W chusteczce jest ich cztery. Charles Leclerc, najlepszy czas EL3, w Lando Norris, 4. Tylko 0.108 s dzieli cztery jednomiejscowe samoloty: Ferrari, les deux McLaren i czerwony Byk de Verstappen są na równi, relegując piątego do ponad pół sekundy. Ranking jednak nie oddaje sprawiedliwości Lewis Hamilton, jedenasty po czerwonej fladze na koniec sesji. Podczas gdy był na szybkim okrążeniu – 0.074 s przed Leclercem po dwóch sektorach – Brytyjczyk był zmuszony przerwać próbę, gdy kontrola wyścigu podniosła czerwoną flagę z powodu śmieci na torze.
Oliver Bearman stracił część w turze 15, co wzbudziło obawy o uszkodzenie jednomiejscowy kto by go przejechał. Gdy tor został szybko oczyszczony, kierowcy mogli wznowić jazdę na torze z nieco ponad trzema minutami na zegarze, zanim zostali ponownie przerwani z powodu Gabriela Bortoleto zjeżdżającego z toru podczas sekwencji Maggots – Becketts – Chapel. Oliver Bearman również popełnił duży błąd, nie hamując na wjeździe do alei serwisowej w warunkach czerwonej flagi. Brytyjczyk stracił kontrolę i uderzył w ścianę, pozostawiając monetę – po raz kolejny – na asfalcie. Kierowca Haas jednak miał dobrą sesję, kończąc na 6. miejscu w klasyfikacji z czasem Yuki tsunoda, piąty.
Alpine martwić się
Z drugiej strony ostatnia godzina jazdy była dla mnie znacznie mniej wspaniała. Alpine, co potwierdza ogromne trudności widoczne od początku weekendu. Francuski zespół wydaje się być całkowicie zagubiony, nie mając rozwiązań, aby zaoferować kierowcom stabilny samochód. Pierre Gasly spędził większość czasu w alei serwisowej, pozwalając mechanikom zająć się samochodem i próbując znaleźć cudowne lekarstwo na niestabilną równowagę i słabą przyczepność.
Zmieniając wysokość zawieszenia samochodu nr 10 na 10 minut przed końcem sesji, francuski zespół wyraźnie wysłał bardzo niepokojący sygnał nieco ponad dwie godziny po rozpoczęciu kwalifikacji. Wyjście z Q1 wydaje się już ambitnym celem, ale wszystko jest możliwe w tak ciasnym polu, gdzie 16 samochodów ukończyło wyścig w odstępie jednej sekundy.
Do zobaczenia o 16:21 na kwalifikacjach, które będzie można śledzić na żywo na AUTOhebdo.fr. Trzy sesje treningowe sugerują pięciokierunkową walkę o pole position pomiędzy McLarenami, Ferrari i Maxem Verstappenem, wyposażonym w mocniejszy samochód niż w piątek. Jak to często bywa w Red Bull, weekend to liniowy postęp w zrozumieniu RBXNUMX i optymalizacji ustawień. Czy doprowadzi to nawet do niespodziewanego pole position?
Vincenta Moyeta
05 o 07:2025
Na tak dużym torze wyścigowym potrzebna jest moc, a ponieważ trzeba zrezygnować z silnika Renault, Alpine prawdopodobnie jadą z minimalną siłą docisku, aby skompensować to, ale w efekcie samochód nie trzyma się podłoża na długich, szybkich zakrętach... Bearman nie pozwoli im dzielić ostatniego pasa.