Maraton bez Akropolu dla Grecji

Zaplanowana na okres od 5 do 9 września 10. runda kalendarza WRC odbędzie się w Grecji. Jeżeli ten historyczny sprawdzian dyscypliny po raz kolejny wyznaczy drogę wybiórczą, pewne wybory mogą budzić wątpliwości.

opublikowany 04/05/2024 à 08:37

Loïc ROCCI

  Skomentuj ten artykuł! 0

Maraton bez Akropolu dla Grecji

Od trzech lat Rajd Akropolu spotyka się z mieszkańcami Aten. W tym roku tak się nie stanie (Fot. Nikos Katikis/DPPI)

Mijają dni, a prezentacje tras następują po sobie ze stałą konsekwencją. Jak dotąd jedynie organizatorzy z Sardynii zdecydowali się przełamać schemat i przejść do innego programu. Aby dowiedzieć się, czy będzie to korzystne dla atrakcyjności WRC, będziemy musieli obserwować postęp spotkania włoskiego. Tymczasem po Polsce i Łotwie (które mogły wykorzystać okazję do zorganizowania 2-dniowego sprintu) odkrywa się z kolei Akropol.

Po powrocie do kalendarza WRC w 2021 roku runda grecka oferuje 303,23 kilometrów z pomiarem czasowym podzielonych na 15 odcinków specjalnych. Najsłynniejsze sekcje (Tarzan, Dafni, Thiva, Aghii Theodori itp.) nadal znajdują się w menu uroczystości w klasycznym rozkładzie rozłożonym na trzy dni, z zauważalnym brakiem przejazdu przez Ateny.

Podczas trzech ostatnich edycji w stolicy zorganizowano superspecjalność, najpierw na ulicach (2021), potem na stadionie olimpijskim (2022), a wreszcie nad morzem (2023). Biorąc pod uwagę względny sukces oficjalnego startu pod Akropolem, organizatorzy postanowili go uniknąć. Jeżeli nikt nie będzie narzekał na wyeliminowanie wyczerpującej podróży w obie strony Lamia–Ateny, czy nie powinniśmy żałować, że rallye całkowicie zrywa połączenie z 640-tysięcznym miastem? Czy aby przyciągnąć nowych fanów, WRC nie powinno znaleźć rozwiązań, aby się do nich zbliżyć? Będzie też co opowiadać o sobocie.

Po selekcyjnym piątku w pobliżu Lamii (210 km na północny zachód od Aten), gdzie będzie zlokalizowany park serwisowy, zawodnicy udadzą się do Loutraki. Ten etap wywoła wzruszenie, ponieważ załogi pokonają 696,62 km od opuszczenia parku zamkniętego o 6:15 do powrotu o 19:20, mając na koncie zaledwie 115,62 km na czas, 6 OS i bez asysty. Czy dla porównania, niedzielne 53,65 km podzielone na 3 odcinki nie wydają się nieco lekkie, biorąc pod uwagę karzący je podział punktów?

Stworzenie planu podróży, który zadowoli wszystkie strony, jest zdecydowanie trudnym zadaniem. Należy wziąć pod uwagę wiele parametrów. Chociaż złagodzenie zasad może skutkować większą różnorodnością, nie ma gwarancji, że przyniesie to korzyści WRC.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

Skomentuj ten artykuł! 0

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz