Co sprawia, że ​​tor Suzuka jest tak wyjątkowy dla kierowców?

Według kilku kierowców, z którymi przeprowadzono wywiady przed Grand Prix Japonii w zeszłym roku, niedobór asfaltu, liczba szybkich zakrętów i uogólnienie innych niesmacznych torów nadaje głębi torowi Suzuka.

opublikowany 02/04/2024 à 10:57

Medhiego Casauranga

3 Zobacz komentarze)

Co sprawia, że ​​tor Suzuka jest tak wyjątkowy dla kierowców?

Słynne „S” w pierwszym sektorze toru Suzuka. Zdjęcie DPPI / Xavi Bonilla

Tor Suzuka (Japonia) jest mekką sportów motorowych w Kraju Kwitnącej Wiśni od chwili jego powstania w 1962 roku. Jego reputacja jest dobrze ugruntowana, dzięki odwadze i legendarnym Grand Prix, które odbywały się tam od czasu pojawienia się go w kalendarzu w 1987 roku. Ale co sprawia, że ​​jazda po torze o długości 5,821 km jest tak przyjemna? F1 aktualny?

W zeszłym roku udzielałem wywiadu w Suzuce, Lando Norris (McLaren) wskazuje na niebezpieczeństwo jako czynnik uniesienia. „Przestrzeń na błędy jest bardzo ograniczona. Konsekwencje są straszne, gdy tylko zgaśniesz w dowolnym miejscu na torze. Wiem, że niektóre miejsca zmieniły się na przestrzeni lat i jest tam o wiele więcej zjazdów asfaltowych, jak na przykład zakręt Spoon. »

Najmniejsza obecność dojazdów na Suzuce otwiera drogę do czegoś niezwykłego na torach 2.0: trawy! „ Może zakręt nr 1 też, ale przez lata niewiele się zmienił i myślę, że to jeden z najlepszych aspektów tego toru. Nie wszędzie jest tylko asfalt, wciąż jest trawa, jest element ryzyka, ten element ryzyka, który wciąż jest autentyczny, który nadal wydaje się bardzo naturalny i który zdecydowanie podnosi wartość wyścigu. »

Jeśli odkrył ten ślad w zeszłym roku w prawdziwym życiu, Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, , dotknął japońskiego toru na swoich konsolach do gier wideo, a następnie w symulatorze McLarena w fabryce w Woking. „Myślę, że każdy historyczny tor, na którym jest nieco większe ryzyko, nadaje mu bardziej oldschoolowy wygląd. analizuje. W pewnym sensie przypomniało mi to czasy, gdy byłem młodszy, na niektórych brytyjskich torach, gdzie zjechanie z toru powoduje wiele szkód. Suzuka wygląda fajnie, ale myślę, że jeśli popełnisz błąd, zapłacisz więcej. »

Jego menadżer, były kierowca F1 iWytrzymałość Mark Webber również udzielił mu dobrej rady. „Aby odpowiednio przygotować mięśnie szyi do sektora 1!” Wiatr również może odegrać ogromną rolę, szczególnie w szybkich zakrętach; to długi wyścig, wiele zakrętów, podczas których w opony wywierany jest duży docisk. Więc tak, istnieje wiele wyzwań. Ale szyja jest prawdopodobnie jedną z najważniejszych. »

Ten aspekt zagrożenia, biorąc pod uwagę wszystko, gdy mówimy o sporcie, w którym prędkości osiągane są sprzeczne z prawami fizyki podczas około dwudziestu Grand Prix rocznie, nie jest jedynym elementem wyjątkowości Suzuki. To przede wszystkim wygładzenie charakteru nowoczesnych torów pomogło podnieść wartość Suzuki.

Rzeczywiście, tory wynurzające się z gruntu od końca lat 1990. XX wieku i epoki architekta Hermanna Tilke są synonimem ogromnych prześwitów asfaltowych, mnożenia ciasnych zakrętów (szykany, serpentyny, zakręty pod kątem prostym). I odwrotnie, Suzuka nie zmieniła się ani na jotę i pozostaje wierna pierwotnemu zamyśle swojego twórcy, Jana Hugenholtza (projektant Zolder, Jarama i Zandvoort, tyle linii „charakterystycznych”).

„Na torze takim jak w Singapurze tak naprawdę nie czujesz się, jakbyś prowadził samochód Formuły 1, Certyfikat Aleksa Albon. Podczas gdy na Suzuce prędkość w zakrętach, fakt, że jest tak ciasno, tak wąsko, po obu stronach jest trawa, poczucie prędkości jest trochę większe niż na przykład u Paula Ricarda, więc jest to bardzo wyjątkowe . »

CZYTAJ TAKŻE > W Haas strach przed estami pierwszego sektora w Japonii

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

3 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

3 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

02 o 04:2024

Miejmy nadzieję, że Liberty Media zwabiona zyskiem dolarów nie będzie chciała zastąpić sprawiedliwości pokoju Suzuki dziwką... miejskiego Tilkerie w Tokio czy Osace!!

Y

YVES CHAMPOD

02 o 04:2024

Myśli o Julesie Bianchi!

22 o 09:2023

Na szczęście Suzuka nie jest pozbawioną smaku kreacją typu „Tilkesque” z ogromnymi asfaltowymi wjazdami i licznymi ciasnymi zakrętami. Dziękuję Johnowi Hungenholtzowi za tego japońskiego sędziego pokoju, także twórcy Zandvoorta, który niedawno zaktualizował się, być może w oczekiwaniu na zmodernizowaną Jaramę (w przeciwieństwie do Zoldera, który nie może walczyć ze Spa)!

1

Aby napisać komentarz