Romain Pugliese, dyrektor wyścigu rajdu Monte Carlo: „Prawdziwe i piękne Monte Carlo, sportowo skomplikowane”

Co roku Automobilklub Monako podejmuje poważne wyzwanie. Organizatorzy najsłynniejszej rundy WRC starają się zaproponować trasę oryginalną i selektywną. Jednocześnie musi umożliwiać sprawny przebieg testu, będąc jednocześnie telegenicznym.

opublikowany 21/01/2025 à 14:30

Loïc ROCCI

  Skomentuj ten artykuł! 0

Romain Pugliese, dyrektor wyścigu rajdu Monte Carlo: „Prawdziwe i piękne Monte Carlo, sportowo skomplikowane”

© Red Bull pula treści

Jaka była filozofia ACM przy wyborze odcinków specjalnych składających się na trasę na rok 2025?

To całkiem proste: zawsze staramy się znaleźć skomplikowane technicznie sekcje, które zapewnią dość wysoki poziom sportowego zainteresowania. Oczywiście musimy dostosować się do topografii terenu. Po pierwsze, rozglądamy się wśród gmin, które są chętne nas ugościć, opierając się także na doświadczeniach z poprzednich lat, patrząc, gdzie miały miejsce wydarzenia.

Entuzjaści często krytykują Monte-Carlo za to, że nie oferuje już bardzo długich odcinków specjalnych. Dlaczego ten trend?

Zarówno pod względem sportowym, jak i bezpieczeństwa, łatwiej jest pokonywać krótkie odcinki. Biorąc pod uwagę liczbę stref publicznych, które należy utworzyć i liczbę osób rozmieszczonych w terenie, łatwiej jest mieć zmniejszone sekcje. Podobnie w przypadku przerwania lub odwołania, posiadanie sektora o kilku kilometrach jest prostsze w zarządzaniu i prawdopodobnie stracimy tylko kilka kilometrów zamiast 50 km. W zarządzaniu wyścigami zarządzanie SS, w którym znajduje się kilkadziesiąt samochodów jednocześnie, jest również skomplikowaną rzeczą.

Jakie główne problemy należało rozwiązać przy tworzeniu tej trasy?

Mają one zasadniczo charakter administracyjny. Przede wszystkim musimy uzyskać zgodę gmin. Następnie musimy dostosować się do wymagań, szczególnie w zakresie ochrony środowiska, które są obecnie bardzo restrykcyjne. Wreszcie jest wszystko, co wiąże się z bezpieczeństwem. Co do reszty, możemy robić, co chcemy, jeśli otrzymamy wszystkie niezbędne zezwolenia od różnych wybieranych urzędników.

Twoim zdaniem, na jakich etapach powinno zadecydować o zwycięstwie?

Naprawdę nie jest łatwo wymienić tylko jedno. Myślę, że trudne chwile w czwartkowy wieczór natychmiast spowodują powstanie luk. Warunki, jakie wystąpią w piątkowy dzień, jeszcze bardziej skomplikują debaty, w szczególności w związku z przejściem przez Col de Moissière (położony w ośrodku narciarskim, te kilka kilometrów jest zawsze śnieżnych. Notatka redaktora). Następnie długa sobotnia pętla (131,4 km na czas. Nota redaktora), również zrobią różnicę. Nie potrafię wyróżnić jednego odcinka i jestem przekonany, że czeka nas prawdziwe, piękne i skomplikowane sportowo Monte-Carlo.

Komentarze zebrane przez Loïca Rocciego

Sklep Autohebdo / Wyprzedaże błyskawiczne

Zobacz sklep

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

Skomentuj ten artykuł! 0

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz