Haas będzie miał dwa lata na przygotowanie Bearmana na najwyższym poziomie: „Jeśli Ferrari będzie go chciało w 2027 roku, wykonamy dobrą robotę”

Ayao Komatsu jest zachwycony faktem, że Oliver Bearman jest w swoich szeregach przez co najmniej dwa sezony, ponieważ miejsca w Ferrari zostaną zablokowane w latach 2025 i 2026. Haas wie jednak, że celem Brytyjczyka jest ostateczne dołączenie do Scuderii, a do amerykańskiego zespołu chce mu pomóc osiągnąć ten cel.

opublikowany 25/01/2025 à 11:29

Doriana Grangiera

  Skomentuj ten artykuł! 1

Haas będzie miał dwa lata na przygotowanie Bearmana na najwyższym poziomie: „Jeśli Ferrari będzie go chciało w 2027 roku, wykonamy dobrą robotę”

© Eric Alonso / DPPI

Haas na sezon 2025 przechodzi lifting. Nowe ambicje, nowy zespół inżynierów – wraz z awansem Laury Müller, pierwszej kobiety, która została inżynierem wyścigowym w F1 – a przede wszystkim nowi kierowcy. Esteban Ocon i Oliver Bearman zastępują Nico Hülkenberg et Kevin Magnussen, wnosząc powiew świeżości i młodości do amerykańskiej drużyny. Ciekawy, wyjątkowy duet, który ma pewien potencjał. Dla Brytyjczyka, po trzech przekonujących „niezależnych strzelcach” w 2024 r. (siedem punktów w trzech Grand Prix), jego logiczna kadencja jest dowodem zaufania, jakim obdarzył Haasa i Ferrari, którego jest częścią akademii.

„Jeśli Ollie wykona dobrą robotę, Ferrari nie będzie w stanie go zignorować”

Dla Ayao Komatsu posiadanie młodego, zaledwie 19-letniego kierowcy to szansa, ale także szansa na wspólny rozwój. Japoński menadżer o tym wie: jeśli Oliver Bearman będzie dobrze radził sobie z amerykańskim zespołem przez następne dwa sezony, logiczne byłoby, gdyby Scuderia wezwała go z powrotem, aby w przyszłości zajął jeden z jej samochodów. Charles Leclerc et Lewis Hamilton mając kontrakt na lata 2025 i 2026, Ferrari nie powinno wzywać Olivera Bearmana przed 2027 rokiem… i właśnie to Haas chce wykorzystać. „Zatrudniliśmy go na dwa lata; dwa plus jeden [opcja na dodatkowy rok], – zadeklarował w ubiegły poniedziałek szef zespołu Haas podczas prezentacji swojego zespołu zorganizowanej w Banbury. Ale jeśli wykonamy dobrą robotę i jeśli Ollie wykona dobrą robotę, Ferrari nie będzie w stanie go zignorować. »

„Fakt, że mamy zagwarantowane dwa lata z Ollie, pod warunkiem, że nic się nie stanie z Lewisem [Hamiltonem] i Charlesem [Leclercem] w Ferrari, jest wspaniały, on dodał. Jeśli będziemy współpracować, wspólnie wprowadzać ulepszenia, tak aby do końca 2026 roku Ferrari nalegało, aby Ollie był w swoim samochodzie, to musi być dla nas komplement. Przez te dwa lata, które spędziliśmy z Ollie, jesteśmy zdeterminowani, aby sprawić, że zadziałają, a jeśli dojdziemy do etapu, w którym Ferrari będzie na tyle szczęśliwe, że sprowadzi Olliego z powrotem na sezon 2027, wykonamy dobrą robotę. »

Haas i menadżerowie duetu Ocon – Bearman

W 2025 roku Oliver Bearman zostanie porównany z kierowcą przyzwyczajonym do trudnych kolegów z drużyny i wewnętrznych bitew: Estebanem Oconem. Francuz otwiera nowy rozdział w swojej karierze w Haasie po pięciu sezonach spędzonych w barwach Haasa Enstone z Renault / Alpine. Logicznie rzecz biorąc, Norman będzie w tym sezonie liderem amerykańskiego zespołu, jednak Ayao Komatsu spodziewa się, że obaj kierowcy będą stosunkowo blisko siebie pod względem osiągów. W obliczu precedensów, których doświadczył Ebroïcian – z Sergio Pérezem w Force India, a następnie Fernando Alonso et Pierre Gasly chez Alpine – japoński lider będzie chciał wyjaśnić sytuację jeszcze przed rozpoczęciem sezonu pomiędzy swoimi dwoma nowymi kierowcami.

„Zasady zaangażowania muszą być całkowicie jasne od pierwszego dnia, podkreśla Ayao Komatsu. Zostaną zatem wyjaśnione przed pierwszym wyścigiem. Nie spodziewam się, że będzie jakikolwiek kontakt pomiędzy członkami drużyny, ani że nie będzie z tego powodu żadnych wycofań. Ale to dobrze, muszą się ze sobą ścigać. »

CZYTAJ TAKŻE > Magnussen, który nie został odnowiony przez firmę Haas,… pozostanie kierowcą Haas w 2025 r

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

Skomentuj ten artykuł! 1

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

1 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

25 o 01:2025

Bearman trenuje w Haas i czeka na zwolnienie miejsca w Scuderii w 2027 roku. Stawiam na zastąpienie Anglika Anglikiem, bo jeśli Hamiltonowi uda się zostać mistrzem świata w 2026 roku, to albo odejdzie na emeryturę z ósmym tytułem, albo być może będzie chciał podjąć ostatnie angielskie wyzwanie, podpisując kontrakt z Astonem Martinem na 8 na wypadek, gdyby Papa Stroll nie przyciągnął Verstappena!

1

Aby napisać komentarz