Zasada WRC 2027, pierwotnie zatwierdzony przez FIA World Motor Sport Council w grudniu 2024 r., przeszedł sześć miesięcy dopracowywania i ostatecznych korekt. W ten wtorek, 10 czerwca, w Makau, podczas nowych dyskusji na ten temat, Rada w szczególności zatwierdziła kryteria elastyczności dotyczące przyszłych prac nad nadwoziem. Umożliwiłoby to produkcję różnych samochodów.
Ważnym punktem pożądanym przez Komisję WRC i uważanym przez FIA za „jeden z ostatnich elementów fascynującej układanki, która zaczyna się składać w całość, by zaznaczyć początek zupełnie nowej ery w roku 2027”, aby przyciągnąć nowych budowniczych.
Przepisy obowiązujące do 2037 roku w WRC
W komunikacie prasowym organ wyjaśnia, jak będą działać te zmiany, publikując jednocześnie trójwymiarowy obraz podwozia z 3 r.: „Przepisy określają obszar, w którym muszą znajdować się wszystkie panele nadwozia. Jednak w ramach tego tomu konstruktorzy i producenci mają swobodę projektowania i integrowania niemal każdego projektu”.
Przedsmak tego, co ma nadejść 🔍https://t.co/RGPIh4ZRal#WRC fot.twitter.com/TYTGknF5nl
— Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (@OfficialWRC) 10 czerwca 2025 r.
„Ta kluczowa cecha rozporządzenia oznacza, że bez wpływu na osiągi, samochody od hatchbacków po samochody miejskie, crossovery lub całkowicie niestandardowe projekty”, będzie mógł zatem ujrzeć światło dzienne w WRC, zgodnie z FIA.
Wreszcie wszystkie te samochody będą mogły być wprowadzane do obrotu w ciągu dziesięcioletniego cyklu regulacyjnego, tj. do 2037 r.
CZYTAJ TAKŻE > Propozycje Komisji WRC dotyczące przepisów na rok 2027
Skomentuj ten artykuł! 0