Portugalia: Solans prowadzi WRC2, ale Rossel może wierzyć w zwycięstwo

Szczególnie bogata w wydarzenia kategoria WRC2 nadal obfitowała w niespodzianki i zwroty akcji. Wypadki Olivera Solberga i Fergusa Greensmitha związane z przebiciem opony Yohana Rossela stworzyły oryginalną klasyfikację, z której Francuz nadal może wyjść zwycięsko.

opublikowany 11/05/2024 à 20:36

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Portugalia: Solans prowadzi WRC2, ale Rossel może wierzyć w zwycięstwo

11”6 dzieli Yohana Rossela od kolejnego zwycięstwa w Portugalii w WRC2 (Zdjęcie: Nikos Katikis/DPPI)

Pierwszy krok rallye Portugalii było bardzo ożywione w mistrzostwach WRC2. Głównymi przegranymi byli Pierre-Louis Loubet, Teemu Suninen i Sami Pajari. Ponieważ pozycje między bohaterami były nadal bardzo wąskie, należało spodziewać się równie bogatej w wydarzenia soboty, zwłaszcza że impreza zapowiadała się na selektywną, składającą się z 9 odcinków specjalnych i 145 km pomiaru czasu. Przebieg wydarzeń nie zawiódł.

Dwóch głównych faworytów do tytułu straciło dziś mocno. Rozkojarzony obecnością Kalle Rovanperä na poboczu drogi (gdzie zaparkował swojego Yarisa pod drzewem...) Oliver Solberg nie przesłuchał notatki i sam popełnił błąd (SS11). Po kilku przewrotach jej Skoda zatrzymała się i nie chciała jechać dalej. Dominując w WRC2, Szwed stracił szansę na zdobycie maksymalnej liczby punktów. Na kolejnej części Fergus Greensmith, który właśnie objął prowadzenie, zaskoczył skręt w prawo (SS14). Wspinając się po nasypie, Anglik utknął i nie miał innego wyjścia, jak tylko się wycofać. Kierowca Skody zmarnował także świetną okazję na zdobycie 25 punktów, które umożliwiłyby mu powrót na mistrzowskie podium. W połączeniu z wczorajszymi uszkodzeniami, zniknięcie dwóch Fabii RS umożliwiło jeszcze bardziej otwartą walkę.

Lider po odejściu Solberga Yohan Rossel nie mógł długo korzystać ze swojego stanowiska. Zmuszony do zatrzymania się na SS12 w celu wymiany przebitego koła, Francuz został zdegradowany do 4e. Udając się do ataku ponownie po południu, Yohan i Arnaud Dunand, jego pilot, zdołali nadrobić część opóźnienia, ale miękkie opony na niekończącej się Amarante (SS16 – 37,24 km) nie pozwoliły im odzyskać tyle czasu, co chcieliby. Wciąż zachowują wszystkie szanse na zwycięstwo na ostatnim etapie. Aby tego dokonać, będą musieli wyprzedzić lidera Jana Solansa i plasującego się na drugim miejscu Josha McErleana.e pozycji.

Trzy załogi, obecnie zgrupowane w 11''6, mają przed sobą w niedzielę 4 odcinki specjalne i 62,18 km czasu do wyboru.

Ranking WRC2 na koniec 2. etapu

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)