Pytanie tygodnia – 2025, najlepsza klasa debiutantów w F1?

AUTOhebdo co tydzień odpowiada na pytanie o najnowsze wiadomości ze świata motorsportu. W tym tygodniu, w przededniu Grand Prix Brazylii, na ojczystym torze Gabriela Bortoleto, przyglądamy się debiutantom Formuły 1 w sezonie 2025.

opublikowany 03/11/2025 à 20:00

Mathieu Chambenoit

  Skomentuj ten artykuł! 3

Pytanie tygodnia – 2025, najlepsza klasa debiutantów w F1?

© Eric Alonso / DPPI

Tygodniowe Pytanie powraca w nowej odsłonie. Każdego tygodnia masz możliwość odpowiedzi na pytanie dotyczące wydarzenia, które miało miejsce w poprzedni weekend lub może mieć miejsce w następny. F1MotoGPRajd samochodowyWytrzymałośćIndyCarGT… wszystkie dyscypliny będą reprezentowane. Z zaledwie czterema Grand Prix pozostałymi do końca sezonu F1, Brazylia jest kolejnym wyścigiem w kalendarzu. Po raz pierwszy od czasów Felipe Massy, ​​Gabriel Bortoleto pozwoli publiczności w São Paulo dopingować brazylijskiego kierowcę. Formuła 1 Brazylijczyk na torze Interlagos. W tym roku bywa zaskakujący, ale ma wokół siebie mocną obsadę, w tym Kimi Antonelliego, Isacka Hadjara i Olivera Bearmana.

 

Do tych czterech protagonistów możemy dodać również Liama ​​Lawsona i Franco Colapinto – choć obaj kierowcy uczestniczyli już w części sezonu 2024 – oraz Jacka Doohana, który rozpoczął sezon z Alpine zanim został zastąpiony przez swojego argentyńskiego odpowiednika. Ci młodzi zawodnicy, którzy mieli zmienne koleje losu, mieli w czym wybierać po sezonie 2024, w którym nie zaszły żadne zmiany w składzie w porównaniu z sezonem 2023. Ale poza ich liczbą, co z ich talentem, jeśli porównamy to pokolenie z pokoleniem XXI wieku?

CZYTAJ TAKŻE > Harmonogram Grand Prix Brazylii Formuły 1

Czy debiutanci F1 w 2025 roku przekroczą standardy?

Chociaż Kimi Antonelli i Isack Hadjar, na przykład, stanęli już na podium, a Oliver Bearman, na przykład, zajął znakomite czwarte miejsce w Grand Prix Meksyku, to kilka wyjątkowych lat również poważnie zagroziło rocznikowi 2025. Na przykład w 2001 roku Kimi Räikkönen debiutował w Sauberze, podobnie jak... Fernando Alonso obok Minardiego. Obecny był także niejaki Juan Pablo Montoya WilliamsW ostatnich latach możemy przytoczyć takie lata jak 2015, kiedy to przybyło Max Verstappen et Carlos Sainz, a nawet 2019, napędzane przez Lando NorrisGeorge Russell i Alexander Albon w szczególności rok po nominacjach Charles Leclerc et Pierre Gasly.

Czy debiutanci F1 są lepsi w 2025 roku niż w innych latach XXI wieku? Pomimo ograniczonej perspektywy, jaką mamy na ich potencjalny rozwój, czy ich debiutancki sezon inspiruje Was już na przyszłość? Nie zapomnijcie zagłosować i podzielcie się swoją opinią w komentarzach!

Mathieu Chambenoit

Odpowiadam za kategorie samochodów jednomiejscowych (F2, F3, FRECA, Eurocup-3, F4...), lubię rozmawiać o F1, Endurance i MotoGP.

Sklep Autohebdo

Zobacz sklep

Skomentuj ten artykuł! 3

Aby przeczytać także

komentarze

3 Uwagi)

B

Bisous

04 o 11:2025

Antonelli ma już kilka kar, rażącą niespójność, wizualnie imponujący kierowca, ale taki, który prędzej czy później skończy źle, nie widzę w nim gwiazdy, za jaką go uważano, a średnia różnica w kwalifikacjach z Russellem jest ogromna: Meh............ Hadjar może być szybki i dobrym menedżerem, ale jest też trochę niespójny i rzadko widzimy go w ataku lub obronie: Dobry, ale nic więcej, a przede wszystkim wrażenie, że nie zobaczymy go już zbyt wiele............ Bearman był bliski zawieszenia za możliwe do uniknięcia błędy, prowadzi przed Oconem, który ma problemy z przystosowaniem się do Haasa, ale czasami popełnia błędy z powodu braku koncentracji. Wydaje się, że potrafi dość szybko uruchomić swój samochód z bardziej agresywnym kierowcą niż Ocon: Dobrze, ale większa regularność w 2026 roku............................ Bortoleton: bardziej klasyczna ścieżka nowicjusza z błędami na początku, zanim nabrał rozpędu i większej regularności później, stając się bardziej przenikliwym, bez potknięć: Do potwierdzenia w 2026 roku............ Lawson jest całkowicie zdominowany przez Hadjara w kwalifikacjach i wyścigach z niewieloma wyjątkami, arogancki, mimo że nie pokazuje poziomu, który by to uzasadniał, zaangażowany w wiele wypadków i incydentów, nowy Sainz, ale znacznie słabszy od oryginału: Wyjście za drzwi............ Doohan: nigdy go już nie zobaczymy, ale już 2 wypadki w 6 GP, nie startował dobrze, na jego korzyść przemawiało niezdrowe środowisko: Mimo wszystko nie jest to strata............ Colapinto: 8 wypadków od września 2024 do września 2025 z 20 GP, nadal nie ma punktów, podczas gdy Gasly je ma Po zdobyciu punktów 13 bramek odkąd się poznali, jego jedynym atutem jest czek, który płacą mu sponsorzy Alpine Ale nigdy nie był wart 20 milionów, które Brille zapłacił Williamsowi: Pozbądźcie się go! Ta klasa debiutantów przewyższa innych w XXI wieku pod względem liczby, ale nie jakości. Kimi i Fernando zrobili na mnie lepsze wrażenie, podobnie jak połączona klasa Verstappena, Leclerca, Norrisa i Russella.

F

Fred

04 o 11:2025

To prawda, że ​​tegoroczna stawka była dobra, ale rok 1984, ze Stephanem Bellofem i Ayrtonem Senną, pozostaje najlepszy. Prawdą jest jednak, że wtedy debiutanci kończyli staż przed F1, w testach przedsezonowych F2, F3 i F1.

V

viel

04 o 11:2025

To prawda, że ​​tegoroczna stawka była dobra, ale rok 1984, ze Stephanem Bellofem i Ayrtonem Senną, pozostaje najlepszy. Prawdą jest jednak, że wtedy debiutanci kończyli staż przed F1, w testach przedsezonowych F2, F3 i F1.

Aby napisać komentarz