Jonathan Wheatley odchodzi z Red Bulla, aby zająć się Audi

Red Bull ogłosił w czwartek, 1 sierpnia, odejście swojego dyrektora sportowego Jonathana Wheatleya. Austriacki zespół informuje, że ten ostatni przejmuje zarządzanie Audi F1, gdzie będzie pełnił funkcję dyrektora zespołu.

opublikowany 01/08/2024 à 14:17

Walenty GLO

  Skomentuj ten artykuł! 1

Jonathan Wheatley odchodzi z Red Bulla, aby zająć się Audi

Zdjęcie: Florent Gooden / DPPI

Przerwa letnia jest pełna Formuła 1. Po potwierdzeniu przybycia Olivera Oakesa o godz Alpine Środa, czerwony Byk ogłosił w czwartek, 1 sierpnia, zbliżające się odejście dyrektora sportowego Jonathana Wheatleya. Ten ostatni pozostanie na swoim stanowisku do końca sezonu 2024, zanim w 1 roku obejmie stanowisko dyrektora zespołu projektu Audi F2026 – zapowiada austriacki zespół. 57-letni Brytyjczyk będzie musiał dotrzymać obowiązkowego urlopu w 2025 r., zanim obejmie nowe stanowisko w Ingolstadt (Niemcy). Marka z pierścionkami potwierdziła przybycie Wheatleya pod koniec dnia.

« Mamy długą i owocną relację z Jonathanem, od ponad 18 lat, mówi Christian Horner, dyrektor generalny i dyrektor zespołu Red Bull Racing. Jego wkład w sześć tytułów mistrza świata konstruktorów i siedem tytułów mistrza świata kierowców, najpierw jako szef zespołu, a następnie jako dyrektor sportowy, na zawsze pozostanie kamieniem milowym w historii naszego zespołu. " Przyjechał z Renault w 2006 roku Jonathan Wheatley jest od tego czasu obecny na ścianie pit wall Red Bulla. W ostatnich latach w szczególności przyczynił się do doskonałych występów zespołu podczas postojów.

Ruch ten stanowi uzupełnienie niedawnego przybycia Mattii Binotto do Audi. Włoch został mianowany 23 lipca na miejsce Andreasa Seidla na czele projektu F1 niemieckiego producenta, który ma się rozpocząć w 2026 roku. Oliver Hoffmann, prezes zarządu, również został poinformowany o zakończeniu programu. Jedynym potwierdzonym obecnie kierowcą jest Nico Hülkenberg. Jeśli chodzi o Red Bull, zespół ogłosi nową strukturę w nadchodzących tygodniach.

CZYTAJ TAKŻE > Jeszcze nie ma, a już są przetasowania. Czy powinniśmy się martwić projektem Audi?

Sklep Autohebdo / Wyprzedaże błyskawiczne

Zobacz sklep

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

Skomentuj ten artykuł! 1

Aby przeczytać także

komentarze

1 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

01 o 08:2024

Dobry wybór dla Audi F1 po 2025 roku na „urlopie w ogrodzie”, aby zająć się różami w swoim angielskim ogrodzie! Z pewnością nie przeszkodzi mu to w pracy na okrętach podwodnych od pewnego momentu w 2025 roku…

Aby napisać komentarz