Red Bull RB20
Zaczynamy od jednej z najprostszych do zrozumienia nazw czerwony Byk i RB20. Nie trzeba kończyć Harvardu, żeby zrozumieć: „RB” to oczywiście akronim Red Bulla, a „20” odpowiada 20. sezonowi (lub 20. jednomiejscowy, to zależy od Ciebie) z austriackiej drużyny w F1. Tylko raz w ciągu prawie 20 lat Red Bull odszedł od tej logicznej sekwencji: było to w 2020 roku z Red Bull RB16B, ponieważ podwozie RB16 2019 zostało ponownie wykorzystane, aczkolwiek z pewnymi niewielkimi zmianami. Jednak RB17 rzeczywiście będzie istniał… w wersji drogowej, z Hypercarem wyprodukowanym przez Red Bulla et zaprojektowany przez genialnego Adriana Neweya.
Mercedes W15
W Mercedes, logika jest mniej więcej taka sama w przypadku liczby, mniej w przypadku litery: jeśli „15” odnosi się do 15. sezonu Mercedesa w F1 od czasu jego powrotu do dyscypliny w 2010 r., trzeba znać język niemiecki, aby zrozumieć znaczenie „W”. To W to pierwsza litera słowa „Wagen”, które w języku francuskim oznacza… samochód, po prostu! Bardzo popularna nazwa w produkowanych modelach Mercedes-Benz aż do 2000 roku.
Ferrari SF-24
SF90 w 2019, SF1000 w 2021, F1-75 w 2022 i wreszcie SF-24 w 2024: nie szukajcie logicznej kontynuacji w najnowszych jednomiejscowych Ferrari, nie ma takiej! Każdego roku napięcie jest pełne, gdy wiemy, jak nazywa się nowa rama zaprojektowana Maranello. Często, jeśli nazwa włoskiego jednomiejscowego samochodu nie nawiązuje do roku jego zaangażowania, jak ma to miejsce w 2024 r., oddaje hołd wydarzeniu lub rocznicy! Najnowsze przykłady obejmują: SF90 świętował 90. rocznicę powstania Scuderia Ferrari, SF1000 w roku 1000. Grand Prix F1 Ferrari, a F1-75 – 75. rocznicę wypuszczenia na rynek pierwszego seryjnego samochodu z Maranello.
McLaren MCL38
W 2017 roku w McLarenie wprowadzono zmianę w nazwie jednomiejscowych samochodów. Do tego czasu wszystkie samochody F1 opuszczające fabryki w Woking nosiły nazwę MP4/xx: MP4 oznaczało wówczas „Marlboro Project 4”, ledwie ukrywany sponsoring istniejący od 1981 roku! Niemniej jednak w 2017 roku Zak Brown – wówczas nowy dyrektor generalny firmy McLaren Racing – postanawia zerwać z przeszłością i wrócić do podstaw, używając inicjałów MCL (oczywiście dla McLarena), po których następuje numer samochodu.
Aby nie zakłócać logicznej sekwencji zapoczątkowanej w 1981 r. wraz z MP4/1, przeszliśmy od MP4/31 w 2016 r. do MCL32 w 2017 r., aby ostatecznie dotrzeć do MCL38 w 2024 r. Podobnie jak Red Bull i Ferrari tuż powyżej, McLaren pozwolił sobie na małe odejście od tej logiki w 2023 roku wraz z MCL60, aby uczcić 60. rocznicę powstania zespołu.
Astona Martina AMR24
Wlać Aston Martin, wyjaśnienie pójdzie bardzo szybko, ponieważ tak naprawdę nie ma tu ukrytej wiadomości, której należy szukać! AMR oznacza po prostu „Aston Martin Racing”, natomiast liczba 24 odnosi się do roku, w którym jednomiejscowy samochód zostaje wprowadzony do obrotu, czyli 2024. W końcu po co to komplikować?
Alpine A524
Wlać Alpine, trzeba mieć odniesienia historyczne, aby zrozumieć znaczenie nazwy A524. Rzeczywiście, dlaczego 524? Kiedy imię Alpine przejął stajnię Renault w 2021 roku francuski klan zdecydował się używać nazwy A521 w hołdzie pierwszemu prototypowi powstałemu w 1975 roku,Alpine A500, który jako pierwszy przetestował słynny silnik z turbodoładowaniem, zastosowany ostatecznie w Renault RS01 podczas jego debiutu w F1 w 1977 roku.
