Thierry Neuville, mistrz o wyważonych ambicjach przed Rajdem Monte Carlo: „Celem jest ukończenie wyścigu”

Mistrz świata i odchodzący zwycięzca Rajdu Monte Carlo, Thierry Neuville (Hyundai) przybywa do Księstwa z ostrożnością, świadomy czekających go wyzwań związanych z nowymi oponami i bardzo niskimi temperaturami.

opublikowany 21/01/2025 à 12:30

Cypriena Juilharda

  Skomentuj ten artykuł! 1

Thierry Neuville, mistrz o wyważonych ambicjach przed Rajdem Monte Carlo: „Celem jest ukończenie wyścigu”

@DPPI

Śnieg podniósł głowę na Col de Turini, pokryty białą warstwą, gdy zbliża się do Rajd Monte Carlo. Jeśli te warunki nie powinny specjalnie przeszkadzać Skandynawom, którzy nauczyli się trzymać kierownicę na zaśnieżonych drogach, ryzykują zaskoczeniem zwłaszcza mniej wprawnych kierowców Thierry Neuville.

Belg wraca na drogi południowej Francji rok po zwycięstwie w Monte-Carlo, po m.in rallye zdominowany i po mistrzowsku zarządzany, prekursor kolejnego sezonu, równie dobrze prowadzony przez pilota Hyundai. Czy po jego drugim sukcesie w Monte Carlo po 2020 roku nastąpi już trzeci? „ Nigdy nie ma dwóch bez trzech”, żartuje Belg przed imprezą. „Oczywiście chciałbym wygrać Rajd Monte Carlo po raz trzeci, ale jest to również jedna z najtrudniejszych imprez do wygrania. »

Staw czoła pięcioosobowej armadzie Toyota, w tym dwóch mistrzów świata Kalle Rovanperä i Sebastian OgierThierry Neuville będzie miał wiele do zrobienia, aby odnieść pierwsze zwycięstwo w roku, co może częściowo wiązać się z zarządzaniem oponami. Zespoły stają w obliczu przybycia Hankooka, który rozpoczyna trzyletni monopol. Pierwsze testy zaniepokoiły kierowców, których koreańskie opony nie do końca przekonały. „Oprócz typowych trudności w Monte Carlo musimy także stawić czoła wyzwaniom związanym z nowymi oponami. » – piszczy Thierry Neuville. „Będzie więc wiele niespodzianek w warunkach, których jeszcze nie testowaliśmy. Musimy działać krok po kroku, aby zbliżyć się do limitu. »

Główną niewiadomą są opony i warunki pogodowe 

Opony Hankook nie zostały jednomyślnie przyjęte, zwłaszcza w konfiguracji śniegowej: uznane za nieefektywne i trudne do ogrzania, nie uzyskały oczekiwanej akceptacji kierowców przed Rajdem Szwecji (13-16 lutego), gdzie po raz pierwszy zostaną użyte czas. W Monte-Carlo Rajd 1 będzie przebiegał po bardzo zimnym asfalcie, a temperatura ma nieznacznie przekroczyć 0°C. „ W tej chwili spodziewamy się bardziej zimowych warunków niż w ostatnich latach, co jeszcze bardziej utrudni imprezę, chociaż wiemy, że w Monte-Carlo warunki nigdy nie są gwarantowane. » analizuje Thierry Neuville.

Kierowca Hyundaia nie chce być zbyt ambitny, pomimo nowego statusu mistrza świata, który daje mu większą legitymację do zwycięstwa. „ Pierwszym celem jest zawsze ukończenie », hartuje. „Jeśli pod koniec weekendu będziemy walczyć, na pewno damy sobie kolejny impuls. » obiecuje mieszkaniec Saint-Vith, który ponownie będzie musiał pokonać Sébastiena Ogiera, rekordzistę sukcesów w Monte-Carlo z 8 zwycięstwami. W zeszłym roku osiągnął to ze stylem i jak sam mówi: nigdy dwóch bez trzech.

CZYTAJ TAKŻE > Trasa, rozkłady jazdy, uczestnicy… Kompletny przewodnik po Rajdzie Monte Carlo 2025

Sklep Autohebdo / Wyprzedaże błyskawiczne

Zobacz sklep

Skomentuj ten artykuł! 1

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

1 Uwagi)

D

Debarre

21 o 01:2025

Ogier nadal będzie mógł płakać z powodu opon. Przypominamy, że są one takie same dla wszystkich…

Aby napisać komentarz