„Kiedy przybyłem, nie miałem już nic w nogach. To Bóg dał mi to zwycięstwo”. To słowa Ayrtona Senny, który 24 marca 1991 roku, po wyczerpującym fizycznie wyścigu, odniósł swoje pierwsze domowe zwycięstwo na torze Interlagos. Po siedmiu nieudanych próbach Brazylijczyk jako pierwszy przekroczył linię mety Grand Prix, w ulewnym deszczu i po utracie połowy biegów w skrzyni biegów. McLaren.
Kiedy flaga w szachownicę powiewała, po kilku okrążeniach agonii, Sennę rzeczywiście ogarnęło zmęczenie, emocje oraz skurcze nóg i szyi spowodowane wysiłkiem. Wyczerpany, musiał skorzystać z pomocy personelu medycznego, by wysiąść z samochodu i ledwo miał siłę, by unieść trofeum na podium. Symboliczny moment w karierze trzykrotnego mistrza świata.
„Wróciłem do rzeczywistości dopiero, gdy zobaczyłem flagę w szachownicę”.oświadczył po wyścigu. W tamtym momencie naprawdę doceniłem to, że żyję, jestem na Interlagos, w moim kraju i widzę, jak szczęśliwi są moi ludzie. Nie było to największe zwycięstwo w moim życiu, ale było najtrudniejsze…
35 lat później to samo jednomiejscowyMP4/6, zostanie wystawiony na aukcji przez RM Sotheby'sOprócz tego zwycięstwa, podwozie, o którym mowa, MP4/6/1, pierwsze z serii, dało Brazylijczykowi pierwszy rzut oka na nowy model MP4/6, gdy testował go u boku Gerharda Bergera w Estoril w lutym 1991 roku. Zaprojektowany przez Neila Oatleya pod kierownictwem technicznym Gordona Murraya, samochód został wyposażony w 3,5-litrowy silnik V12 o mocy 720 koni mechanicznych, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Całość umieszczono w monokoku z włókna węglowego i pokryto karbonowym nadwoziem. Samochód pozostaje jednym z najsłynniejszych Formuła 1.
Przed sprzedażą, podwozie MP4/6-1 zostało w pełni odrestaurowane przez McLaren Heritage i doprowadzone do stanu używalności. Samochód jest w pełni sprawny i posiada certyfikat autentyczności McLaren oraz cały niezbędny osprzęt rozruchowy: zewnętrzny rozrusznik, zbiornik na wodę, zdalny panel sterowania, system zalewania paliwa i podgrzewacz silnika. Jego nabycie będzie jednak wiązało się z wysoką ceną, szacowaną na 10,5–13 milionów euro. Nie jest jednak wykluczone, że kwota ta może być znacznie wyższa.
CZYTAJ TAKŻE > 37 lat temu… pierwszy tytuł Ayrtona Senny w F1

Alain Féguenne (🇱🇺 Luksemburg)
06 o 11:2025
Szacunkowa wartość… między 10 a 13 milionami euro wydaje mi się… rozsądna! 💵💵💵💵💵💵. 😎👀🇧🇷👀🇧🇷👍
Yves-Henri RANDIER
05 o 11:2025
Jedno życzenie: aby ten zwycięski w Brazylii bolid pozostał w ojczyźnie Ayrtona Senny, wiedząc, że w Brazylii są miliarderzy, którzy mogliby sobie na niego pozwolić!
Alain Féguenne (🇱🇺 Luksemburg)
04 o 11:2025
Z ciekawości… jaka jest szacunkowa wartość… tego wspaniałego jednomiejscowego bolidu…? alainkf1@pt.lu Prezes: Ayrton Senna Memorial Club of Luxembourg 🇱🇺🇧🇷🇱🇺🇧🇷👍🇱🇺🇧🇷. 😎👀👍💵
Alain Féguenne (🇱🇺 Luksemburg)
04 o 11:2025
Cóż za zwycięstwo 🥇 dla jego …….. GP ……. 🇧🇷🇧🇷🇧🇷🇧🇷🇧🇷🇧🇷, jednego z jego najlepszych, 1991 …… jakby to było wczoraj…. ‼️ alainkf1@pt.lu 😎👀🇧🇷😎👀👍.