Jak niestety miało to miejsce w przypadku kilku rund, a zaczęło się to ponad rok temu, atmosfera w małej rodzinie WRC nie jest zbyt szczęśliwy. Z kimkolwiek rozmawiają, czy to promotor, FIA, zespół, czy nawet prasa, nikt nie wydaje się szczęśliwy w tej dyscyplinie. Podczas rallye strategii Portugalia 2023 usłyszano pierwsze wezwania do zmian i pojawiły się już pewne pomysły, które nie przyniosły żadnych konkretnych rezultatów. Dwanaście miesięcy później okazuje się, że drugi najważniejszy konkurs samochodowy po F1 nadal nie wie, na której nodze tańczyć. Jednak już w najbliższy weekend wszystko powinno się zmienić.
Przyszłość dotyczy dwóch obszarów. Obie są bardzo różne, ale jednocześnie całkowicie powiązane. Z jednej strony aspekt promocyjny, z drugiej przepisy techniczne.
W przypadku tego ostatniego pozostaje niejasność. Ogłoszenia dokonano podczas lutowego szczytu Światowej Rady. Udało im się uzyskać jednomyślne poparcie przeciwko nim. Po raz pierwszy wszystkie trzy zespoły zgadzają się ich odepchnąć. W miarę zbliżania się tej daty bardzo skomplikowane jest ustalenie, jaka będzie treść planu działania, który zostanie zaprezentowany podczas następnej Rady Światowej w dniu 11 czerwca. FIA i pospiesznie utworzona grupa zadaniowa do ratowania WRC czy potrafią rozpoznać, że opracowane pomysły nie były dobre i że lepiej niczego nie zmieniać? Czy zostanie podjęta decyzja o przezwyciężeniu niechęci zespołów i jakie może to pociągać za sobą konsekwencje? W Porto trzej dyrektorzy zespołu byli bardzo zajęci. Pomiędzy wywiadami a spotkaniami, w mniej lub bardziej ograniczonej liczbie, potwierdzili chęć kontynuowania historii Rajdu 1 w latach 2025 i 2026. Jednocześnie wszyscy mocno nalegali na wprowadzenie regulaminu na rok 2027. Czy zostaną wysłuchani? Przez cały ten okres w centrum dyskusji znajdowała się także kwestia awansu.
Od kilku miesięcy promotor WRC jest pod ostrzałem krytyki. Jeżeli istnieją elementy wymagające zmiany w sposobie relacjonowania wydarzeń, a nawet w treści propozycji, błędem jest twierdzenie, że wszystko jest złe. Osoby odpowiedzialne za ten ważny aspekt zdają sobie sprawę, że są rzeczy do poprawy. Będzie to tematem kluczowego spotkania w sobotni poranek, podczas którego zostanie ujawniony plan komunikacji na najbliższe miesiące (lata?). Czy spotka się ze wsparciem zespołów? Istotne jest, aby w końcu zapoczątkowała się pozytywna dynamika, która zaangażuje wszystkie strony, aby WRC wróciły na właściwe tory i ostatecznie szybko przyciągnęły nowych konkurentów.
CZYTAJ TAKŻE > Kalendarz WRC 2025… kilka miejsc do podziału
Kontynuuj czytanie na te tematy:
Skomentuj ten artykuł! 0