz kask, żadne z nich nie będzie chciało się poddać. Ich pojedynek zapowiada się wybuchowo, a w tle niewątpliwie pojawia się kwestia dominacji. Trzeba tylko pamiętać intensywność walki w Monte-Carlo 2023 czy Safari, aby wyobrazić sobie, co to może dać Portugalii. Czy może to stanowić zagrożenie dla Toyota ? Czy ta wewnętrzna walka może obrócić się przeciwko TGR? Odpowiedź jutro od Amarante.
Kontynuuj czytanie na te tematy:
Skomentuj ten artykuł! 0