Generalna klasyfikacja Rajd samochodowy Portugalii 2024 – Etap 1:
- Le WRC ma tylko trzech producentów, a mimo to konkurencja jest ogromna. Po pierwszych 9 odcinkach specjalnych nie da się określić, kto zwycięży, ani nawet z całą pewnością określić pierwszej piątki! Walka jest zacięta, a kierowca na pozycji lidera nigdy nie miał nad rywalami więcej niż kilka sekund.
- W ten piątkowy wieczór jest to Kalle Rovanperä (Toyota), który przejmuje prowadzenie. Luksusowy freelancer Toyoty jest tylko o sekundę przed innym niezwykle utalentowanym freelancerem, Sebastian Ogier. Prowadzący od rana Takamoto Katsuta utrzymuje wymowne tempo i może pokusić się o zwycięstwo.
- Po stronie Hyundai, lider mistrzostw Thierry Neuville nieco ucierpiał z powodu swojej roli zamiatacza na tym szutrowym rajdzie. Mężczyźni z Cyril Abiteboul zaufaj zatem drugiemu przedstawicielowi zespołu, Ott Tanak, dążyć do zwycięstwa. Estończyk wreszcie czuje się swobodnie w hybrydzie i20, co powinno go uspokoić po trudnym początku sezonu.
- Wracając do WRC w 2024 r., Dani Sordo (Hyundai) uzyskał 3 najszybsze czasy, ale stracił zbyt dużo czasu na SS 2 i SS 9, aby być w stanie osiągnąć więcej niż 6. miejsce.
- W M-Sport Forda, walkę obserwujemy z daleka. Grégoire Munster odkrywa Rajd Portugalii za kierownicą potężnej hybrydy Rally1Adriana Fourmaux zaopiekuj się jego wierzchowcem. Francuz rozegrał to mądrze i nadal jest w stanie zdobyć maksymalną liczbę punktów w sobotni wieczór i niedzielę w porze lunchu!
- Dzisiejszym niewolnikiem kuchni jest Elfyn Evans (Toyota). Walijczyk stracił minutę z powodu przebicia prawego przodu, ale jego pilot Scott Martin popełnił błąd, zostawiając swój notatnik na stole sędziowskim na przystanku SS 6! Musiał zatem czytać notatki na swoim smartfonie, co nie było idealnym rozwiązaniem, co spowodowało kilka błędów w wymowie notatek. Evans zostaje wyrzucony z boiska na ponad minutę przed końcem.
- Na nawierzchni, która nie jest jego preferencją, główne role gra Yohan Rossel (Citroën). Francuz wywiera presję na lidera WRC2 Olivera Solberga (Skoda). Na początku popołudnia Szwed miał problemy z silnikiem i stracił całą przewagę nad DG Sport Compétition Citroën. Obu mężczyzn dzieli tylko 7 sekund!
- Ówczesny lider WRC3, młody Francuz Tom Pieri (Renault) trafiło do beczek. Jemu i jego pilotowi Alexisowi Maillefertowi nic się nie stało, ale stracono potencjalny doskonały wynik. Bruno Bulacia (Ford) objął prowadzenie, a pierwszym Francuzem był Mattéo Chatillon (Renault), który z czasem 4 sekund zajął 40. miejsce.
- Drugi etap Rajdu Portugalii 2024 rozpocznie się w sobotę o godzinie 9:05 i będzie transmitowany na żywo z komentarzem na AUTOhebdo.fr
CZYTAJ TAKŻE > Kalendarz WRC 2025… kilka miejsc do podziału
Kontynuuj czytanie na te tematy:
Aby przeczytać także
Skomentuj ten artykuł! 0