Co więcej, gdyAlpine Po raz pierwszy zaprezentowano A521, ten miał na sobie czarną sukienkę, co ponownie było ukłonem w stronę prototypu Alpine A500 opracowany w 1975 roku, zanim Losange przejął firmę. W 2024 r. Alpine w związku z tym po prostu przeniesie się na A524 na rok 2024.
Williams FW46
Pierwszy Williams w historii zespołu nie były one nawet nazywane Williams, ale Politoys, następnie Iso-Marlboro z FX3, w latach 1972-1974. Jednak Frank Williams – założyciel tytułowego zespołu – stracił poparcie Iso Rivolta i Marlboro w 1974 roku, a zmienił nazwę swojego jednomiejscowego Iso-Marlboro FW, zanim w 1975 roku przemianowano go na Williams FW.
FW nawiązuje zatem do Sir Franka Williamsa, który opuścił nas w 2021 roku. W 2024 roku przyjdzie kolej na FW46, aby reprezentować zespół Grove na starcie, liczba 46 odnosi się do 46. modelu F1 opracowanego przez brytyjski zespół – nie licząc modeli „B” czy „C”, również zaprojektowanych w historii angielskiej drużyny.
RB VCARB 01
„Nowy” zespół nie taki nowy w Formule 1: zespół Faenza (Włochy) przyjmie nową tożsamość w 2024 r., trzecią od przejęcia Minardi przez klan Red Bull w 2006 r. Po Toro Rosso (2006-2019) i AlphaTauri (2020-2023), oto RB (w nawiązaniu do Racing Bulls, nowej nazwy firmy powiązanej z zespołem)... a raczej Visa Cash App RB, pełna nazwa zespołu Włoski w tym sezonie.
W pierwszym sezonie pod nową nazwą RB po prostu zdecydował się zachować inicjały pełnej nazwy zespołu, aby nazwać swój samochód, a mianowicie VCARB 01. Dla oryginalności wrócimy…
Sauber (Zespół Stawka F1) C44
Jeśli Sauber zmieni nazwę w 2024 roku na Stake F1 Team, nazwa samochodu pozostanie taka sama (i to dobrze!). Od 1993 r. i przybycia Saubera do F1 wszystkie jednomiejscowe samochody opuściły fabrykę Hinwil (z wyjątkiem okresu BMW pomiędzy 2006 a 2009 rokiem) wszystkie mają tę samą literę: C. Dlaczego? To po prostu pierwsza litera imienia żony Petera Saubera, Christiane Sauber. Bardzo piękny hołd, który pozostanie wyryty w podręcznikach historii!
Należy jednak zachować ostrożność, ponieważ numer 44 C44, który będzie używany w tym sezonie przez Stake F1 Team, nie odpowiada 44. kampanii Saubera w F1! Rzeczywiście, pierwszym szwajcarskim jednomiejscowym samochodem był Sauber C12, ponieważ przed F1 Sauber napisał swoje pierwsze rozdziały w Wytrzymałość i 24H Le Mans, w sportowym prototypie. Pierwszy Sauber, C1, był prototypem zbudowanym w 1970 roku na potrzeby Szwajcarskich Mistrzostw Samochodów Sportowych.
Haas VF-24
Rok 2024 kończymy z najmłodszą drużyną w stawce: Haas. Amerykański zespół przybył do F1 w 2016 roku i zdecydował się nazwać swój pierwszy samochód VF-16. Są dwa powody tej nazwy: pierwszy odnosi się do pierwszej maszyny CNC (Computer Numerical Control) wyprodukowanej przez firmę Haas Automation, VF-1, wprowadzonej na rynek w 1988 roku przez Gene'a Haasa. Litera V oznacza wówczas „pionową”, co jest standardowym oznaczeniem branżowym kruszarki pionowej.
Drugim nadal jest Gene Haas, który stoi na czele: założyciel Haas Automation dodał „F1” do nazwy samochodu z 2016 r., aby nieoficjalnie oznaczyć go jako „najpierwszy” po francusku) stajni. Tak narodził się VF-16 i ta nazwa pozostała do dziś przy VF-24.
CZYTAJ TAKŻE > Co oznaczają numery kierowców F1 2024?
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Yves-Henri RANDIER
04 o 02:2024
Co zatem VCA Ridiculous Bulls zrobi z numeracją? Nadal palą dywan...