Williams zmienia nazwę i logo na rok 2026

Zespół z Grove ogłosił nową nazwę i identyfikację wizualną na sezon 2026. Bez większych zmian, ale za to godny pochwały wysiłek modernizacyjny.

opublikowany 03/11/2025 à 15:17

Cypriena Juilharda

  Skomentuj ten artykuł! 2

Williams zmienia nazwę i logo na rok 2026

© Williamsa

Pływa w Gaj Od czasu przybycia Jamesa Vowlesa nastąpił powiew świeżości. Po wyciągnięciu brytyjskiej drużyny z otchłani tabeli, były główny strateg Mercedes pragnie przekształcić go na nowo w maszynę do wygrywania, zdolną do konkurowania z najlepszymi i ponownego zdobycia mistrzostwa świata.

Zanim jednak okaże się, czy nowe przepisy na rok 2026 pozwolą Blues zbliżyć się do tego celu, Williams ogłosił już zmianę nazwy swojego zespołu. W 2026 roku Atlassian Williams Racing przestanie istnieć, a jego miejsce zajmie Atlassian Williams. F1 Zespół. Niewielka zmiana, z pewnością, ale idąca w parze z przeprojektowaniem kultowego logo. Obecne „W” zostanie zastąpione przez „Forward W”, pochodzące od inicjałów Franka Williamsa, założyciela zespołu. Wprowadzone w 1977 roku, logo to pojawiło się na każdym z dziewięciu samochodów, które zdobyły tytuł Mistrza Świata Konstruktorów.

CZYTAJ TAKŻE > Williams wraca do wielkich lig

Powrót do podstaw

„Jestem dumny, że od przyszłego roku będziemy znani jako Atlassian Williams F1 Team i że na naszym samochodzie pojawi się logo inspirowane naszym założycielem, Sir Frankiem Williamsem, które jest głęboko związane z naszymi dziesięcioleciami sukcesów” chwali James Vowles, kierownik zespołu. „Jako zespół czerpiemy inspirację z przeszłości, ale jednocześnie z entuzjazmem patrzymy w przyszłość, zdeterminowani, by napisać nowy, zwycięski rozdział w historii Williamsa. Ta odnowiona tożsamość odzwierciedla to, kim jesteśmy, dokąd zmierzamy i przywraca nasze dziedzictwo mistrzów rosnącej publiczności Formuły 1, która nie śledziła jeszcze tego sportu w czasach naszej dominacji”.

„Dzięki tej nowej nazwie i logo nasza bogata historia zostaje odświeżona z myślą o przyszłości”. Marcus Prosser, dyrektor marketingu Williams Racing, zgadza się. „Czerpie inspirację z naszej przeszłości, wyraża naszą wiarę w przyszłość i jasno potwierdza naszą tożsamość – tożsamość zespołu mistrzów świata Formuły 1, napędzanego nienasyconym głodem zwycięstwa. Mamy nadzieję, że nasi wierni fani ją pokochają. Mamy również nadzieję, że przybliży ona nowemu pokoleniu nasze niezwykłe dziedzictwo, wzmacniając społeczność fanów Williamsa, która poprowadzi nas do kolejnego zwycięstwa”.

Nowa tożsamość zostanie ujawniona na jednomiejscowy od 2026 roku, którym nadal będzie kierować Alex Albon et Carlos SainzObaj panowie przyczyniają się do osiągnięcia przez Williamsa najlepszego sezonu od 2017 r., kiedy to zespół zajął 5. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, pozycję, którą utrzymuje do dziś.

Sklep Autohebdo

Zobacz sklep

Skomentuj ten artykuł! 2

Aby przeczytać także

komentarze

2 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

05 o 11:2025

I tak po prostu cała identyfikacja wizualna firmy musi zostać zmieniona (często z kaprysu nowego dyrektora ds. marketingu zaraz po objęciu stanowiska)... co głównie przyniesie pieniądze do kas Williamsa dzięki wszystkim towarom, które wymagają odnowienia! „Biznes to biznes” – nie zapominajmy, że głównym udziałowcem jest Amerykanin.

A

Alain Féguenne (🇱🇺 Luksemburg)

03 o 11:2025

Naprawdę nie widzę sensu... tej zmiany nazwy! Ale fajnie byłoby wrócić do biało-niebieskiego malowania z GP sprzed kilku GP; było wspaniale. 😎👀‼️👀🇱🇺👍

Aby napisać komentarz