Znamy możliwego następcę Max Verstappen. Ayumu Iwasa przejmie stery czerwony Byk Holendra, jeśli zostanie zawieszony na jeden wyścig. Hipotetyczna nowa zmiana w składzie austriackiej drużyny, która już w tym sezonie jest przedmiotem debat.
Przypomnijmy, że po zderzeniu z George'em Russellem podczas Grand Prix Hiszpanii czterokrotny mistrz świata grozi zawieszenie na jeden wyścig. Mając jedenaście punktów karnych z maksymalnie dwunastu, obecny mistrz świata nie ma miejsca na błąd.
30 czerwca 2025 r. Verstappen odzyska dwa punkty po wygaśnięciu kar przyznanych za zderzenie z Lando Norris podczas GP Austrii 2024. Miecz Damoklesa będzie więc wisiał nad czterokrotnym mistrzem świata na torze Gilles-Villeneuve (GP Kanady, 15 czerwca) i na Red Bull Ringu (GP Austrii, 29 czerwca).
Austriacki zespół już po dwóch Grand Prix odnotował zmianę w składzie kierowców, zamieniając się miejscami z Liamem Lawsonem Yuki tsunoda. Zmiana mogłaby nastąpić ponownie, gdyby Holender został zastąpiony, a tymczasowym jest znany: Ayumu Iwasa. Informację potwierdził zespół z Milton Keynes WyścigiAktualności365.
23-letni japoński kierowca pełni obecnie funkcję kierowcy rezerwowego Red Bulla. Wziął już udział w sesji treningowej w Bahrajnie w RB21 Maxa Verstappena, obok Yuki Tsunody.
To wydarzenie, które mogłoby się powtórzyć przez cały weekend, gdyby Max Verstappen został zawieszony, przypada na szczególny czas dla Red Bulla. Czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów, 203 punkty za liderem McLarenAustriacki zespół ma kontrowersyjnego RB21, którego prowadzeniem zajmuje się tylko Holender. Pozostaje pytanie, jakie mogą być konsekwencje tej hipotetycznej nieobecności człowieka, który zdobył 137 z 144 punktów swojej drużyny.
CZYTAJ TAKŻE > Alex Marquez zadowolony ze swojego 2. miejsca w Aragonii: „Dałem z siebie wszystko”
GuillaumeT
12 o 06:2025
RacingNews365 w swoim artykule podaje, że następcą Verstappena będzie Hadjar lub Lawson, Iwasa przejdzie do RacingBulls, a Lindblad będzie kierowcą rezerwowym.
Vincenta Moyeta
10 o 06:2025
W RBR doskonale wiedzą, że gdy osłona jest opuszczona, Verstappen jest nie do opanowania. Nawet jeśli on i zespół wiedzą, że jest na skraju zawieszenia i ostatecznej utraty tytułu, lepiej jest chronić tyły. W każdym razie, jeśli Verstappen zachowa niski profil i zadowoli się dwoma przyzwoitymi wyścigami w Kanadzie i Austrii, tytuł również wymknie mu się niemal definitywnie. Więc równie dobrze mogliby pozwolić mu go stracić z... niektórzy powiedzą, że z rozmachem, inni, że z całkowitym brakiem zdrowego rozsądku.
Yves-Henri RANDIER
09 o 06:2025
Jaką dobrą decyzją było niekupowanie Hadjara na wypadek zawieszenia Holendra!! Dobrze, że udało się zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości, ale mogłoby to oznaczać, że Verstappen nie ma zamiaru kupować samochodu na GP Kanady, a Red Bull całkowicie rezygnuje z tytułu konstruktorów w 2025 roku (co było już mniej więcej oczywiste)!