Od czasu przybycia do Stabilny Ferrari, Lewis Hamilton staje przed jednym z największych wyzwań w swojej karierze F1 :to ponowne uczenie się. Siedmiokrotny mistrz świata, ale przyzwyczajony do silnika Mercedes Będąc częścią zespołu od początku jego dominacji, Brytyjczyk musi dostosować się do nowej filozofii i nowych komponentów. Zadanie to komplikuje jednak fakt, że równolegle doświadczenie kierowcy jest wykorzystywane przede wszystkim do rozwoju samochodu i kierowania przyszłymi zmianami.
Chcąc zaangażować się w ten proces, Lewis Hamilton również pracuje nad tym, aby jego integracja z zespołem przebiegała sprawnie. Prawdziwy przełom w sezonie dla Scuderii Ferrari, na przykład tor Spa-Francorchamps, doprowadził – oprócz wprowadzenia nowego tylnego zawieszenia – do zatrudnienia w garażu Lewisa Hamiltona nowego inżyniera ds. osiągów.
CZYTAJ TAKŻE > Toto Wolff ponownie rozpala kontrowersje związane z 2021 r.: „Szaleniec zniszczył rekord największego mistrza wszech czasów”
Riccardo Corte kończy 11 lat współpracy z Ferrari
Inżynier ds. osiągów Lewisa Hamiltona od początku sezonu, Riccardo Corte, przygotowuje się do zakończenia jedenastoletniej kariery w Scuderii Ferrari. Dołączając do zespołu w 2014 roku, Włoch pracował w szczególności nad rozwojem silników hybrydowych, które rozpoczęły się w tym samym roku. Był również jednym z najbliższych trenerów… Charles Leclerc po przybyciu do Ferrari inżynierowie z Carlos Sainzi ostatnio osoby odpowiedzialne za adaptację powieści Lewisa Hamiltona do Maranello.
W tym przypadku Luca Diella dołączył do brytyjskiego zespołu latem jako inżynier ds. osiągów. Po przybyciu na tory Silverstone i Spa-Francorchamps, były kierowca Mercedesa, który znał siedmiokrotnego mistrza świata w Brackley, najwyraźniej zastępuje Riccardo Corte, który zdecydował się na nowy projekt. Jest zaangażowany w program Supercars 2026. Gaj Racing, były zawodnik Scuderii, dołącza do grona doświadczonych członków, którzy postanowili opuścić Maranello po zakończeniu tego sezonu.
Pazery
06 o 11:2025
Wygląda na to, że wiele osób odchodzi z Ferrari, które odnosiło większe sukcesy, gdy było mniejsze. Ten zespół wydaje się rozdęty. Dużo się mówi. Nikt nie wspomina o świetnej atmosferze. Czy nadal możemy ufać decyzjom najwyższego przywódcy, który zawodzi zarówno w Stellantis, jak i w Ferrari, skoro Elkann pociąga za wszystkie sznurki, nie będąc zauważonym? Porażka Ferrari nie jest przypadkowa. Niestety, przetasowania będą kontynuowane.
CLAUDE PLANCON
06 o 11:2025
Drogi Lucasie, Zmiana zespołu jest podobna do adaptacji do nowego systemu operacyjnego w informatyce, na przykład przejścia z systemu Windows na Linuksa lub macOS. Lewis H nie jest jakimś podmiejskim popisowym, lokalnym mistrzem Riftu; jego osiągnięcia mówią same za siebie. Inżynier systemowy będzie bardzo zdezorientowany zmianą systemów operacyjnych i języków programowania!
Łukasz Paweł
06 o 11:2025
O rany, Lewis, nawet jego inżynier ma już dość :):):)
Alain Féguenne (🇱🇺 Luksemburg)
05 o 11:2025
Coś się dzieje… w Ferrari! Nareszcie! Kiedy nastąpi ogłoszenie Maxa… Wiem, że nie wcześniej niż… w połowie lipca… alainkf1@pt.lu 😎👀🇧🇷👀👍
Yves-Henri RANDIER
05 o 11:2025
Nic dziwnego, skoro LH zastąpił go inżynierem z Mercedesa! Kolejny dzień z życia każdej firmy borykającej się z rotacją pracowników...